Wachten op DDR mobo's of een Abit KT7?

Pagina: 1
Acties:

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 11:36
Zit nu een beetje te twijfelen of ik NU (wanneer de hardware dus eigenlijk leverbaar is) een Duron/Thunderbird samen met een KT7 ga kopen. Of dat ik zal wachten op nieuwe mobo's die ook DDR geheugen gaan ondersteunen.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Dat hangt ervan af hoeveel geld en haast je hebt lijkt me. DDR is vast een stuk sneller, maar als je een DDR mobo wilt, moet je ook nieuw geheugen kopen. Ik geloof dat DDR niet veel duurder is dan SDR, maar dan nog moet je ook nog maar kijken hoe goed het leverbaar is, zeker in het begin. Ook wordt verwacht dat de geheugenprijzen (allemaal ook SDR - heb gelezen op t.net dat fabrikanten zich op geheugen voor mobiele telefoons e.d. willen gaan focusen) omhoog gaan.

Bovendien loop je de kans dat de nieuwe Durons misschien wel multiplier-locked zijn waardoor je ze niet meer zo goed kan overklokken, of dat de DDR chipsets uitgesteld o.i.d. worden of niet stabiel blijken te zijn.

Ik persoonlijk denk dat dat DDR gebeuren heel gaaf is, maar ik upgrade van een Pentium2-400 met 128 MB SDRAM en ik kan gewoon niet meer wachten op een sneller systeem en wil mijn geheugen niet vervangen dus ik heb al een Duron en koop binnenkort een KT7. Als je echter een redelijk systeem hebt en je wil een volledig nieuw systeem kopen (lees: niet upgraden), dan is het wachten op DDR wellicht de moeite waard als je een "behoorlijke financiële positie hebt" :)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Je kunt met alles wel blijven wachten.

Je moet natuurlijk naar de mogelijkheden kijken die nu en op zeer korte termijn aanwezig (zullen) zijn.
ArthurS geeft dat heel goed weer.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Ik ben het idd ook met arthurs eens:
wil je upgraden ga dan voor de KT7
een nieuw systeem dan zou ik ff wachten.

ABIT werkt al aan een AMD 760 bord en ik heb van eric boeing(werkt bij ABIT) gehoord dat dit bord geen dips ofzo zal hebben als AMD de cpu dan al helemaal gelockt heeft. Ikdenk echter dat AMD tegen de tijd dat de AMD 760 wel iets heeft wat er voor zorgt dat je als je OCt AMD Duron 600@900 CPU(hier werken ze samen met bios makers AMI en AWARD aan) ik denk persoonlijk dat DDR het wel war is heb laatst benchmarks gezien van een gast die zn KA7 op 143 Mhz had gekregen en dat leverde aardig wat performance op!

Ik zelf wacht wel op DDR maar ik heb nu ook het geld niet om voor een KT7 te gaan :'(

ThaVInnY