Hyper-V draaien in Hyper-V op een Windows 10 Pc.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gubaduba
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-11-2022
Mijn vraag

Hallo,

Ik ben bezig een testomgeving op te zetten alleen zou ik dit graag zo realistisch mogelijk willen houden.
Wanneer ik op mijn Pc Hyper-V draai, 1 DC en 1 TS dan staan ze naast elkaar.
Is het op de een of andere manier mogelijk dit in elkaar te krijgen zodat de TS op de DC gaat draaien?
Ik krijg wanneer ik de Hyper-V Roll wil instellen het volgende: Hyper-V cannot be installed: A hypervisor is allready running.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

De Pc die ik gebruik is een Shuttle met een i3-4170 3.7GHz, 8gbRam.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb op internet al zitten kijken naar een oplossing. Ze geven dan aan om in de command prompt een command uit te voeren maar dat werkt niet voor mij.

Enable-WindowsOptionalFeature –Online -FeatureName Microsoft-Hyper-V –All -NoRestart

of

Invoke-WebRequest https://raw.githubusercon...ested/Enable-NestedVm.ps1 -OutFile ~/Enable-NestedVm.ps1
~/Enable-NestedVm.ps1 -VmName "DemoVM"

Iemand wie dit ooit voor elkaar heeft gekregen?

[ Voor 6% gewijzigd door Gubaduba op 14-04-2016 15:18 . Reden: Iets vergeten ]

Netjes

Beste antwoord (via Gubaduba op 14-04-2016 15:35)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 11:53
Waarom zou je in een test omgeving moeilijk doen om te virtualiseren binnen je virtualisatie? Wat is er op tegen om beide servers apart te virtualiseren op je laptop. Als dat werkt mag je er vanuit gaan dat het in de uiteindelijke situatie ook gaat werken.

Ik mis de onderbouwing waarom je nu perse zou wil stapelen, terwijl je ze ook prima naast elkaar kan draaien.

Carpe Diem

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom denk jij dat het realistisch is dat een DC ook HyperV doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gubaduba
Als ik een fysieke server heb wil ik daar toch meerde virtuele servers op draaien?
Het punt is dat ik graag een oplossing heb om langs die fout code te werken.
Als ik op een fysieke server had gezeten zou ik deze niet gehad hebben maar omdat ik het graag zo maak dat ik het (nadat het is goedgekeurd) gelijk voor een project kan gebruiken.

Netjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 21:11
Even navragen of ik het goed begrepen heb:

Op de hardware heb je een HyperV server op Windows 10 geinstalleerd.

In de HyperV omgeving heb je twee virtuele servers.
Een als DC (Domain Controller) en een als TS (Terminal Server)

Bedoel je dat je op 1 virtuele server de rol van DC en TS wilt installeren?

Of bedoel je dat je op de Windows 10 HyperV omgeving een Virtuele server hebt geinstalleerd en op die Virtuele server vervolgens weer een 'embedded' HyperV wilt installeren?

De 2e is met wat truuken mogelijk, waaronder een extry fysieke netwerkaansluiting. Maar niet slim en zorgt voor meer problemeen..

Eerder zou ik een HyperV server op de hardware installeren en dan je huidige Windows 10 omgeving virtualiseren.

Kan je los daarvan weer je 'lab' omgeving opbouwen.

[ Voor 46% gewijzigd door kwakzalver op 14-04-2016 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:57

ralpje

Deugpopje

En waarom niet op die fysieke server de DC en TS naast elkaar draaien?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gubaduba
Nee, ik wil deze wel scheiden.
Ik zou graag op de Pc Hyper-V willen draaien. Dit doet het ook. Hierop staat nu 1 server te draaien zonder services.
Hierop wil ik graag nog 1/2 server op laten draaien alleen mag dit niet omdat er al virtueel gedraaid wordt.

Ik weet niet of ik hier omheen kan werken of dat ik dan perse op een fysieke server moet zitten.

Netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gubaduba
@ralpje

Die heb ik nu nog niet tot mijn beschikking.
Zodra de testomgevinig goed word gekeurd komen er nieuwe waar ik mee aan de slag mag.

Netjes

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 11:53
Waarom zou je in een test omgeving moeilijk doen om te virtualiseren binnen je virtualisatie? Wat is er op tegen om beide servers apart te virtualiseren op je laptop. Als dat werkt mag je er vanuit gaan dat het in de uiteindelijke situatie ook gaat werken.

Ik mis de onderbouwing waarom je nu perse zou wil stapelen, terwijl je ze ook prima naast elkaar kan draaien.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gubaduba
@kwakzalver

Dat 2e dus.
Maar als het teveel moeite kost en dat hij niet lekker blijft draaien dan zet ik ze gewoon naast elkaar.
Bedankt voor de feedback.

Netjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:10
Zelf gebruik ik vaak nested esx machines voor test omgevingen met esx. Tijd geleden een leerling geholpen om nested hyperv werkend te krijgen.

Deze site hebben we ervoor gebruikt https://blogs.technet.mic...ew-nested-virtualization/

Voor ons was de oplossing juiste build downloaden en scripts draaien.

Succes hopelijk kun je er iets mee.

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Even los van je praktische probleem: ben je werkelijk van plan om in productie te gaan met HyperV op een DC? Waarom zou je dat willen? Wat is er op tegen om die DC ook gewoon als HyperV client neer te zetten?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:17

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WSS

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1