Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn LG G3 zit in een bootloop, hij wil alleen opstarten als hij aan de oplader ligt. Ik dus een nieuwe batterij besteld en hoop dat het daardoor wordt opgelost.
Echter had ik nog andere problemen; Het cpu-verbruik van mijn telefoon staat ten alle tijden boven de 50%, en de temperatuur van mijn cpu blijft ook rond de 70 graden hangen.
Een fabrieks-reset hielp niet.

Nou heb ik gelezen dat een beetje thermal paste op de processor wonderen kan verrichten om de temperatuur omlaag te brengen maar dan blijft nog altijd het cpu-verbruik te hoog (wat overgens erg slecht is voor de batterij, hierdoor is hij waarschijnlijk kapot gegaan).

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het vebruik van mijn cpu niet constant boven de 50% blijft hangen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2016 15:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Zal een bug in Android of de software (skin) van lg zitten, of in een van de geïnstalleerde apps. Doe eens een factory reset (backup wel je belangrijke foto's etc eerst).

Je kan niet zo maar nieuwe koelpasta op de cpu/soc van een telefoon doen. In ieder geval lang niet zo makkelijk als die van een pc of laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:44:
Zal een bug in Android of de software (skin) van lg zitten, of in een van de geïnstalleerde apps. Doe eens een factory reset (backup wel je belangrijke foto's etc eerst).

Je kan niet zo maar nieuwe koelpasta op de cpu/soc van een telefoon doen. In ieder geval lang niet zo makkelijk als die van een pc of laptop.
Via dit filmpje lijkt het wel te doenL
YouTube: LG G3 Thermal Compound Cooling Mod

Maar een factory reset heb ik al geprobeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu thermal paste op de procesror geplakt, en hij blijft nu niet op 70c hangen maar op 60c
Ik heb echter nog steeds een afschuwelijk hoog cpu verbruik en mijn ram gebruikt gemiddelt 75%. hoe los ik dit op?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2016 16:27 ]