Crosskabel ombouwen

Pagina: 1
Acties:

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Ik heb op dit moment een netwerk tussen twee PC's met een crosskabeltje er tussen, maar binnenkort komen er 2 bij, en dan moet ik dus overstappen op een hub.
Ik heb thuis nu twee crosskabels (eentje extra omdat m'n vader ooit dacht dat de oude crosskabel stuk was) en ik vroeg me af of je deze crosskabels kunt ombouwen naar de kabels die je in een hub netwerk gebruikt.
Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand of dit mogelijk is en hoe?

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:29
draad 1 -> 3
draad 2 -> 6
draad 3 -> 1
draad 6 -> 2

That's all...

Ervaring? mijn internetverbinding loopt ook zo en m'n halve netwerk loopt over 4 aders ipv 8 :)

• Trigeminus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2024

Trigeminus

Whasbai!

eventjes connectors eraf knippen en er nieuwe opzetten dit kun je zelf doen en zijn duidelijke schema's voor staat hier wel ergens op GOT, moet met een speciale tang. Je kunt natuurlijk ook even laten doen bij plaatselijke pc-shop.

Succes! :)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zijn daar geen convertertjes voor? Volgens mij heeft iedereen wel een normale/crossover kabel die een crossover/normale kabel moet worden

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

ene kant knippen, en dan weer een hoedje erop.
met draadjes op zelfde volgorde erin als de andere kant van kabel.

• jurri@n
Ik weet dat er ook speciale koppel-blokjes zijn op 2 UTP-kabels te koppelen (of ISDN). Ik heb ze nl. zelf ook... deze kun je simpel open maken en draadjes omwisselen... zo kun je ook een cross-to-crossover-convertor (ai, lang, zelfbedacht woord) maken...

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 20:04 schreef jurri@n het volgende:
Ik weet dat er ook speciale koppel-blokjes zijn op 2 UTP-kabels te koppelen (of ISDN). Ik heb ze nl. zelf ook... deze kun je simpel open maken en draadjes omwisselen... zo kun je ook een cross-to-crossover-convertor (ai, lang, zelfbedacht woord) maken...
Openmaken? Da's wel weer een hoop overbodig werk :)

Als je zo'n connector op de crossover cable zet en er nog een crossover cable aan bind (Dus 2 crossovercables verbonden met koppel blok) dan heb je een normale UTP kabel... simpel toch?

• jurri@n
Op zaterdag 23 juni 2001 20:08 schreef Pierce21 het volgende:

[..]

Openmaken? Da's wel weer een hoop overbodig werk :)

Als je zo'n connector op de crossover cable zet en er nog een crossover cable aan bind (Dus 2 crossovercables verbonden met koppel blok) dan heb je een normale UTP kabel... simpel toch?
Correct! :)

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zaterdag 23 juni 2001 19:50 schreef jurri@n het volgende:
Ervaring? mijn internetverbinding loopt ook zo en m'n halve netwerk loopt over 4 aders ipv 8 :)
Lees het nu pas goed,
4 ipv 8, halve netwerk. hum ja met 8 een hele netwerk??

hahaha, ja oke nu kan hij wel weer.

• jurri@n
:D Nee, ik bedoel dat 1 verbinding over 4 aders gaat...

er ligt een 8-aderige kabel in m'n kamer van de ene naar de andere kant... over 4 gaat 't internet naar m'n server / gateway en over de andere 4 terug naar m'n pc...

en met 't halve netwerk bedoel ik dat alleen deze verbinding over 4 aders gaat... de rest van 't netwerk gaat keurig over 8 aders.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Geen last van storingkjes. hum een goed idee. voor als ik een keer adsl heb (over 50 jaar). Ben niet gefrustreerd hoor. :'(

• Tomas Zwinkels
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

hmmm.. als ik kijk hoe duur de klote knijp connectortjes zijn.. dan kan je denk ik gewoon beter 4 nieuwe kabels kopen.. teminste ik weet niet hoe lang ze zijn enzo..

idee: kunnen we niet met heel Got een grote partij plugies kopen das veel goedkoper :? :)

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zaterdag 23 juni 2001 20:26 schreef digitaldead het volgende:
hmmm.. als ik kijk hoe duur de klote knijp connectortjes zijn.. dan kan je denk ik gewoon beter 4 nieuwe kabels kopen.. teminste ik weet niet hoe lang ze zijn enzo..

idee: kunnen we niet met heel Got een grote partij plugies kopen das veel goedkoper :? :)
Huh, nee je gaat gewoon met die kabel naar kennis of lokale hardwareboer, en vraagt of die even voor een paar piekies die connector erop klemt. doen de meesten wel. anders kom je bij mij langs, heb nog wel een stuk of 30 connectors over. *D

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Je kunt ook gewoon je crosslink kabel in de uplink poort van je hub stoppen, dan word ie twee keer gecrosst, en is ie dus weer recht :)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• jurri@n
Op zaterdag 23 juni 2001 20:26 schreef digitaldead het volgende:

Vorige week een paar van die stekkertjes gehaald: 1,- per stuk! Tang: 37,-

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zaterdag 23 juni 2001 20:30 schreef Wirf het volgende:
Je kunt ook gewoon je crosslink kabel in de uplink poort van je hub stoppen, dan word ie twee keer gecrosst, en is ie dus weer recht :)
Hij heeft 2 van die kabels.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Op zaterdag 23 juni 2001 20:35 schreef Vae_Victis het volgende:

[..]

Hij heeft 2 van die kabels.
Maar nu hoeft ie zich nog maar druk te maken over 1

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zaterdag 23 juni 2001 21:30 schreef Wirf het volgende:

[..]

Maar nu hoeft ie zich nog maar druk te maken over 1
Volgens mij deed hij dat al.

• Bulldog
  • Niet online
Ej, je topic is ff gemoved naar -> [url="/listtopics.php/19"]Network Troubleshooting[/url] ;)

• Zydell
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Ja bedankt voor het verplaatsen, daar hoorde ie inderdaad thuis,
Iedereen bedankt voor het posten, ik was niet meer op internet geweest (NOG geen kabel) maar het moet zo wel lukken, tnx!
Pagina: 1