Mijn vraag
Ik wil graag aankomende maand mijn PC gaan upgraden zodat hij klaar is voor 1440p. 4K is absoluut geen must voorlopig, daar ga ik zeker de komende 2-3 jaar niet naar omkijken. Voorlopig zit ik nog op 1080p, en ik wil daar nog wel heel even blijven. Ik ga waarschijnlijk aan het einde van het jaar even kijken naar een 1440p scherm.
Ik gebruik mijn PC voornamelijk om te gamen. Vooral RPG's (Witcher 3
) en games met goede storytelling. Ook games als GTA V pakken mij. Extreem hoge FPS heb ik dus niet nodig voor bijvoorbeeld online shooters. Ik speel wel World of Warcraft, maar dat is absoluut niet moeilijk te runnen en daar heb je geen extreem hoge FPS voor nodig.
Ik wil mijn processor een klein beetje overklokken, dat doe ik nu ook al tot 4ghz. Mijn videokaart overklokken doe ik niet echt. Ik heb het tot nog toe alleen bij The Witcher gedaan omdat ik net iets performance tekort kwam.
Mijn vraag is dus: Hoe kan ik mijn PC het beste upgraden om hem klaar te stomen voor 1440P? Ik heb trouwens weinig zin om te wachten op de nieuwe GPU's, dus houdt die voorlopig maar buiten beschouwing.
Ik heb daarnaast een budget van plusminus 800 euro.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit is mijn huidge build:
Ik weet niet zeker welke ram sticks ik precies heb, en welke case. Ik weet dat het 8GB dual channel DDR3 RAM is.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb wat benchmarks gezocht, en de r9 390 lijkt het minimale voor 1440p. Voor de rest weet ik niet helemaal wat ik minimaal nodig ga hebben.
Ik wil graag aankomende maand mijn PC gaan upgraden zodat hij klaar is voor 1440p. 4K is absoluut geen must voorlopig, daar ga ik zeker de komende 2-3 jaar niet naar omkijken. Voorlopig zit ik nog op 1080p, en ik wil daar nog wel heel even blijven. Ik ga waarschijnlijk aan het einde van het jaar even kijken naar een 1440p scherm.
Ik gebruik mijn PC voornamelijk om te gamen. Vooral RPG's (Witcher 3
Ik wil mijn processor een klein beetje overklokken, dat doe ik nu ook al tot 4ghz. Mijn videokaart overklokken doe ik niet echt. Ik heb het tot nog toe alleen bij The Witcher gedaan omdat ik net iets performance tekort kwam.
Mijn vraag is dus: Hoe kan ik mijn PC het beste upgraden om hem klaar te stomen voor 1440P? Ik heb trouwens weinig zin om te wachten op de nieuwe GPU's, dus houdt die voorlopig maar buiten beschouwing.
Ik heb daarnaast een budget van plusminus 800 euro.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit is mijn huidge build:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI P67A-C43 (B3) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus R9280X-DC2-3GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master GM G750M | € 77,95 | € 77,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 77,95 | |
Ik weet niet zeker welke ram sticks ik precies heb, en welke case. Ik weet dat het 8GB dual channel DDR3 RAM is.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb wat benchmarks gezocht, en de r9 390 lijkt het minimale voor 1440p. Voor de rest weet ik niet helemaal wat ik minimaal nodig ga hebben.