Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Hallo iedereen,

Een heel specifieke vraag:

Ik heb onlangs op Ebay een Dell U2715H 27" monitor gekocht voor $437 incl. verzendingskosten. De monitor was omgeschreven als "nieuw, open box", dus een nieuw product maar de doos is reeds geopend geweest. Een gloednieuwe monitor bij een bekende webwinkel zou me $499 (incl verzending) kosten.

De monitor heeft nog 2,5 jaar garantie via Dell, die bekend staan om hun goede garantie op Ultrasharp monitoren.

Toen ik de monitor aankreeg, bleken er 3 zeer duidelijke en diepe krassen in de voet van de monitor te zijn. Ook aan de achterkant waar je de kabels insteekt bleken gebruikssporen te zijn. De monitor zelf werkt echter perfect. De voorzijde van de monitor vertoont geen gebruikssporen / krassen e.d. en heeft ook slechts 1 defecte pixel die ik kan waarnemen. Niet storend. De monitor is gefabriceerd in augustus 2015 (staat op de achterkant).

De verkoper gaat akkoord om me een refund te geven. Ik was echter blij met de lagere prijs die ik heb betaald, van $437 tov $499. En in feite werkt de monitor perfect. Dus ik twijfel.

Wat zouden jullie in mijn plaats doen? De monitor terugsturen en toch maar echt een nieuwe kopen voor $499? Ik kan wel leven met de krassen, maar wat is het risico dat de monitor sneller de geest zou geven doordat hij al "gebruikt" blijkt te zijn?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:59

Rannasha

Does not compute.

Op de normale levensduur van een monitor zou dat klein beetje extra dat hij al gebruikt is niet een belangrijke rol spelen. De fabricatiedatum van Aug 2015 zegt weinig over hoe lang de monitor in gebruik is geweest. Na fabricatie moet het ding eerst nog via importeur, groothandel en retailer naar de gebruiker en heeft deze in de tussentijd een onbekende periode in de doos op de plank gelegen.

Het is dus puur aan jezelf om te bepalen of de aanwezige beschadigingen het prijsverschil van $62 waard zijn. De een pakt graag die korting, de ander wil liever een piekfijn exemplaar.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 21:54

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Ik sluit me aan bij Rannasha dat het lastig te bepalen is hoe groot de invloed van gebruik is geweest.

Als je echter de monitor nu terug gaat sturen ben je, gokje, weer €20 kwijt aan verzendkosten. Je noemt dollar prijzen, als de monitor terug moet naar de USA wil je misschien verzekerd verzenden en dan kom je nog duurder uit.

Zo een Dell monitor is over het algemeen gemaakt om toch wel 5 jaar mee te kunnen. Als de krassen lijken op gewone gebruiksporen en niet op mishandeling zou ik zelf de monitor lekker houden. Zijn de krassen verdacht en lijkt het alsof de monitor gevallen of anders misbruikt is, dan zou ik wat meer zorgen maken (want dan geeft Dell je ook geen garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd lastig met het kopen van spullen in het buitenland en zeker als het om een geopende verpakking gaat. Wie weet heeft de monitor wel in een showroom gestaan, jan en alleman er met zijn vingers aangezeten, met de vingers op het paneel gedrukt etc. Ook de afweging in prijs is vaak een lastige. Je hebt nu blijkbaar een tweedehands monitor gekocht en dan is de prijs te hoog. Nieuw koop je de monitor in NL voor €459,- omgerekend $518. De $19 (€17) verschil zou mij de ellende niet waard zijn.
Je kunt de monitor terug sturen en geld terug vragen maar dan wel een nieuwe in NL kopen met NL garantie.