Waarom is mijn upload (17Mbits) sneller dan mijn download?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 19:11
Telenet heeft net een nieuwe modem komen installeren en ik heb een Router gekocht (TP-link-R480T) om IP adressen uit de delen. Dit omdat de telenet modem niet over routerfunctie zou beschikken. (Volgens installateur telenet) Het internet en interne netwerk lijken te werken maar de Download zou 240Mbits moeten zijn maar dat is maar 15Mbits terwijl de Upload 17mbits is.

Wat merkwaardig is dat ik enkel verbinding kan maken met het internet als ik de router op 'Dynamic ip' zet maar ik heb wel degelijk een Fixed IP abbo. (Business Fibernet 240 plus).In Fixed Ip modus wil de router geen verbinding maken met het internet. n.

Ik weet ook niet goed wat mijn Subnet Mask en gateway is in Fixed ip mode. Om het Ip te verkrijgen moest ik mijn mac-address te opgegeven van de TP-link router. (Ik heb ondertussen ook het mac-address van de wan opgegeven) Het fixed Ip dat ik gekregen heb = 81.82.218.xxx

Maar als ik dat in de router invul (Primary connection: Fixed IP) Dan kan ik de router wel bereikenen/instellen via 192.168.0.1 maar ik kan géén verbinding maken met het internet. Als ik daarentegen aanduid dat het een dynamisch IP is dan krijgt de router een extern IP toegewegen dat anders is (81.165.xx.xx) dan het IP dat ik van de ISP (telenet) gekregen heb. Maar ik kan zo wel connectie maken met het internet.

Huidige toestand:

WAN1 Link Up
Primary Connection: Dynamic IP
Status: Connected
IP Address: 81.165.xx.xx
Subnet Mask: 255.255.248.0
Gateway: 81.165.24.1
MAC Address: A4-2B-B0-C3-xx-xx

LAN
Interface IP Address Subnet Mask DHCP Server MAC Address
LAN 192.168.0.1 255.255.255.0 Enabled A4-2B-B0-C3-xx-xx

Als ik de modem van telenet rechtstreeks aansluit kan ik enkel op google, andere pagina's laden niet in.
Het Werk dus enke als ik de dynamic IP modus instel, maar dan maar 10% van de downloadsnelheid en sowieso eb ik een Fixed IP nodig...maar dat krijg ik niet werkende.

Iemand een idee?

[ Voor 34% gewijzigd door Coolstart op 15-04-2016 13:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-06 08:19
Je moet uw router instellen op dhcp op de Wan.
Je moet uw Mac adres van de Wan invullen op mijn.Telenet.be en dan zou uw router en statisch ip adres krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:40

Nox

Noxiuz

Hier gaat het fout:

ik heb een Router gekocht (TP-link-R480T) om IP adressen uit de delen.

Haal die router er tussenuit en controleer het nog eens. En gebruik geen WiFi...

[ Voor 14% gewijzigd door Nox op 14-04-2016 23:34 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
belrpr schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:56:
Je moet uw router instellen op dhcp op de Wan.
Je moet uw Mac adres van de Wan invullen op mijn.Telenet.be en dan zou uw router en statisch ip adres krijgen
Dhcp op de Wan inschakelen lukt mij niet, ik kan enkel DHCP in/uit-schakelen in de LAN-tab
Ik heb het MAC address van de WAN ingevuld (laatste cijfer was anders) op mijn telenet en heb hetzelfde IP-adress gekregen. Snelheid download nog steeds 15Mbits.
Als ik Dymanic Ip invul krijg ik andere subnet masks en Gateways:

Dynamic IP Status
IP Address: 81.82.217.xxx
Subnet Mask: 255.255.192.0
Default Gateway: 81.82.192.1
Primary DNS: 195.130.130.4
Secondary DNS: 195.130.131.4

Ik heb het een getest bij Fixed IP, maar er is geen verbinding met het internet mogelijk

WAN1 Link Up
Primary Connection: Static IP
Gateway: 81.82.192.1
MAC Address: A4-2B-B0-C3-D7-xx

[ Voor 16% gewijzigd door Coolstart op 14-04-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
NoxiuZ schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:34:
Hier gaat het fout:

ik heb een Router gekocht (TP-link-R480T) om IP adressen uit de delen.

Haal die router er tussenuit en controleer het nog eens. En gebruik geen WiFi...
Volgens de technieker zitten er geen router-functie in de modem omdat het een business modem is, er is ook geen wifi ingebouwd, het zijn andere modems met bijv ook maar 1 lan uitgang.

Als ik hem rechtsreeks aansluit op de switch kan ik enkel op Google zoeken maar verder kom ik niet. Reguliere webpaginas's laden niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:40

Nox

Noxiuz

Coolstart schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:41:
[...]

Volgens de technieker zitten er geen router-functie in de modem omdat het een business modem is, er is ook geen wifi ingebouwd, het zijn andere modems met bijv ook maar 1 lan uitgang.

Als ik hem rechtsreeks aansluit op de switch kan ik enkel op Google zoeken maar verder kom ik niet. Reguliere webpaginas's laden niet in.
Even je instellingen controleren, dhcp en dns automatisch?

Bel anders je provider even.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigurius
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 16:56
Coolstart schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:38:
[...]

Dhcp op de Wan inschakelen lukt mij niet, ik kan enkel DHCP in/uit-schakelen in de LAN-tab
Ik heb het MAC address van de WAN ingevuld (laatste cijfer was anders) op mijn telenet en heb hetzelfde IP-adress gekregen. Snelheid download nog steeds 15Mbits.
Als ik Dymanic Ip invul krijg ik andere subnet masks en Gateways:

Dynamic IP Status
Default Gateway: 81.82.192.1
Primary DNS: 195.130.130.4
Secondary DNS: 195.130.131.4

Ik heb het een getest bij Fixed IP, maar er is geen verbinding met het internet mogelijk

WAN1 Link Up
Primary Connection: Static IP
Gateway: 81.82.192.1
MAC Address: A4-2B-B0-C3-D7-xx
Als je een pc/laptop rechtstreeks op de modem aansluit en dan een speedtest uitvoern, haal je dan wel de snelheid? Zoja, dan heb je misschien een duplex mismatch tussen modem en router. Haal je de snelheid niet dan is er misschien een issue bij Telenet/slechte kabel

De problemen van het niet bereiken van website is meestal DNS gerelateerd. Geef als DNS servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-06 09:37
Oh, en je moet/hoeft helemaal niet in de netwerkinstellingen van je computer DHCP te veranderen in fixed IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
zetje01 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:06:
Oh, en je moet/hoeft helemaal niet in de netwerkinstellingen van je computer DHCP te veranderen in fixed IP
De computers zelf staan op automatisch. Dhcp enkel in router natuurlijk. Fixed ip komt van telenet, maar dat krijg ik niet voorelkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ik vind het een vaag verhaal:
je zegt dat je een fixed IP adres hebt gekregen van 81.82.218.xxx. Van wie heb je dat gekregen en heeft die er geen subnetmasker en default gateway bij gegeven?
Vervolgens zeg je dat je een IP adres hebt van IP Address: 81.165.xx.xx, als je een dynamisch IP adres gebruikt, maar even verderop zeg je dat je adres 81.82.217.xxx is. Dat zijn 3 verschillende adressen...

Bel met je provider en vraag of je modem in bridge modues gezet kan worden. Dan wordt het verkeer doorgestuurd naar je TP-Link Router.
Op je TP link router zet je de poort waar het verkeer over binnenkomt op dynamisch, zodat je daar je IP adres van je provider krijgt, met bijbehorende subnetmasker, gateway en DNS servers.
Vervolgens kun je dan aan de LAN kant je "eigen" adressering instellen (192.168.x.x/24, bijvoorbeeld).

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-06 09:37
edit: ik zie dat je probleem al is opgelost.

[ Voor 90% gewijzigd door zetje01 op 15-04-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-06 14:45

Jean Paul

Reservebelg

Ik zie niet wat precies het issue opgelost heeft? Heb zelf last van precies hetzelfde met Telenet, volgens mij gaat daar het e.e.a. fout.

Het schommelt sinds enkele dagen, soms is de download echt ruk, soms ok, maar niet wat het was. Upload idd beter..

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
Pietervs schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:34:
Ik vind het een vaag verhaal:
je zegt dat je een fixed IP adres hebt gekregen van 81.82.218.xxx. Van wie heb je dat gekregen en heeft die er geen subnetmasker en default gateway bij gegeven?
Vervolgens zeg je dat je een IP adres hebt van IP Address: 81.165.xx.xx, als je een dynamisch IP adres gebruikt, maar even verderop zeg je dat je adres 81.82.217.xxx is. Dat zijn 3 verschillende adressen...
Fixed ip krijg je via een webformulier waar je uw mac invult. Je krijgt gewoon een IP toegewezen. Dat is al. Geen gateway, geen subnetmask, dat zijn waarden die ik zelf probeer uit te zoeken. (Door rechtstreeks aan te sluiten en te kijken welke waarden ik op die computer krijg) De telenettechnieker zei dat ik een router moest kopen en een IP aanvragen, no more.

81.82.218.xx is men vast ip. Alle andere adressen krijg ik automatisch als als ik de router op dynamic ip zet. Maar fixt blijft hetzelfde.

Omdat alles in de kelder staat heb ik er eentje genomen zonder wifi en wilde ook een load balancer voor de toekomst. Maar blijkbaar werkt dat niet zo als een gewone router.

[ Voor 4% gewijzigd door Coolstart op 15-04-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
Jean Paul schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:01:
Ik zie niet wat precies het issue opgelost heeft? Heb zelf last van precies hetzelfde met Telenet, volgens mij gaat daar het e.e.a. fout.

Het schommelt sinds enkele dagen, soms is de download echt ruk, soms ok, maar niet wat het was. Upload idd beter..
Mijn hoofdprobleem blijft: telenet business aansluiten op een router in geval van fixt IP.

Als ik de router op dynamic ip zet werkt het internet wel, maar trager. Maar ik wil gewoon een fixt ip hebben anders kan ik mijn aparaten niet instellen op een fixt ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 19:00

Ravefiend

Carpe diem!

Probeer eens om het fixed IP address toe te wijzen aan je laptop / PC zoals hier beschreven:

https://www2.telenet.be/n...an-mijn-business-netwerk/

Als je daarmee de volledige snelheid haalt, dan is de volgende stap om je TP-link-R480T erbij te plaatsen, en die het fixed IP address te geven (met het MAC address van de WAN poort van je TP-link-R480T).

Edit: ... en deze instructies uiteraard: https://www2.telenet.be/n...or-mijn-business-netwerk/

[ Voor 14% gewijzigd door Ravefiend op 15-04-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Of je kan gewoon bellen met de provider of ze deze clusterf**k kunnen oplossen? Als ze jou een fixed IP geven, zullen ze ook subnetmask, gateway en dns moeten leveren. Anders heb je simpelweg niet genoeg info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 19:00

Ravefiend

Carpe diem!

Haribo112 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:24:
Of je kan gewoon bellen met de provider of ze deze clusterf**k kunnen oplossen? Als ze jou een fixed IP geven, zullen ze ook subnetmask, gateway en dns moeten leveren. Anders heb je simpelweg niet genoeg info.
Dit is niet helemaal hoe het werkt bij Telenet. Zij maken gebruiken van een web interface @ http://www.telenet.be/mijntelenet/ waar je je "internet" mee beheerd. Via die weg kan je ook deels de kabel modem configuren, en dus via die weg dien je het MAC adres van een apparaat op te geven zodat je modem enkel aan dat apparaat het fixed IP doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Wat ik in je informatievoorziening (niet) terugzie is dat bij het instellen van een static IP er geen DNS geconfigureerd staat. Een tweede punt is dat jouw router gewoon op dynamic moet staan zodat deze zich als DHCP client gedraagt. Het is immers Telenet welke jou een vast IP geeft, dus elke keer dat je router en/of modem uit en aan gaat, is het Telenet die jou hetzelfde IP toewijst. Dat is niet iets wat je zelf hoeft te doen :)

Houd je problemen met de snelheid, zou ik eerst eens Telenet bellen en hen je verbinding laten testen. Dan weet je in ieder geval of het van je modem tot Telenet goed gaat of niet, en of je inderdaad verder moet zoeken bij je eigen opstelling.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 12:46
misschien moet je telenet zelf even bellen, die lijken me de meest geschikte partij om je probleem op te lossen :)

Of anders in ieder geval de eerste partij om te bekijken of het probleem bij jou ligt of dat ze zelf iets verkeerd hebben ingesteld

[ Voor 37% gewijzigd door Edwin88 op 15-04-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Jean Paul schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:35:
Wat ik in je informatievoorziening (niet) terugzie is dat bij het instellen van een static IP er geen DNS geconfigureerd staat. Een tweede punt is dat jouw router gewoon op dynamic moet staan zodat deze zich als DHCP client gedraagt. Het is immers Telenet welke jou een vast IP geeft, dus elke keer dat je router en/of modem uit en aan gaat, is het Telenet die jou hetzelfde IP toewijst. Dat is niet iets wat je zelf hoeft te doen :)

Houd je problemen met de snelheid, zou ik eerst eens Telenet bellen en hen je verbinding laten testen. Dan weet je in ieder geval of het van je modem tot Telenet goed gaat of niet, en of je inderdaad verder moet zoeken bij je eigen opstelling.
Weet natuurlijk niet hoe het in België werkt, maar als wij in Nederland van Ziggo Zakelijk een vast IP hebben moeten we dit wel degelijk als 'static' instellen bij de WAN instellingen van de router. Static IP is wat anders dan 'Static DHCP'! Alhoewel het moeten opgeven van je MAC adres wel hint in de richting van Static DHCP (MAC adres altijd zelfde IP toewijzen), is dit niet per definitie het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Haribo112 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:06:
[...]

Weet natuurlijk niet hoe het in België werkt, maar als wij in Nederland van Ziggo Zakelijk een vast IP hebben moeten we dit wel degelijk als 'static' instellen bij de WAN instellingen van de router. Static IP is wat anders dan 'Static DHCP'! Alhoewel het moeten opgeven van je MAC adres wel hint in de richting van Static DHCP (MAC adres altijd zelfde IP toewijzen), is dit niet per definitie het geval.
Telenet: Hoe stel ik een vast IP-adres in voor mijn Business-netwerk?

En uit de link:
Opgelet
Vul zelf geen willekeurig IP-adres in de netwerkinstellingen in.

[ Voor 5% gewijzigd door Jean Paul op 15-04-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Ja oké , dat wijst inderdaad op dynamisch IP adres. Let er dus wel op de je het MAC adres van je router gebruikt, OP!! NIET de MAC van je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Coolstart schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:06:
Fixed ip krijg je via een webformulier waar je uw mac invult.
Even voor de duidelijkheid, fixed != statisch.

Je router moet gewoon DHCP doen aan de wan kant, die krijg altijd hetzelfde (statisch) ip toegewezen a.d.h.v. het mac adres van je router (indien meerdere, de WAN kant). Je moet juist niets doen met gateway/dns/subnet, mocht dat je ISP dat veranderen dan veranderd dat automatisch mee.

Daarnaast, je geeft zelf aan dat DHCP werkt.. (behalve je trage download) dus waarom zou je daar verder aan willen klooien ? Ga eerst eens een goede test doen om te achterhalen waar de vertragende factor zit.

Pak een kabel, prik hem in je router (tp-link).. doe wat traces (om te kijken welke hop je vertragende factor is) en doe een up en download van .bin source waarvan je weet dat deze gemakkelijk je download limiet kan overstijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 15-04-2016 11:21 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

En wat ik eerder zei gaat er de afgelopen dagen het e.e.a. niet lekker bij Telenet.
15 april: Storing bij Telenet
Er is vanaf 09:13 een storing bij Telenet. Heb je er ook last van? Laat dan hieronder een reactie achter.
Dus eerst gewoon router op dynamisch, zorg dragen dat op de Telenet-website je MAC van de router ingesteld staat en dan bellen met Telenet om na te gaan wat er bij hun loos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
DukeBox schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:18:
[...]

Daarnaast, je geeft zelf aan dat DHCP werkt.. (behalve je trage download) dus waarom zou je daar verder aan willen klooien ? Ga eerst eens een goede test doen om te achterhalen waar de vertragende factor zit.
Omdat ik een een fixed IP nodig heb, dat kost bij Telenet ook extra geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Coolstart schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:50:
[...]

Zeg je nu hiermee dat je geen fixed IP afneemt maar dat wel zelf probeert in te stellen? Want dat gaan ze absoluut niet leuk vinden en gaat conflicten opleveren, waardoor zowel jijzelf als iemand anders geen (goed) werkende verbinding heeft.

Wat je lijkt te missen is dat dynamic IP instellen op jouw router niet gelijk staat aan een dynamisch IP ontvangen. Het betekent dat jouw router een IP krijgt van Telenet, en dat IP dat je krijgt van Telenet zal altijd hetzelfde zijn als dat het abo is wat je afgenomen hebt.

Dus nogmaals, stel je router in op dynamic IP, zorg ervoor dat het MAC goed staat op telenet.be en test je verbinding op b.v. speedtest.net. Blijft het bedroevend met de downloadsnelheid, eerst met Telenet bellen en zien wat zij zeggen.

[ Voor 38% gewijzigd door Jean Paul op 15-04-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
Jean Paul schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:17:
[...]

Zeg je nu hiermee dat je geen fixed IP afneemt maar dat wel zelf probeert in te stellen? Want dat gaan ze absoluut niet leuk vinden en gaat conflicten opleveren, waardoor zowel jijzelf als iemand anders geen (goed) werkende verbinding heeft.
Nee, wel degelijk een Fixed Ip aangekocht en betaald en ik probeer dat in te stellen.
Ik wil geen dynamisch IP en ik extra betaald voor een Fixed IP.

Ik heb dat IP ook aagevraagd via 'mijn telenet' en heb ook een Fixed IP gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Coolstart schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:41:
[...]

Nee, wel degelijk een Fixed Ip aangekocht en betaald en ik probeer dat in te stellen.
Ik wil geen dynamisch IP en ik extra betaald voor een Fixed IP.

Ik heb dat IP ook aagevraagd via 'mijn telenet' en heb ook een Fixed IP gekregen.
Nogmaals: wanneer je je router op dynamisch ip zet, krijg je je vaste (fixed) ip door Telenet automatisch toegewezen.

Dus absoluut niet zelf gaan lopen spelen met vast/static ip in je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Coolstart schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:53:

Ik weet ook niet goed wat mijn Subnet Mask en gateway is in Fixed ip mode. Om het Ip te verkrijgen moest ik mijn mac-address te opgegeven van de TP-link router. (Ik heb ondertussen ook het mac-address van de wan opgegeven) Het fixed Ip dat ik gekregen heb = 81.82.218.xxx

Huidige toestand:

WAN1 Link Up
Primary Connection: Dynamic IP
IP Address: 81.165.xx.xx
Subnet Mask: 255.255.248.0
Gateway: 81.165.24.1
MAC Address: A4-2B-B0-C3-xx-xx
Ik zie dat je bij je WAN instellingen andere ip-adres + gateway in hebt gesteld dan je hebt gekregen.

81.82.218.xxx dit IP heb je gekregen, maar je vult bij je WAN dit in: 81.165.xx.xx (gateway: 81.165.24.1) Misschien slim om ook die niet helemaal uit te schrijven aangezien mensen nu je externe ip hebben. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

^ die was ook al lang al uit te rekenen met het subnet en gateway dia hij gaf..
Coolstart schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:50:
Je leest gewoon niet, je hebt een 'fixed' ip alleen wordt dat middels DHCP toegewezen. En nee, dat is niet ongebruikelijk. Zoals hierboven aangegeven, door het statisch in te stellen wordt dat niet opeens 'jouw' ip of zo...

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 15-04-2016 14:28 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Misschien moet het iets abstracter :+
  • Dynamic IP router == static (fixed) ip internet
  • Problemen met snelheid == bellen met Telenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:37
Ik snap de keuze qua router ook niet, als ik op Google rondsnuffel is dit een soort van loadbalancer met enkel 100Mbit poortjes, dus zelfs in het meest gunstige geval is het onmogelijk om hoger dan pak hem beet 95Mbit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
Jean Paul schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:14:
[...]

Nogmaals: wanneer je je router op dynamisch ip zet, krijg je je vaste (fixed) ip door Telenet automatisch toegewezen.

Dus absoluut niet zelf gaan lopen spelen met vast/static ip in je router.
Ik kijk het na, maar de technieker zei dat ik een IP moet aanvragen via het mac address. Ik heb dat gedaan en op 'mijn telenet' staat er het IP dat mij is toegewezen en volgens de techieker moest ik dat gebruiken. Volgens de handleiding van de TP router zou ik het IP van de isp moeten krijgen.

Ik bel morgen nr de support dienst om na te gaan wat nu de juiste instellingen zijn. Maar vorige keer kreeg ik te horrn dat ik mij moest wenden tot een certified partner Omdat telenet verantwoordelijk is tot aan de modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Dat klopt toch :)

Je vraagt het IP aan op je MAC, zodat wanneer dat MAC zich meldt dat vaste IP krijgt.

Om dat IP te krijgen, moet je router zich als DHCP cliënt gedragen. Oftewel dynamic instellingen.

Wanneer je dat zo instelt moet je in de WAN status hetzelfde IP zien als via Telenet website.

Geen idee hoe het verder bij jou zit momenteel, maar hier ligt Telenet er al de hele avond uit, en op Twitter meerdere meldingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
Jean Paul schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:35:
Dat klopt toch :)

Je vraagt het IP aan op je MAC, zodat wanneer dat MAC zich meldt dat vaste IP krijgt.

Om dat IP te krijgen, moet je router zich als DHCP cliënt gedragen. Oftewel dynamic instellingen.

Wanneer je dat zo instelt moet je in de WAN status hetzelfde IP zien als via Telenet website.

Geen idee hoe het verder bij jou zit momenteel, maar hier ligt Telenet er al de hele avond uit, en op Twitter meerdere meldingen..
Oei, mogelijk heb ik zoveel getest dat het hele landelijke netwerk er uit ligt.

Om het IP te krijgen moest ik indd men mac nr geven maar ik kreeg wel degelijk een IP toegestuurd. Uw ip = 81 enz. Als ik de router op dynamic (dhcp ook aan) zet krijg ik een ander ip. De dag erna reset ik weer en krijg ik weer een ander ip. Dus echt fixed klinkt dat niet.

Maar zoals gezegd wacht ik antwoord af van de helpdesk.
Pagina: 1