[MOBO] Asus probz - Incorrect FSB/RAM/PCI clock..

Pagina: 1
Acties:

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb hier dus een gloednieuw Asus mobo (CUSL2) waar ik een PIII 1Ghz op heb gestoken. Nu wordt ik 1 kans op 2 bij het opstarten in de bios gegooid en geeft die de message

"Invalid FSB/SDRAM/PCI clock ratio or FSB/SDRAM/PCI clock speed detected" en dan een hoop zever dat je in safe mode opstart enzo.

Nu draait die PC gewoon op op 1Ghz en de FSB op 133Mhz, multiplier op 7.5 , nix overgeclockt. Iemand een oplossing voor dit probleem? Ik heb er zo'n orb opzitten met een copper inlay, de cooling zou dus toch wel moeten voldoen...

Het gekke is dat dit probleem zich enkel voordoet als ik koud start. Als ik gewoon herstart heb ik dat probleem niet...

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Verwijderd

Staat je PCI-divider wel goed?
Op 33 MHz dus, ipv 44 MHz.

• packman
yep, ik heb dit probleem zelfs met de default bios settings

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Verwijderd

En als je de FSB effe op 100 MHz zet?

• packman
Ook al geprobeerd, helpt nix. Ik ga nu is zien voor een bios update. Mischien lost dat iets op

[EDIT] Geen updates voor dit mobo, het is al de laatste versie die erop zit :(

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 00:57
Bekend probleem, had ik eerst ook last van, gebeurde bij iedere procc en geheugen , en niet aleen bij de bij mij verdachte 850. Ik ben teruggegaan en heb geld teruggekregen en ben naar een andere winkel gegaan en die had een andere revisie van het bord, nu is het over...

zie ook op www.cusl2c.com

aleen als ik de pc vaak achter elkaar aan en uitzet, dus aan, kijken wat de ide poorten herkennen , dan weer uit, ff klooien , en dan weer aan, kijken, uit, etc, wil die nog wel eens terug keren naar de veilige bootmodes, maar goed.. dat vind ik niet storend..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1