Keyword spamming voorkomen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 759361

Topicstarter
Ik weet dat je je keyword niet te veel mag herhalen. Maar hoe zit het nou als ik wil ranken op bijvoorbeeld "vliegenmepper kopen". Als ik het woordje "vliegenmepper" heel vaak voorkomt op mijn webpagina maar het keyword "vliegenmepper kopen" slechts een paar keer herhaal, wordt ik dan toch door Google afgestraft omdat "vliegenmepper" als enkel woord wel vaak voorkomt?

Alvast bedank voor jullie reacties!

Martin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:35
Ik zou eens zoekopdracht doen naar "keyword density", ik denk dat je daarmee al een stuk verder kan komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Keyword density speelt amper een rol. Je pagina moet gaan over vliegenmeppers en dusdanig interessant zijn dat hij veel bezoek trekt. Google straft je echt niet af omdat je het woord vliegenmepper met andere woorden combineert, over het algemeen zijn woorden wel vaker met andere woorden in de tekst gecombineerd. Of je tekst moet alleen bestaan uit het woord "vliegenmepper".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:35
André schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:12:
Keyword density speelt amper een rol. Je pagina moet gaan over vliegenmeppers en dusdanig interessant zijn dat hij veel bezoek trekt. Google straft je echt niet af omdat je het woord vliegenmepper met andere woorden combineert, over het algemeen zijn woorden wel vaker met andere woorden in de tekst gecombineerd. Of je tekst moet alleen bestaan uit het woord "vliegenmepper".
Volgens mij heeft je laatste zin toch wel degelijk betrekking op keyword density.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hij zegt "amper," niet "geen." ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je moet pagina's maken* voor mensen, niet zoekmachines ;)

* in deze context misschien beter: teksten schrijven

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 14-04-2016 13:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 759361

Topicstarter
Dat heb ik ook gedaan Roblll, ik heb veel werk in mijn tekst gestoken en het op een natuurlijke manier geschreven. Juist daarom komt "vliegenmepper" veelvuldig voor en niet omdat ik express dit woord zo vaak heb gebruikt om te scoren in google. Wel heb ik bewust een keer op drie mijn keyword opgenomen waarmee ik wil ranken, en dat is "vliegenmepper kopen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420461

Google werkt tegenwoordig steeds contextueler, wat inhoudt dat Google (als het goed is) allang ontdekt heeft dat jij iets verkoopt, en dat het over vliegenmeppers gaat. Als mensen dan zoeken op "vliegenmepper kopen" wordt die link automatisdch gelegd en hoef je dat niet letterlijk zo in je tekst te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Anoniem: 759361 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:24:
Dat heb ik ook gedaan Roblll, ik heb veel werk in mijn tekst gestoken en het op een natuurlijke manier geschreven. Juist daarom komt "vliegenmepper" veelvuldig voor en niet omdat ik express dit woord zo vaak heb gebruikt om te scoren in google. Wel heb ik bewust een keer op drie mijn keyword opgenomen waarmee ik wil ranken, en dat is "vliegenmepper kopen".
Denk ook aan zaken als alternatieven (synoniemen), en intentie. Wil men vergelijken, kopen, reviews lezen, specs lezen, wat dan ook. Goede content betekent daarnaast goede structuur. Headings, goede paragrafen, opsommingen, interne links binnen een pagina (als het een langere page is) enzovoort.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Als jouw content is geschreven voor de bezoeker en dus relevante informatie bevat, verschillende synoniemen heeft en gestructureerd is dan zit je goed. Dan hoef je niet te bang zijn voor een 'straf' van Google..

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 773517

Beste Martin,

Om aan Google duidelijk te maken waar een pagina over gaat - in jouw geval 'vliegenmepper kopen' - moet je een aantal dingen verwerken in je tekst. Pas deze eens toe en zie het eindresultaat:

- Laat 'vliegenmepper kopen' terugkomen in de URL van de pagina, bijvoorbeeld www.website.nl/producten/vliegenmepper-kopen/
- Verwerk 'vliegenmepper kopen' in de H1 van je pagina
- Maak 3 H2's waar een variatie op 'vliegenmepper kopen' in voor komt
- Zorg dat je zoekterm in zowel de eerste als laatste zin van je tekst voorkomt
- Verwerk het woord 'vliegenmepper' en 'kopen' los van elkaar een aantal keer door de tekst heen
- Optimaliseer de afbeeldingen op de pagina en voeg een alt tag toe in WordPress. Noem deze ook iets in de trend van 'het kopen van een vliegenmepper'

Ik ben ook even snel in de concurrentie op die exacte zoekterm gedoken. Als jij een tekst van 600 woorden hierover schrijft, waarbij je aan alle bovengenoemde punten voldoet, kun je er bijna zeker van zijn dat je binnen 3 maanden in de top 10 staat op die zoekterm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Anoniem: 773517 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:56:
Beste Martin,

- Laat 'vliegenmepper kopen' terugkomen in de URL van de pagina, bijvoorbeeld www.website.nl/producten/vliegenmepper-kopen/
- Verwerk 'vliegenmepper kopen' in de H1 van je pagina
- Maak 3 H2's waar een variatie op 'vliegenmepper kopen' in voor komt
- Zorg dat je zoekterm in zowel de eerste als laatste zin van je tekst voorkomt
- Verwerk het woord 'vliegenmepper' en 'kopen' los van elkaar een aantal keer door de tekst heen
- Optimaliseer de afbeeldingen op de pagina en voeg een alt tag toe in WordPress. Noem deze ook iets in de trend van 'het kopen van een vliegenmepper'
Heb je werkelijk in de praktijk 1 van deze tips getest en gezien dat het ook daadwerkelijk verbetering opgeleverd heeft? Een Hx tag doet 0,0 qua positionering namelijk...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 773517

Beste Andre,

Gelukkig heb ik dit in de praktijk getest ja. Zelfs met amper autoriteit op je website moet dit genoeg zijn. Door je zoekterm tussen dubbele aanhalingstekens in te tikken op Google, laat deze alleen zoekresultaten in die letterlijke woordcombinatie zien. Dit geeft je een goede indicatie hoeveel partijen zich exact op deze zoekterm aan het richten zijn. Ik heb gemerkt dat door bovengenoemd riedeltje te doorlopen, een zoekterm met een concurrentie van onder de 750 binnen 3 maanden in de top 10 staat. Dit in ongeveer 7 á 8 op de 10 van de gevallen.

Toch vind ik het leuk om ideeën uit te wisselen. Jij nog suggesties/toevoegingen, Andre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-07 19:24
Timmerfrans, maak je nu alleen een account aan om hierop te reageren zodat je je eigen bedrijf kan promoten met een url in je sig en op je profiel? Waarbij je de eerste niet eens klikbaar hebt gemaakt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

trix0r schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:46:
Timmerfrans, maak je nu alleen een account aan om hierop te reageren zodat je je eigen bedrijf kan promoten met een url in je sig en op je profiel? Waarbij je de eerste niet eens klikbaar hebt gemaakt ;).
offtopic:
Klikbaar of niet interesseert toch niet met de nofollow op sig-linkjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:24
NMe schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:52:
[...]

offtopic:
Klikbaar of niet interesseert toch niet met de nofollow op sig-linkjes. ;)
Er kunnen ook mensen op de links klikken hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 610956

Ik heb ook een vraag over eventuele Keyword spamming.
Het gaat om een site met ca, 40 verschillende supplementen.
De meest logische zoekwoorden zijn volgens mij:
stofnaam extract capsules kopen gratis bezorgd
Dat klopt ook wel want ik kom hiermee hoog in de rankings.

Nu ben ik gewaarschuwd voor spamming omdat ik: extract capsules kopen gratis bezorgd voor elk product gebruik en dat ik niet meer dan 3 zoekwoorden zou moeten gebruiken.
Die woorden komen op diverse plekken los van elkaar in de nogal uitgebreide productteksten voor.
Ik heb wel gezien dat feitelijk niemand deze reeks zoekwoorden toepast omdat het zoekvolume voor deze reeks 0 is.
Vraag: Wie kan hier iets verstandigs over zeggen.

BVD
René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 610956 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:57:
...dat ik niet meer dan 3 zoekwoorden zou moeten gebruiken.
Waar haal je dat nou weer vandaan, dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 610956

Dat is me geadviseerd, en daarbij is ook gezegd dat het verkeerd is om op de stofnaam na per product steeds dezelfde zoekwoorden: extract-capsules-kopen-gratis bezorgd te gebruiken omdat Google dat kan zien als spamming.

Maar die woorden komen zoals gezegd bij ieder product als losse woorden in de teksten van de productomschrijvingen voor.

Met losse woorden bedoel ik niet in die reeks, maar ik heb ze wel op verschillende plaatsen als logische en op hun plaats horende woorden in de teksten toegepast.

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 610956 op 01-06-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schrijf gewoon wat je product is - voor je bezoeker. Dat is wat zoekmachines namelijk ook willen: relevante pagina's in de zoekresultaten.

En of je nou 3 of 4 zoekwoorden hebt, of dat ze net even schuiner staan dan die ernaast, dat boeit echt geen donder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Google ziet herhalende woorden echt niet als spam. Het is toch logisch om dat soort dingen op een productdetailpagina te melden. Geen probleem dus, praktisch elke site doet dat ongemerkt.

Wie heeft je dat geadviseerd? Ik zeg borrelpraat-SEO ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theesipper
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09-2022
Als je artikel/pagina te 'keyword dense' is dan kan dat zeker tegenwerken. Met name als er veel competitie is. Ik merk dit vooral als ik Engelse pagina's rank, omdat de competitie vaak veel hoger is. Met Nederlandse pagina's zie ik soms dat vrij 'dense' pagina's toch redelijk ranking. Op lange termijn denk ik toch dat het niet goed is. Een keyword in de title en 3-4 keer in de body herhalen is voldoende. Probeer veel synoniemen te gebruiken en woorden die erg gerelateerd zijn. Dit kan je vinden door een zoekopdracht in Google te beginnen en onderaan in de zoekopdrachten worden de gerelateerde zoektermen dan getoond.

Digital marketeer, food addict en thee expert bij teasenz.nl

Pagina: 1