4k editen op een Macbook Pro 13

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud82
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 09:49
Ik ben laatst in aanraking gekomen met Final Cut Pro en vind het erg prettig werken. Nu wil ik graag een GoPro 4k aanschaffen en de beelden met FInal Cut editen.

Mijn vraag is, als ik kies voor Een Macbook Pro met 16GB geheugen en een 256GB SSD trekt deze laptop dat wel ?. Ik kan het zelf helaas niet testen omdat ik op dit moment alleen beschik over een windows machine en final cut alleen heb kunnnen testen op een oude macbook pro met een i5 en 4gb geheugen en normale HDD.

Ik heb al op internet rond gekeken maar kan vooral informatie vinden over oudere macbooks en 15"macbook pro's. Maar vanwege de afmeting valt de 15" af en ook een Imac (niet draagbaar). Aan de mac zal ik een 27" externe monitor koppelen als ik bezig ben met editen.

Heeft iemand ervaring met het editen van 4K films op deze latop ?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:02

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je op youtube rondkijkt zie je mensen 4K bewerken op de MacBook Retina, de Core M ultraportable, dus een Pro gaat dat ook wel trekken. Wel alleen met Final Cut, niet met Premiere.

Bewerken zal prima gaan, echter gaat renderen wel wat tijd kosten omdat het maar een dual core is.

Ik vraag me af wat de meerwaarde is van 4K over 1080p60 in actie video. Ik zou zeggen, kijk even of het verschil in resolutie ook nog zo duidelijk is na productie.

Oja, en zorg voor een custom fan curve, anders blijft-ie lekker stil op 100 graden :P

[ Voor 8% gewijzigd door nelizmastr op 14-04-2016 22:04 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud82
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 09:49
Neliz, bedankt voor je reactie. De camera zal niet veel voor action shots gebruikt worden, maar vooral om zo snel iets te kunnen filmen (altijd overdag), een productvideo (daarom 4k) te kunnen maken etc. Ik heb geen verstand van camera's dus ik heb iets nodig wat erg simpel werkt waar ik niets aan fout kan doen.

Ik kan wel een camera kopen met 1001 opties maar daar kan ik niet mee overweg.

En ik zal inderdaad geen Premiere gaan gebruiken, geprobeerd maar niets voor mij. Het is net als met de camera, 1001 opties waarvan ik er maar een paar gebruik, ik ben geen poweruser, maar kan met de juiste tools best creatief zijn ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
smcFanControl voor temperatuur management - VM + zware editor = 40 graden ipv 70-80 zonder dat programma