Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeves
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-09 11:02
Ik heb een wireless receiver voor mijn xbox controllers op mijn pc gekocht (http://www.dx.com/nl/p/pc...black-129230#.Vw9VqTCLS70). Deze kan ik volgens het onderstaande stappenplan moeiteloos aansluiten op mijn laptop, maar krijg het niet voor elkaar op mijn desktop.

Stappenplan:
- Start -> Search for “Device Manager” -> Open it
- Find the “Unknown Device” -> right click -> properties
- Driver -> Update driver -> Browse my computer -> Let me pick from a list of device drivers on my computer
- Double click “All devices” -> Search for “Microsoft” in the left pane and select it -> Search for “XBox 360 Wireless Receiver for Windows Version: 2.1xxx”
- Choose “Next” and complete the install

Het probleem dat ik bij mijn desktop heb is dat de receiver niet wordt herkent. Hij komt dus niet in de lijst te staan als "Unknown device". Als ik echter de optie "Verborgen apparaten weergeven" aanvink, verschijnt hij wel (Als Unknown device). Als ik dan bij de eigenschappen van het apparaat ga kijken geeft hij de volgende foutmelding:
"Dit apparaat is momenteel niet op de computer aangesloten, of er is geen verbinding met dit apparaat. (Code 45)

Sluit het apparaat op de computer aan of breng een verbinding met dit apparaat tot stand."

Ik heb alle USB aansluitingen geprobeerd, de drivers van de USB poorten geupdate, Windows geupdate, Windows teruggebracht naar de fabrieksinstellingen en misschien vergeet ik nog iets. Heeft iemand enig idee? Merk dat ik door mijn opties heen begin te raken...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:24
heb je de software al gedownload van de controller ?

https://www.microsoft.com...oller-for-windows#support besturingsysteem checken en de juiste software downloaden en installeren zou de oplossing moeten zijn .

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeves
Dit zou met Windows 10 niet nodig moeten zijn aangezien de drivers al aanwezig zijn (staat ook niet tussen de lijst van besturingssystemen). Toen dit niet werkte heb ik inderdaad handmatig de driver gepoogd te installeren. Dit werkte ook niet.

Ik heb alleen het gevoel dat dit niet het probleem is. De receiver wordt namelijk niet herkent in apparaatbeheer en daar zit het probleem volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Roeves schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:06:
Dit zou met Windows 10 niet nodig moeten zijn aangezien de drivers al aanwezig zijn (staat ook niet tussen de lijst van besturingssystemen). Toen dit niet werkte heb ik inderdaad handmatig de driver gepoogd te installeren. Dit werkte ook niet.

Ik heb alleen het gevoel dat dit niet het probleem is. De receiver wordt namelijk niet herkent in apparaatbeheer en daar zit het probleem volgens mij.
dan lijkt het hardware matig te zijn, aan windows 10 ligt het absoluut niet want ik heb het ook werkend onder windows 10 , ik had dan geen officele xbox 360 controller maar ik had de for windows versie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeves
Zou je denken. Alleen hij werkt dus moeiteloos op mijn laptop, die ook op Windows 10 draait. Daar had ik hem binnen 5 minuten werkzaam (en doet het nog steeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:48
Heb je nou de officiële driver geïnstalleerd, of de drivers op het meegeleverde CD-tje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Roeves schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:13:
Zou je denken. Alleen hij werkt dus moeiteloos op mijn laptop, die ook op Windows 10 draait. Daar had ik hem binnen 5 minuten werkzaam (en doet het nog steeds).
als het op je laptop wel werkt maar op je pc niet dan is dat enorm vreemd, het zou kunnen dat het software matig is of het ligt aan je usb poorten , maar dit lijkt me onwaarschijnlijk want dan zou hij je muis en toetsenbord ook niet vinden. ik heb echt geen idee meer.. sorry man , ik zal het blijven volgens en als me iets te binnen schiet hoor je van me . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeves
Beide, en meerdere malen. Uiteraard heb ik bij iedere poging eerst weer alles verwijderd voordat ik de nieuwe drivers ging installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeves
@ taker1987:
Ja heel graag. ben hier al twee dagen voltijd mee aan de slag en heb gigantisch veel geprobeerd. Op een paar fora kom ik dezelfde situatie tegen, die dan ook in geen enkel geval is "opgelost".

Ik hoop dat iemand hier meer over kan vertellen of een "trucje" weet waarmee ik het apparaat in ieder geval kan laten detecteren in Apparaatbeheer. Wederom, hij staat tussen de "Verborgen apparaten weergeven" en heeft daar foutcode 45 (Dit apparaat is momenteel niet op de computer aangesloten, of er is geen verbinding met dit apparaat.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ben bang dat je gewoon pech hebt met de combinatie USB en XBOX receiver.

Op mijn vorige pc kreeg ik de receiver ook niet aan de praat. Dit was alleen het geval bij de USB 3.0 poorten. Bij de USB 2.0 poorten werkte hij wel.

Op mijn huidige pc werkt de receiver wel op beide type USB poorten :S

Dus je kan het proberen via een losse PCI USB kaart. Of je zal een officiele Microsoft Xbox receiver moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Starck schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:29:
Ik ben bang dat je gewoon pech hebt met de combinatie USB en XBOX receiver.

Op mijn vorige pc kreeg ik de receiver ook niet aan de praat. Dit was alleen het geval bij de USB 3.0 poorten. Bij de USB 2.0 poorten werkte hij wel.

Op mijn huidige pc werkt de receiver wel op beide type USB poorten :S

Dus je kan het proberen via een losse PCI USB kaart. Of je zal een officiele Microsoft Xbox receiver moeten kopen.
ooh het gaat om de niet officele reciever ?? dat maakt het meteen een ander verhaal :+ dan is het precies zoals jij hier boven al hebt uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeves
Ik heb de volgende 2 USB-hosts:
- Intel(R) 5 Series/3400 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 3B34
- Intel(R) 5 Series/3400 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 3B3C

Ik weet niet of dit USB 2.0 of 3.0 is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Roeves schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:55:
Ik heb de volgende 2 USB-hosts:
- Intel(R) 5 Series/3400 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 3B34
- Intel(R) 5 Series/3400 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 3B3C

Ik weet niet of dit USB 2.0 of 3.0 is..
ik stuur je even een pb , is wat makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ik doe het altijd zo (Windows 10):

- Device manager
- Rechterklik op 'Unknown device'
- Update driver software
- Browse my computer for driver software
- Let me pick
- Scroll helemaal naar beneden, klik op 'Xbox 360 peripherals'
- Zoek naar 'Xbox 360 Controller for Windows Version: 2.1.1349 [13-8-2009]' (bij mij staat ie 2de in de lijst)
- Installeer en negeer waarschuwingen.

Edit: Ik heb je openingspost wel heel slecht gelezen... lekker snugger |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Avioto op 14-04-2016 19:33 ]

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Avioto schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:30:
Ik doe het altijd zo (Windows 10):

- Device manager
- Rechterklik op 'Unknown device'
- Update driver software
- Browse my computer for driver software
- Let me pick
- Scroll helemaal naar beneden, klik op 'Xbox 360 peripherals'
- Zoek naar 'Xbox 360 Controller for Windows Version: 2.1.1349 [13-8-2009]' (bij mij staat ie 2de in de lijst)
- Installeer en negeer waarschuwingen.

Edit: Ik heb je openingspost wel heel slecht gelezen... lekker snugger |:(
haha het is bijna weekend :P

Pagina: 1