homeplug stort tussen internet / IPTV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb mijn tv en internet via vodafone. Sinds enige tijd gebruik ik met succes powerplugs voor mijn TV signaal. Nu wilde ik ook mijn internet via powerplugs laten lopen zodat ik ook boven kan game. Dus een set nieuwe powerplugs gekocht in totaal heb ik nu 4 powerplugs. Dit moest ook omdat het internetsignaal via een andere poort loopt.

Echter krijg ik geen internetsignaal op mijn powerplugs.

Om er zeker van te zijn dat de nieuwe powerplugs werken, heb ik deze alleen aangesloten. Op dat moment kreeg ik wel een internetverbinding. Vervolgens de powerplugs voor het tv-signaal weer aangesloten met als resultaat dat mijn internetverbinding weer weg valt. Hoe kan ik dit oplossen ?

Mvg,

LaXuSs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:11
Lijkt erop dat je vier plugs aan elkaar gelinkt zijn, terwijl je eigenlijk twee losse links wilt hebben, 1 voor tv-signaal, 1 voor internet.
Kijk even in de handleiding van je plugs hoe je twee losse verbindingen maakt.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het is wel wat meer werk, maar probeer anders een kabel te leggen. Geeft je de meest stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties TheOmen en Gravit0n!

Ik zal de handleiding er inderdaad dan nog eens op na slaan!

Echter een kabel leggen is nogal een gedoe ivm. gaten door muren boren vanuit de meterkast etc... en ik heb tevens net alles laten stucen... dus dit gaat hem niet worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Check de handleiding voor het pairen van de homeplugs want dat is een aparte procedure.

Daarnaast: Bij welke provider zit je en wat voor modem heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:32
Je kunt de verbinding tussen die homeplugs beveiligen dmv een password. (Sowieso aan te raden)
Geef je internet en IP TV een verschillend password, zal de verbinding gescheiden blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Leader98 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:06:
(...)
Daarnaast: Bij welke provider zit je (..)
Lijkt me Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Provider is Vodafone modem Huawei HG659.

en inderdaad ! ik kan hem dus een extra netwerknaam toekennen en beveiligen met het pair password!

Thanks!

en inderdaad ! hij vind de andere niet meer :) als die niet dezelfde naam gekregen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Powerline staat al niet bekent om de goede / snelle werking. Laat staan wanneer je twee Powerline netwerken over je kabels wilt sturen. Kan me dus ook niet voorstellen dat dit ooit goed gaat werken. (Lees goede, stabiele en snelle verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 10:16
rens-br schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:33:
Powerline staat al niet bekent om de goede / snelle werking. Laat staan wanneer je twee Powerline netwerken over je kabels wilt sturen. Kan me dus ook niet voorstellen dat dit ooit goed gaat werken. (Lees goede, stabiele en snelle verbinding)
Denk dat die powerplug dus ook voor zijn TV is om de SMART functies te laten werken. Ik denk dat de powerplugs voldoende snelheid kunnen bieden hiervoor.

Je zou ook altijd kunnen kijken om bestaande leidingen te gebruiken. Bv, naar je TV zal waarschijnlijk ook de oude coax lopen, die vervangen door netwerk. Zo heb ik dat probleem in ieder geval opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
_Piwi_ schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:25:
[...]

Denk dat die powerplug dus ook voor zijn TV is om de SMART functies te laten werken. Ik denk dat de powerplugs voldoende snelheid kunnen bieden hiervoor.
Bedoelde meer te zeggen dat het nu wel goed kan werken. Maar als je de netwerken gaat mixen het wellicht niet meer goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 10:16
rens-br schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:26:
[...]

Bedoelde meer te zeggen dat het nu wel goed kan werken. Maar als je de netwerken gaat mixen het wellicht niet meer goed werkt.
Ah, point taken zo had ik het niet gelezen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Het kan inderdaad een issue zijn en zeker voor gaming waarvoor je het wil gaan gebruiken wil je een stabiele verbinding omdat je anders telkens disconnect. Maar je hebt de 2 power line setjes toch al dus je kunt het proberen. Afhankelijk van het merk kan het pairen eenvoudig en snel zijn. Koppel eerst 1 setje aan en pair deze. plug deze vervolgens beide uit. sluit dan je 2e set je aan en pair ook deze 2. Als het goed is heb je nu 2 aparte paren. Dit werkte tenminste zo voor de exemplaren die ik heb gebruikt (TP link).

Als dat niet werkt moet je inderdaad even in de handleiding duiken.

Ik geloof trouwens wel dat je het beste resultaat kunt behalen als alle 4 de powerline adapters van hetzelfde merk en type zijn. Als dat niet zo is dan zouden ze elkaar kunnen storen.

Maar zoals al aangegeven door rens-br, is mijn ervaring wel dan een extra setje de stabiliteit niet ten goede kwam.....
Pagina: 1