Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
(jarig!)
Hallo iedereen,
het toestel van mijn vader is onlangs overleden. Het was al een oud beestje maar helaas ging hij zo snel achteruit dat niet goed afscheid heeft kunnen nemen. Mijn vader zit nu in het rouw proces. Om dit rouw proces goed af te kunnen ronden is hij op zoek naar een nieuwe telefoon.

Eisen:
Degelijk toestel: Mijn vader werkt in een omgeving waarin toestellen tegen een stootje moeten kunnen. Dus het liefste geen glazen achterkanten of ander materiaal dat snel breekt. Hoewel we dit deels op kunnen lossen met een hoes/case/sleeve
Lange Batterijduur: Hij wil niet zijn telefoon halverwege de dag opnieuw aan de oplader moeten doen. Het liefst wil hij drie dagen met een toestel doen, maar ik heb al aangegeven dat dit niet realistisch is met een smartphone.
Makkelijk in gebruik: Hij moet niet te veel (tweak)opties hebben zoals Cyanogen waarin je alles aan kan passen.
Niet te duur: MIjn vader hoeft geen High-end toestel. Dus een Galaxy S7 of HTC 10 is iets te veel van het goede. Ik zat te denken aan Max 300 euro.

Pré
Niet te klein scherm: Aangezien die oude man nog kolenscheppen heeft moet het scherm niet te klein zijn.
Stof/waterdicht: Hij werkt in een stoffige omgeving. Dus stof/spwatwaterdicht zou een mooie bijkomstigheid zijn.
Hard geluid: Hij moet het goed kunnen horen als de telefoon afgaat. Oude mensen worden soms een beetje doof.

Wat ik al gevonden heb:
Wileyfox Storm: Toestel is erg nieuw en nog niet veel over te vinden. Zeker niet qua hoesjes.
Motorola Moto G: Mooi telefoontje voor een mooie prijs. Alleen ik zou liever een wat betere processor willen zien. Voordeel is weer dat hij waterdicht is.
LG Nexus 5X: Pluspunt is de vingerafdruk scanner. is makkelijk met het ontgrendelen aangezien hij van die grote klauwen heeft en hij soms 5 keer een pincode/patroon moet intikken/maken.
HUAWEI P8: Weet ik erg weinig vanaf.
OnePlus One: Ikzelf heb de OnePlus X en dat is een erg fijn toestel. Ik heb alleen maar goede verhalen gehoord over OnePlus toestellen.

Hebben jullie nog goede apparaten

Yavu Steam Profile Lanithro

Beste antwoord (via Lanithro op 15-04-2016 08:08)

Verwijderd

De Samsung Galaxy S5 Neo is stof en waterdicht.De Motorola Moto G ook. De Motorola Moto X Play is spatwater resistent. Verder zijn geloof ik geen waterdicht smartphones voor minder dan €300.
De Moto X play heeft ook een uitstekende batterijduur.De Galaxy S5 Neo iets minder, maar toch nog goed genoeg om de dag door te komen.
De Huawei Mate 7 heeft een 6 inch scherm en een batterij van 4100mAH, waarmee hij gemakkelijk twee dagen zou kunnen doorkomen bij matig gebruik. Die is niet water- en stofdicht, maar je kan die een hoesje aan doen. Dat helpt ook;

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
(jarig!)
Oeps sorry..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:10
Nokia 640? Degelijk, geen fratsen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Samsung Galaxy S5 Neo is stof en waterdicht.De Motorola Moto G ook. De Motorola Moto X Play is spatwater resistent. Verder zijn geloof ik geen waterdicht smartphones voor minder dan €300.
De Moto X play heeft ook een uitstekende batterijduur.De Galaxy S5 Neo iets minder, maar toch nog goed genoeg om de dag door te komen.
De Huawei Mate 7 heeft een 6 inch scherm en een batterij van 4100mAH, waarmee hij gemakkelijk twee dagen zou kunnen doorkomen bij matig gebruik. Die is niet water- en stofdicht, maar je kan die een hoesje aan doen. Dat helpt ook;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 15:54
Moto G 2/16GB heeft alles wat je wenst.

Ik heb er zelf veel plezier van !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Kijk eens hier voor beschermhoesjes: http://www.armor-x.com/
Daarmee gaat de keuze aan toestellen een stuk groter worden.

Mijn vader is overigens helemaal weg van zijn Lumia 640 (al zou ik nu voor de 650 gaan bij aanschaf door 16 Gb intern geheugen vs 8 Gb) wegens goede accuduur en camera en gebruiksgemak voor een nette prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 23:01

matroosoft

Lone Christian

Ik zou ook voor de Lumia 640 gaan, is een no-nonsens telefoon met een prima bouwkwaliteit. Weet zo snel niet wat hij kost, maar veel is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
Misschien is een CAT s40 iets? Op papier heeft dat toestel een goede accu en kan het tegen een stootje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
matroosoft schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:40:
Ik zou ook voor de Lumia 640 gaan, is een no-nonsens telefoon met een prima bouwkwaliteit. Weet zo snel niet wat hij kost, maar veel is het niet.
Momenteel nieuw te koop vanaf €143 pricewatch: Microsoft Lumia 640 4G Zwart en inderdaad heel veel telefoon voor het geld, dan is er ook nog wat over voor een stevig hoesje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
CAT inderdaad.

Moet het een smartphone zijn? Anders een oudere Nokia e71/e72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
(jarig!)
Bedankt voor jullie reacties. Het is de Moto X Play geworden. De batterijduur en het geluid is de doorslag geweest. En het bij Stock Android is ook een mooi pluspunt. Bedankt voor jullie reacties!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Veel plezier ermee. Een uitstekende middenklasser.
Pagina: 1