Toon posts:

Keyboard werkt niet onder windows

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het klinkt als een n00b vraag, maar is het niet.

Zonder iets te doen weigert Windows om meer dan 1 aanslag door te geven. Dus letterlijk het eerste karakter van het wachtwoord, daarna niets meer.
Ik heb via het onscreen keyboard toegang tot de machine gekregen, en zag dat hij bij hardware inderdaad een uitroepteken had.
Dus gepoogd om de driver opnieuw te installeren. Geen succes, dus ander bord (zelfde fabrikant en type) aangesloten. Dat was ook geen succes, dus de stukken die niet functioneren verwijderd en het derde en laatste toetsenbord aangesloten. Dat is een totaal ander bord.
Dat leek succes te hebben, volgens windows werkt hij prima, geen uitroeptekens meer, klaar.

Ware het niet dat er totaal geen verschil te merken is, slechts 1 karakter wordt geaccepteerd, daarna niets meer.

Opgestart onder Linux vanaf een stick, en alle drie de borden werken prima.

Nu weet ik echter geen oplossing meer, anders dan herinstallatie, iets dat ik absoluut niet wil doen vooral ook omdat het een Medion is zonder installatie medium, slechts een D partitie. Dus als dat niet werkt zit ik met een machine zonder OS, werkt het wel is hij de rest van het weekend bezig met updates, plus dat ik erg goed moet gaan kijken wat er allemaal gebackupped moet worden.

Weten jullie iets?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 09:25
Om welke versie van windows gaat het? Als het windows 10 is kan je volgens mij redelijk eenvoudig een nieuw installatie medium (usb) maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Kypo schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:21:
Om welke versie van windows gaat het? Als het windows 10 is kan je volgens mij redelijk eenvoudig een nieuw installatie medium (usb) maken :)
Klopt. Gebruik hiervoor de Media Creation Tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is Windows 7, sorry, dat had ik erbij moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:46
Ik heb het ook eens gehad op m'n Dell laptop (windows 10) dat m'n keyboard het van de ene op de andere dag niet meer deed. Een extern (USB) keyboard deed het gelukkig nog wel. Heb toen een system restore gedaan van een paar dagen eerder, en toen was het opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kypo
Wauw... Heel bijzonder! Maar ik heb dus zojuist een windows 10 update op m'n laptop gehad, met als gevolg dat m'n toetsenbord het nog wel doet bij het invoeren van m'n wachtwoord. Maar daarna ophoudt. Gebeurt zowel met het toetsenbord van m'n laptop als een simpel usb bord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bang dat het Windows Update is, alle machines waren hier aan het updaten.
In Safe Mode werkt alles, op het moment dat je terug gaat naar normaal niet meer.

Voor de zekerheid de machine open gehad, met als gevolg dat mijn brandverzekering omlaag kan. :) Maar alles zat zoals het hoort, de aansluitingen zitten goed, vrij van vuil.
Dus op zoek naar welke update roet in de nu schone machine gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Ik hou die update op m'n pc nog maar even tegen! Moet nog een verslag inleveren voor vanavond!

Mocht je erachter komen wat de quick fix is dan hoor ik t graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kypo schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:03:
Ik hou die update op m'n pc nog maar even tegen! Moet nog een verslag inleveren voor vanavond!

Mocht je erachter komen wat de quick fix is dan hoor ik t graag :)
Als ik hem vind zal ik dat zeker doen. Zonder toetsenbord is het echter verrekt lastig om te werken met de machine. Probeer maar eens te zoeken op het net. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Haha! Heb je een punt! Ik ben ook zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook nog kan bekijken in C:\Windows\regedit.exe is of er meer filters zijn dan normaal is.
In de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class
zie je een aantal sleutels waarvan er van 1 de standaardwaarde "Keyboards" heeft.
Zoek die sleutel en check de waarde "UpperFilters"
in de waarde UpperFilters mag alleen "kbdclass" staan.
Staan daar meer waarden dan alleen kbdclass moet je die verwijderen.
Sla eventueel de informatie op voor je het verwijderd.

Of het je probleem oplost is niet zeker, maar dat op die plek in het register waarden iets kunnen veranderen die te maken hebben met je toetsen is dan handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 11:09
Ik heb dit ook gehad, en ik lees nergens iets over het aansluiten op een andere USB poort ? Na het keyboard aangesloten te hebben op een usb poort op de voorkant werkte mijn KB weer, toen de devices met uitroeptekens verwijderd en een shut-down gedaan (geen reboot). KB weer in oude USB poort en hij werd opnieuw geinstalleerd.

geen idee waarom het gebeurde btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan was er een parameter in het register een beetje slecht van de hardware denk ik, als het verwijderd is en opnieuw geïnstalleerd is dat opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MEN-O schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 19:13:
Ik heb dit ook gehad, en ik lees nergens iets over het aansluiten op een andere USB poort ?
Ik heb alle usb poorten gehad, helaas heb ik geen keyboard met PS/2 aansluiting liggen. Die had het vrijwel zeker gedaan, het probleem zit wellicht in de USB.
Ik zag maar liefst 3 keyboards in apparaatbeheer, allemaal weggegooid en bij de usb-hub ook alles (ging niet helemaal lekker, zat de muis ook tussen natuurlijk ;) ) zonder enig resultaat.
Op dit moment draait de machine op een live Linux Mint stick, keyboard, muis en de rest werkt als een tierelier dus het is puur de windows installatie.

Roll-back naar een eerdere situatie is niet mogelijk, die is kennelijk ooit uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32
Hier nog een keer exact hetzelfde probleem vanaf 15/4
Win 7, KB (is ok, getest op een andere machine) werkt in Bios wel, win7 niet..
Ander KB werkt ook niet. Bij mijn G15 werken de extra toetsen wel de standaard toetsen niet.
Bij mij KB met touchpad werkt de touchpad wel maar de toetsen weer niet.
Geen malware, geen problemen, niets geinstalleerd dus ik vermoed dat het ergens door een update komt omdat het ongeveer dezelfde tijd is gebeurd.
Niets in register, USB werkt verder prima, nieuwe KB en USB drivers werken niet, niet USB drivers opnieuw installeren.
Kan met het normale KB via teamviewer wel gewoon werken..
En via PS2 werkt KB ook gewoon..

Ben geen noob maar begin het nou wel zwart in te zien..

[ Voor 3% gewijzigd door IJzerboot op 17-04-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan in Apparaatbeheer > Universal Serial Bus-controllers de eigenschappen bekijken van de USB drivers.
Je kan daar in de Eigenschappen > Tabblad Details > Eigenschap: Hardware-id's de waarde zien van de ID.
(ook kan je daar kijken of er in 1 van de aparaten problemen zijn en er een probleemcode te zien is)
Wanneer je in het register gaat zoeken naar die ID kom je in de volgende steutel uit:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB
(Controlset00* zijn controlsets voor opstarten met de laatst juist werkende configuratie)
Bij normaal opstarten wordt de CurrentControlSet geladen waar de parameters voor USB apparaten in de sleutel USB te zien zijn.

Nu zal ik hier uiteraard andere waarden zien dan bij anderen met andere apparaten en een andere configuratie.
Bekijk daar eens wat je tegen kan komen.
Want wanneer er daar een parameter niet veranderd en een doorn in je oog is geworden omdat bijvoorbeeld een USB apparaat niet meer werkt, zou je daar een corrupte regel kunnen verwijderen. (het desbetreffende usb apparaat moet dan niet aangesloten zijn op een usb poort)
Maar verwijder niets voor je zeker bent, en waarschijnlijk moet je de sleutel ook eerst rechten geven voor je die kan verwijderen.

In het verleden, en dat was nog in de XP tijd, heb ik op die manier wel eens USB sticks die niet meer herkent werden daar verwijderd, en werden bij het opnieuw aansluiten weer opnieuw herkent.
Ik ben dat probleem eigenlijk heel lang nooit meer tegen gekomen, en kwam ik het tegen probeerde ik het zo op te lossen. Ook kan je daar regels tegen komen van apparaten die al lang niet meer worden gebruikt.
Maak eerst een systeem herstelpunt voor je dit soort bewerkingen doet.
Mocht er iets mis gaan kan je het systeem weer herstellen met een vers systeem herstel, en kan je een volgende poging ondernemen.
en:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/1yma1oltsku6a.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Heb je een update gedaan van je USB drivers van het moederbord?

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivida_intel schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:54:
Heb je een update gedaan van je USB drivers van het moederbord?
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:19:
Dus gepoogd om de driver opnieuw te installeren. Geen succes, dus ander bord (zelfde fabrikant en type) aangesloten. Dat was ook geen succes, dus de stukken die niet functioneren verwijderd en het derde en laatste toetsenbord aangesloten. Dat is een totaal ander bord.
Dat leek succes te hebben, volgens windows werkt hij prima, geen uitroeptekens meer, klaar.
Ware het niet dat er totaal geen verschil te merken is, slechts 1 karakter wordt geaccepteerd, daarna niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:34:
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Beveiliging en onderhoud
klik hier eens op Onderhoud > Betrouwbaarheidsgeschiedenis weergeven.
Het vereenvoudigt het zoeken naar waarschuwingen en errors.
Dat is het probleem, geen errors tot na de update, na het verwijderen van de drivers zegt Windows ook dat alles prima is. Alles werkt en dat klopt, onder Linux en Windows safe mode.

Dat laatste is het lastigste, er wordt dus iets uigeschakeld dat ineens in de weg zit in de normale omgeving, na 1 karakter. En ik kan niets vinden.
Er hangt niets aan die machine behalve netwerk (safe mode ook), draadloze muis en vast toetsenbord.
Hmmmm... Die Logitec muis wellicht? Die overigens goed werkt, ook in safe mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Driver van de USB toetsenbord neem ik aan :P
Dus geen USB drivers van zijn moederbord :+ :+

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nivida_intel schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:39:
Driver van de USB toetsenbord neem ik aan :P
Dus geen USB drivers van zijn moederbord :+ :+
Correct, zal morgen eens gaan kijken wat er in zit en of er updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ging er wel vanuit dat wanneer de drivers van het moederbord problemen opleveren dat in de safemode ook wel te merken zou kunnen zijn, maar misschien vergis ik me daar in.
Als er een geel uitroepteken stond in je oude situatie toen het de eerste keer mis was, dan kan Windows zelf moeilijk gaan beweren dat het ok is. Proberen kan natuurlijk altijd.
In Windows 7 kan je ook zoeken tussen de optionele updates of er een update is om dat probleem te verhelpen.
Heb je trouwens ook voor het toetsenbord bijbehorende software geïnstalleerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Voor usb toetsenborden heb je geen software nodig -O-
Zeker als het een el cheapo plankje is

Heb je niet een verloopstukje naar een PS/2 connector liggen

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat klopt, die toetsenborden hebben soms extra software voor een extra configuratie voor extra toetsen, maar die software is niet altijd even prettig in een systeem. die is ook niet nodig om het toetsenbord te laten functioneren. muizen met extra knoppen hebben dat soms ook. Persoonlijk gebruik ik dat liever ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:40:
Correct, zal morgen eens gaan kijken wat er in zit en of er updates zijn.
Waarschijnlijk heb je met sfc /scannow wel fouten dan, ik heb dit anderhalve week geleden bij een familielid opgelost door dit https://support.microsoft.com/en-us/kb/947821 te downloaden en uit te voeren.
IJzerboot schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:09:
Hier nog een keer exact hetzelfde probleem vanaf 15/4
Win 7, KB (is ok, getest op een andere machine) werkt in Bios wel, win7 niet..
Ander KB werkt ook niet. Bij mijn G15 werken de extra toetsen wel de standaard toetsen niet.
Bij mij KB met touchpad werkt de touchpad wel maar de toetsen weer niet.
Geen malware, geen problemen, niets geinstalleerd dus ik vermoed dat het ergens door een update komt omdat het ongeveer dezelfde tijd is gebeurd.
Niets in register, USB werkt verder prima, nieuwe KB en USB drivers werken niet, niet USB drivers opnieuw installeren.
Kan met het normale KB via teamviewer wel gewoon werken..
En via PS2 werkt KB ook gewoon..

Ben geen noob maar begin het nou wel zwart in te zien..
Zie hierboven.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32
dism geeft bij mij code 87 wat betekent dat de oude installatiebestanden al verwijderd zijn

sfc /scannow geeft aan dat er beschadige bestanden zijn die niet hersteld kunnen worden

Nog meer suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas niet. Ik heb een schone Windows 10 gedaan, zo te zien is de product activatie meegegaan, erg prettig want ik heb niets met een key er op...

Ik heb alles afgezocht waar het aan kon liggen, maar het is een fout die al sinds 2012 rondzwerft. Zonder enig antwoord van Microsoft trouwens.
Pagina: 1