Externe hdd 5Tb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• marnix.moed
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-01-2022
Mijn vraag
Ik zoek een externe hdd van 5tb die ik op m'n Windows 10 convertible tablet wil gebruiken voor backups via USB. Hij hoedt dus niet de hele tijd aan te staan.
Ik had een hele tijd geleden op tweaker iets gelezen over problemen met hdd, waarbij relatief vaak data verloren ging. Weet iemand welke hdd met 5tb dit probleem hebben, zodat ik die kan vermijden?
Of welke 5tb hdd juist betrouwbaar zijn?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Asus transformer met Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Tweaker nieuws: Backblaze: 4TB-hdd's van Seagate vertonen relatief weinig uitval maar dit ging niet over 5tb.

Is dit een betrouwbare?
pricewatch: Seagate Backup Plus Desktop Drive V2 5TB Zwart

[ Voor 19% gewijzigd door marnix.moed op 14-04-2016 12:18 ]

Alle reacties

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Wat wil je nou precies? TB? GB? Backups? Opslag? USB? WiFi? 4? 5?

Qua betrouwbaarheid: gaat vooral over wat je er mee doet. Grafiekjes ban Backblaze gaan je niet helpen met externe schijven, die gaan over interne. Op z'n best kan je een gevoel van kwaliteit verbinden aan de naam van een fabrikant, en dat is het dan ook wel.

• marnix.moed
Beste johnkeates,

Bedankt voor uw reply. Ik bedoelde 5tb. Excuses voor de verwarring. Ook wil ik het voornamelijk gebruiken als backup via USB. Hij hoeft niet draadloos te kunnen verbinden.
Ik ga mijn openingspost aangepassen.

Ik Was in de veronderstelling dat de interne hdd in de behuizingen van de externe hdd geplaatst werden. En dat ze daardoor hetzelfde zouden zijn en dergelijke test een indicatie konden zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door marnix.moed op 14-04-2016 12:18 ]

• marnix.moed
Oei, de titel kan ik niet meer aanpassen.

Misschien dat ik een nieuwe post er voor maak.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
johnkeates schreef op donderdag 14 april 2016 @ 02:58:
Wat wil je nou precies? TB? GB? Backups? Opslag? USB? WiFi? 4? 5?

Qua betrouwbaarheid: gaat vooral over wat je er mee doet. Grafiekjes ban Backblaze gaan je niet helpen met externe schijven, die gaan over interne. Op z'n best kan je een gevoel van kwaliteit verbinden aan de naam van een fabrikant, en dat is het dan ook wel.
Backblaze heeft vaker externe disks uit de behuizingen gehaald om de disken in hun pods te steken. Zeker toen in Azie door de overstromingen veel harddisk fabrikanten de deuren (tijdelijk) moesten sluiten en de disk prijzen de lucht in schoten hebben ze heel veel externe disken opgekocht omdat die voor een prikkie nog te krijgen waren.

https://discord.com/invite/tweakers

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:54

br00ky

Moderator Harde Waren
marnix.moed schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:19:
Oei, de titel kan ik niet meer aanpassen.

Misschien dat ik een nieuwe post er voor maak.
Na 5 jaar lid te zijn, zou je toch moeten weten dat er zoiets bestaat als een topicreport (dat handje bovenaan het topic) ;). Bij deze dus aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 14-04-2016 12:58 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
redfoxert schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:20:
[...]

Backblaze heeft vaker externe disks uit de behuizingen gehaald om de disken in hun pods te steken. Zeker toen in Azie door de overstromingen veel harddisk fabrikanten de deuren (tijdelijk) moesten sluiten en de disk prijzen de lucht in schoten hebben ze heel veel externe disken opgekocht omdat die voor een prikkie nog te krijgen waren.
Dat klopt, en dat was toen, en nu niet. Het probleem is dat hun toepassing (stationair in een behuizing met koeling en een goede HBA) niet overeenkomt met de toepassing hier.

• marnix.moed
Ben voor de Seagate Backup Plus gegaan. Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1