Recovery MedionPC werkt niet (melding structuur onjuist)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een Medion pc P5330D die ik via de ingebouwde hersteldisk wil herstellen. ik heb alles gebackupt. Na op F11 te hebben gedrukt in het startmenu kom ik bij het Cyber Powerlink programma. Na de taal gekozen te hebben krijg ik de melding "het programma kan het systeemgedeelte niet herstellen omdat de structuur onjuist is"
De partitie waar de benodigde bestanden op staan is niet gewijzigd en ik zie de bestanden staan. Wat kan er mis zijn?
Kan ik de pc ook gewoon formatteren via de klassieke weg, format C en met een windows 7 CD en de officiele licentiecode op mijn desktop de pc werkend krijgen?
Bedankt voor het advies.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je er nog Windows 7 op staan, of is deze bijgewerkt naar Windows 10? Want de upgrade maakt namelijk nog een extra partitie aan, daar kan de recovery over vallen.

Als je een Windows 7 installatie CD bij de computer kreeg, kan je die idd ook gewoon gebruiken. Je kan ook direct naar Windows 10 gaan. Met de licentiecode van Windows 7 kan je 'm dan ook activeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk nog op windows7.

Ik heb geen windows cd bij de pc gekregen. de productcode staat op de pc en het herstelbestand staat op een aparte drive. In de gebruiksaanwijzing staat ook dat het via de herstel partitie moet. Deze lijkt dus niet te werken. Ik ben benieuwd of ik het met een reguliere windows 7 cd kan fixen. Of dat dat problemen geeft omdat er vast van alles vooraf door medion is voorgeinstalleerd ?(drivers etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb in 't verleden meerder merk PC's met een normale Windows installatie opnieuw geïnstalleerd zonder problemen. Ja, je mist de meegeleverde drivers, maar als je die van te voren download en op een USB stick zet, is dat ook zo opgelost.

Is er een specifieke reden dat je een nieuwe installatie moet doen? En waarom niet direct naar Windows 10 toe zolang je gratis kan upgraden? Zorg hoe dan ook voor een goede backup, je kan dan zelfs de herstelpartitie verwijderen als je wilt. Die doet het toch niet en als je W10 neemt, is 't nutteloos.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Hero of Time schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:56:
Is er een specifieke reden dat je een nieuwe installatie moet doen? En waarom niet direct naar Windows 10 toe zolang je gratis kan upgraden? Zorg hoe dan ook voor een goede backup, je kan dan zelfs de herstelpartitie verwijderen als je wilt. Die doet het toch niet en als je W10 neemt, is 't nutteloos.
Het voordeel met Windows 10 is dat je ook geen activatie code meer nodig hebt. Na eenmaal de upgrade gedaan te hebben en als de PC geactiveerd dan is met Windows 10 kan je die zo vaak installeren als je wil.