Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

computer problemen

Pagina: 1
Acties:

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:44
Sinds een paar dagen start mijn computer zomaar ineens opnieuw op , ben gewoon serie aan het kijken en uit het niets gaat hij opnieuw opstarten en krijg dan de melding tijdens het opstarten , CANT FIND ANY DEVICE , ik kom daarna in het bios scherm maar geen idee wat ik daar moet doen . dus ik druk mn pc uit en zet hem weer aan , dan vind hij mijn sata schijf wel weer en zit ik weer in windows voor een paar uur met geluk .

wat kan dit probleem zijn en hoe kan ik het oplossen ? is mijn harde schijf kapot ? is het misschien mijn moederbord ? heb dit nooit eerder gehad dus heb echt geen idee wat het kan zijn .

ik hoop dat iemand kan helpen , bedankt alvast !

psn: taker-mart

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 12:57

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Computerproblemen kan altijd van alles zijn

zo kan t in jouw geval ook veel verschillende dingen zijn.

-defecte schijf
-corrupt besturingsprogramma
-aansluiting op het moederbord defect
-voeding slecht (schijf of mobo te weinig stroom op een bepaald contact)

En dit zijn alleen maar de dingen die me zo te binnen schieten.

Aan jou de kunst om zoveel mogelijk stappen te ondernemen om erachter te komen waar het probleem zit.

Tip: begin eens met in je pc te kijken, wat valt je op etc.
kijk daarna naar hoe alles zit aangesloten.
ga onderdelen vervangen waar je denkt dat het probleem ligt (leenonderdelen uit andere pc's bijv.)

nieuwe windows install werkt vaak ook om te bewijzen dat iets een software of hardware probleem is

misschien heb je dr wat aan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door PaRaDoX4 op 15-04-2016 12:23 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• taker1987
bedankt alvast , ik ga er zo snel mogelijk even naar kijken , moet zo weg dus vandaag word het niet meer , morgen ga ik het even na kijken .

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-11 16:53
Probeer allereerst eens al je sata stekkers na te lopen van je Hdd. Misschien maakt deze geen goed contact.

Wilt ook nog wel eens gebeuren dat een kabel defect is.

• taker1987
heb vanmorgen mijn pc even open gehad en heb even de kabels van mn hdd er uit en er weer opnieuw ingedaan en is daarna niet meer uitgevallen , hopelijk houdt mijn pc het nu weer een tijd vol ( 3 a 4 maand ) dan heb ik een nieuwe pc.

• frankym
fijn om te horen dat je pc het weer doet. ik heb dit probleem ook wel eens gehad namelijk, zijn van die stomme error's die op onverklaarbare wijze worden veroorzaakt door slecht contact. .

op naar de 3 a 4 maanden :D

• taker1987
gister avond de pc normaal afgesloten , nu wil ik hem vanmorgen aan zetten en gebeurt er t volgende .

ik druk de power button in , het lampje brand blauw zoals altijd , maar er gebeurt verder niets, mn beeldscherm gaat niet aan en de pc hoor je verder ook niet , alleen het blauwe lampje brand ..

nu denk ik dat mn videokaart kapot is ..

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Als je nog een (werkende)voeding hebt kun je proberen deze te wisselen.
Kijken wat dat oplevert.

Wie du mir, so ich dir.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Het kan best ook de voeding zijn. Post hier je complete onderdelen ook eens en het merk+type voeding. Mocht het een ms-tech zijn.. direct vervangen.

• taker1987
Ik zal is kijken of ik nog een voeding heb , bedankt alvast

ik heb m weer aan gekregen , het gene wat ik heb gedaan .

kast open gemaakt , alles aangedrukt en toen terwijl die open stond aan gedaan om te kijken of er wat raars gebeurde . in eerste instantie ging de fan die op t moederboord zit niet aan , toen de pc weer via de power switch op de achterkant uit gezet , en toen die fan aangedrukt , nu daarna starte hij weer op .

[ Voor 76% gewijzigd door taker1987 op 01-05-2016 12:31 ]

• frankym
Ik moet je wel heel eerlijk zeggen dat het heel erg klinkt als problemen met je voeding.
Althans voorstadia van "een voeding die de geest gaat geven" .

Mocht je in de gelegenheid zijn zou ik inderdaad een andere voeding gebruiken.

Eerst het euvel ; met je sata & nu met opstarten .

Ik gok 95% kans op een voeding- probleem.

Kan je de voeding makkelijk openmaken?
Of durf je dat niet aan?

Meestal met zulke problemen beroep ik me op de HZRV ( horen,zien,ruiken,voelen) methode .

Bolle condensators
Zwarte plekken
Solderingen die niet goed Zijn.
Enz.

Je kan iig al uitsluiten dat je bedrading in je pc los zit.
Dat heb je namelijk al getest.

• taker1987
ik persoonlijk durf dat niet aan , ik heb totaal niet echt verstand van hardware , ben meer van de software . maar die melding van mn bios/sata probleem was eigenlijk de eerste keer dat ik zo iets kreeg en daarom dacht ik ook gelijk aan mn hdd . om dingen open te maken durf ik zelf eigenlijk nooit , als ik mn pc schoonmaak dan laat ik dat meestal door een maat doen die juist weer meer op hardware gebied bezig is .

voeding zou idd goed kunnen aan gezien die ook een tik maakt als je hem uit zet , ik wil over een paar maand een andere pc kopen dus persoonlijk vind ik het zonde als ik nu weer 60 euro ga investeren in een voeding .

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:21

ikvanwinsum

/dev/null

Hij gaat wel aan maar je krijgt geen beeld? Heb je al een speakertje aan je mobo hangen, misschien gaat ie tegen je piepen.

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Een eventuele nieuwe voeding die je nu koopt, kan je over een paar maanden toch ook in je nieuwe build gebruiken?

• frankym
Als je het niet aandurft zou ik het ook niet proberen om je voeding open te maken, zoals Tommyboy aangeeft, een goede voeding is nooit weggegooid geld deze kan je prima overzetten in je nieuwe build.

Maar is wel belangrijk dat we kunnen uitsluiten of het je voeding is.
We roepen allemaal wel van alles, maar wij zien natuurlijk niet de werking van jou pc.

Die maat die jou pc bijhoudt , kan hij iets voor je betekenen mbt een (leen) voeding?
Pagina: 1