Samsung TV zwarte schaduw onderaan scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 5.825 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TfT_02
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-04 21:42
Hey allemaal, ik heb mijn Samsung TV een kleine 2 en een half jaar en hij vertoont sinds vandaag kuren. Onderaan het scherm zie ik een zwarte schaduw - alsof op die plek de backlight veel zachter staan dan de rest van het scherm. De pixels doen het nog wel allemaal, het is er alleen erg donker.

Het gaat om de UE40F6400AW, gekocht op 26 januari 2014.

Ik vroeg mij af of iemand anders hier ervaring mee heeft gehad en wat er aan de hand zou kunnen zijn. Zou ik dit eventueel zelf kunnen repareren? Of mag ik een andere TV kopen?

Op de gelinkte afbeelding is het probleem zichtbaar, voor de duidelijkheid dit zou een volledig wit scherm moeten zijn. De zwarte schaduw zit in het display.
http://i.imgur.com/cTYsILE.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Gewoon garantie claimen bij de verkoper. Daar heb je immers recht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545455

dit is een panel probleem, dient vervangen te worden, aanmelden voor een reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TfT_02
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-04 21:42
Ik heb inderdaad contact opgenomen met Samsung over dit defect, zij hebben mij doorverwezen om een afspraak te maken met het service bedrijf. Zij vertelden mij dat het paneel waarschijnlijk vervangen dient te worden en dat dit vanwege de coulance regeling maximaal 211 euro zou gaan kosten. Als ik het toestel zelf naar Westerhaar zou brengen, 125e. (ik woon in Groningen)

Dit vind ik toch best veel voor een toestel dat ik eind januari 2014 heb gekocht voor 599e. Ik zal laten weten hoe het verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgrikkers
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-04-2022
Inmiddels heb ik ook een donkere schaduw op mijn tv scherm Samsung 49UEKU6400U, uit 2016. Graag hoor ik hoe het bij jou is opgelost. Alvast bedankt! Mvg, Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Topic starter heeft sinds zomer 2021 al niet meer ingelogd. Doorgaan in dit topic heeft weinig zin.

Als tip, tag iemand met @hgrikkers (@ en dan de username). Dat is wel zo handig als je op iemand reageert.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.