Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-02 12:37
Ik zoek een?
NAS

Wat is je budget?
~€250

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Waarschijnlijk Synology/QNAP

Eisen
Transcoden: Ik wil graag films via ipad en Chromecast kunnen zien
Verder gewoon de standaard dingen zoals muziek, foto's en films opslaan.

Ik heb al gevonden:
Synology DS216play
QNAP TS-251
Asustor AS3102T (later bijgevoegd)

Ik vind Synology altijd fijn werken, nog geen ervaring met QNAP. Ik las echter dit: Vendors such as QNAP and Asustor resorted to utilizing Quick Sync that came as part of most Bay Trail and Braswell Atom SKUs. Synology, however, has decided to retain a STB platform for the follow-up product to the DS214play - the DS216play.
Is dit een probleem?

En bij de recensies op Coolblue staat bij de QNAP: Muziek en films streamen hapert

Bij de QNAP is het ook wel een voordeel dat het geheugen uit te breiden is, maar als de processor het struikelblok gaat zijn heeft dat ook weinig zin.

Ook las ik ergens dat de Synology alleen kan transcoden als je Synology software gebruikt.

De synology is iets zuiniger (15.08 W Access en 6.83 W HDD Hibernation) en QNAP (In operation: 19.22W en HDD standby: 10.28W)

QNAP heeft een hdmi-poort die ik zou door kunnen trekken naar de tv in m'n slaapkamer.

Zo, dit was wel een beetje mijn complete gedachtegang. Hopelijk kan ik hier het laatste zetje krijgen om een keuze te maken.
Alvast dank!

Edit: ik heb de Asustor toegevoegd nav reactie Zapcheeser. Deze zou ook nog kunnen, maar met Asustor ben ik nog minder bekend.

[ Voor 5% gewijzigd door sdop op 15-04-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 09:14
Ik lees ook gemengde verhalen over de transcoding capaciteiten van de TS-251, hier ook in de reviews op Tweakers. Ik denk dat het wel gaat, maar verwacht niet dat je bv 1080p media zult kunnen transcoden, misschien met een lage bitrate, maar het zal eerder vanaf 720p zijn. En verder voor het gebruiken als HTPC gebruik je ook best geen te zware videobestanden.

Ik weet niet of het verder veel zin heeft het geheugen uit te breiden, misschien 2GB max.

De Synology kan x265 hardwarematig transcoderen, dat kan wel een voordeel zijn, zowel voor verbruik als snelheid van het systeem, en is ook een stuk nieuwer. Omdat het een ARM processor is, is die verder wel minder flexibel dan de Bay Trail in de QNAP en zit je voor het transcoden zelf vast aan software van Synology (bv Plex kan hier niet mee transcoden).

Persoonlijk heb ik geen ervaring met de software van Synology of QNAP, maar die van Synology wordt door de gebruikers daarvan vaak aangeprezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapcheeser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 15:34
Ik ben zelf ook opzoek naar een goede, maar niet al te kostbare NAS oplossing en in mijn zoektocht kwam ik de onderstaande optie tegen.

Met een budget van ongeveer 250 EUR, zou je misschien ook kunnen gaan voor de:
pricewatch: Asustor AS3102T
Die is niet 20-25 euro duurder.

Deze review geeft wel een goed beeld wat de mogelijkheden allemaal zijn en de NAS is ook nog redelijke future proof als het gaat om features als HDMI1.4b aansluiting en 4K transcoding.

Qua verbruik doet ie het opzich ook prima: max. 20W bij 2 discs en full load en 14W idle, 7.1W sleep.

Het grote minpunt is mogelijk dat de schijven niet hot swappable zijn, maar de vraag is maar net of je echt opzoek bent naar deze feature ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Dank voor het aangeven, ik heb mijn beginpost aangepast.
Deze zou inderdaad ook nog goed kunnen, maar met Asustor ben ik al helemaal niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Ik ben vooral benieuwd naar de transcoding van de Asustor, de live omgeving (ADM) en de apps om bijvoorbeeld te downloaden en foto's en films te kijken vanaf telefoons en tablets.
Ik en ook anderen zijn juist vooral te spreken over de software van Synology, dus vandaar dat ik vooral benieuwd ben naar hoe dat is bij Asustor.
Hopelijk kan iemand me hier verder mee helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Mede door het lezen van de review in het bericht van Zapcheeser twijfel ik nu tussen de Synology en de Asustor.
Qua specs zou ik voor de Asustor gaan, welke nu mijn voorkeur heeft. Alleen Synology heeft zich al bewezen en de software is alom geliefd. Vandaar dat ik toch nog twijfel tussen de twee.
Zijn er mensen die Asustor aan kunnen raden? Misschien dat ik dan wat makkelijker de keuze maak om de Asustor te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:39
Ik heb de Asustor AS3102T. Ik had hiervoor de Synology DS112.
Voor mij is het grote voordeel dat de Asustor direct op mijn versterker aangesloten kan worden dmv HDMI. Ik gebruik vervolgens de Asustor voor alles! Downloaden, uitpakken films, afspelen films en muziek ect ect maar dat kan de Synology ook. Het verschil is de HDMI aansluiting!
Verder erg snel.
De Synology heeft alleen veel meer apps. Maar de Asustor heeft er voor mij genoeg. Software is verder prima, voor zover ik ken/gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Hmm, het blijft echt een heel moeilijke keuze. Ik zou heel graag voor de Asustor gaan qua specificaties + de hdmi poort, maar de software + beperkte apps is toch wel iets dat me zorgen baart.
Ben eigenlijk bang dat ik tegen beperkingen aan ga lopen omdat Synology natuurlijk al langer meedraait en een grotere gebruikersgroep heeft.
Ik blijf het lastig vinden..
Pagina: 1