Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars3300
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-04 16:08
Mijn vraag

Hey Tweakers,

gisteren vroeg een vriend aan mij of ik even naar zijn PC kon kijken, omdat deze iedere keer kort nadat hij een spel ging spelen crashte. Ik ging kijken en concludeerde dat het waarschijnlijk een probleem is met de GPU. Het betreft een GTX 970 STRIX van ASUS.

Toen we het RMA formulier op de site van ASUS gingen invullen gaf de site een melding dat dit product enkel via de winkel van aankoop terug kan worden gestuurd. Helaas komt hier het probleem: hij heeft de aankoopbevestiging uit zijn mail verwijderd en kan zich niet meer herinneren waar de GPU is gekocht. Hij had destijds alle onderdelen bij 1 webshop gekocht, op de GPU na. Tijdens het opschonen van de mail dacht hij echter dat alles bij die shop was gekocht.

Maar goed, de webshop van aankoop weet hij dus niet meer. Hij heeft al geprobeerd in te loggen op alle webshops die de GTX 970 STRIX aanbieden zonder succes.

Kan ASUS om deze reden reparatie weigeren? 2 keer gemailed maar 2 keer werd RMA geweigerd. Normaal gesproken moet je dit toch gewoon direct via het bedrijf kunnen doen? Iemand tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:54
De gpu doet het wel gewoon? Als je geen drivers installeerde crashte de game inderdaad..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:20
Heeft hij zijn bankafschriften al doorgespit? Misschien zie je daar wel staan bij welke webwinkel hij gekocht is.

[ Voor 12% gewijzigd door P1nGu1n op 14-04-2016 10:14 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Asus hoeft je idd niet te helpen, jij hebt een overeenkomst met de winkel, niet met Asus zelf, dus je zult bij de winkel aan moeten kloppen.
Veel bedrijven bieden deze service wel, maar ze hoeven dat niet te doen.

Als je vriend nog wel weet wanneer hij 'm ongeveer gekocht heeft kan het de moeite zijn om even de bankafschriften of creditcard statements terug te zoeken. Zo vond ik van de week ook nog terug waar ik mijn keyboard gekocht had (was ik ook compleet vergeten). Veel winkels hebben al je orders wel in hun systeem staan als je inlogt, dus grote kans dat je er op die manier nog wel mee kan.

[ Voor 47% gewijzigd door TERW_DAN op 14-04-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Asus hoeft je niet te helpen. Dat moet door de winkelier gedaan worden. Via winkelafschrift opzoeken en anders wellicht kijken of een andere winkel je kan helpen tegen vergoeding van de kosten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 15:00

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ja helaas is dit verandert, een aantal jaren geleden kon je nog defecte hardware opsturen naar Asus zelf dmv RMA aanvraag.

Helaas zijn ze hiermee gestopt.

En zoek de bankafschriften eens na, betaling moet daar wel te vinden zijn.

Asus doet zeker niet moeilijk, had namelijk zelf een Z87 Deluxe die defect was, 2,5 jaar (3 jaar fabrieksgarantie) opgestuurd naar Alternate en die hebben het doorgestuurd naar Asus, ik heb nu netjes een nieuw moederbord.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars3300
Puddi Puddin schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:13:
De gpu doet het wel gewoon? Als je geen drivers installeerde crashte de game inderdaad..
We hebben al de nieuwste drivers geprobeerd en ook drivers van toen de kaart nog zeker wel goed werkte. Nieuwe en oude games. Het maakt geen verschil. Ook de temperatuur in de gaten gehouden met Afterburner maar ook hier niks vreemds op te zien. Zit rond de 70 graden wanneer hij crasht, dus daar ligt het toch zeker niet aan. Wanneer hij een paar keer gecrasht is, start hij soms 20 minuten lang niet op, of in ieder geval krijg je dan geen beeld. Kan best zijn dat hij wel opstart maar zonder beeld.

Weet niet of dit zelf te fixen is? Of dat het aan iets anders ligt.

En bedankt voor de tip op de bankafschriften te checken iedereen! Daar hadden we nog niet aan gedacht haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:03

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Test eerst die kaart eens in een ander systeem, eventueel is er andere hardware aan het falen, wat je een crashende vga kaart oplevert. Denk aan een defecte ssd/hdd of bijvoorlijk ram geheugen.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:24
SAiN ONeZ schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:27:
Test eerst die kaart eens in een ander systeem, eventueel is er andere hardware aan het falen, wat je een crashende vga kaart oplevert. Denk aan een defecte ssd/hdd of bijvoorlijk ram geheugen.
Vergeet de voeding niet te checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Check idd de voeding!
Post overigens nog even het hele systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Voeding was ook mijn eerste gedachte...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lars3300 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:24:
[...]

Wanneer hij een paar keer gecrasht is, start hij soms 20 minuten lang niet op, of in ieder geval krijg je dan geen beeld. Kan best zijn dat hij wel opstart maar zonder beeld.
Klinkt meer als een voedingsprobleem inderdaad. Welke model voeding is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb dit zelfde probleem gehad , verhopen door een nieuwe voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars3300
Dit zijn de volledige specs:

Intel Core i5-4690K Boxed

Gigabyte GA-Z97P-D3

Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5

Seagate Desktop HDD, 2TB

Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Cooler Master V550 Semi-Modular