Refubished iMac of nieuwe mini .Mac?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.275 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben toe aan eenieder pc, mijn huidige Windows laptop heeft het bijna begeven. Omdat ik erg goede ervaringen heb met iPad en iPhone wil ik nu graag een Apple pc. Desktop want ik neem mijn laptop nooit meer mee ( iPad hè?). De prijzen van een nieuwe iMac zijn me te hoog dus gekeken naar refurbished iMacs. Maar er is ook een mini Mac, met een mooi scherm erbij men ik met ca € 700 klaar. Is een nieuwe mini Mac niet beter Dan een 2de hands iMac? En welke types iMacs zijn dan aan te raden?
Ik gebruik mijn ps niet voordeel zware toepassingen; internetten, excel/word/ppt, eenvoudige fotobewerking, niks bijzonders.
Waar moet ik voor gaan??

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Een i5 CPU en minimaal 4GB RAM, in combinatie met een SSD. Dat is waar je voor moet gaan. Of dat dan een Mini of een iMac is maakt eigenlijk geen drol uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:32
Ik zou persoonlijk als je voor de iMac gaat niet een refurbished kopen.
Maar een 2e Hans van een particulier, ze vragen vrij veel voor een refurbished.
En zeker een ssd nemen of je nou een Mac mini of iMac kiest.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:20
Ik zou me richten op een iMac of een Mac Mini.
Let bij de iMac op de videokaart, deze hebben bij vooral de 2007 tot begin 2009 modellen nogal last gehad van soldering bij de grafische kaart die niet helemaal lekker blijft. Ik weet niet helemaal zeker of ik goed zit met de tijdlijn maar uit mijn hoofd gaat het om de 2600 pro/XT modellen.

Verder niet refurbished kopen maar lekker een mooie tweedehands uit de vraag en aanbod hier. Mijn ervaring is wel, zoek niet maar wacht. Kijk gewoon elke dag even of er iets nieuws staat en of die precies matched met je behoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Electromonkey schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:28:
Ik zou me richten op een iMac of een Mac Mini.
Let bij de iMac op de videokaart, deze hebben bij vooral de 2007 tot begin 2009 modellen nogal last gehad van soldering bij de grafische kaart die niet helemaal lekker blijft. Ik weet niet helemaal zeker of ik goed zit met de tijdlijn maar uit mijn hoofd gaat het om de 2600 pro/XT modellen.

Verder niet refurbished kopen maar lekker een mooie tweedehands uit de vraag en aanbod hier. Mijn ervaring is wel, zoek niet maar wacht. Kijk gewoon elke dag even of er iets nieuws staat en of die precies matched met je behoefte.
Core2 gaat waarschijnlijk uit support, dus die Macs moeten absoluut niet gekocht meer worden.

Een 21.5" iMac uit 2011 of later is de beste optie. Neem meteen 8GB want 4 is nogal mager onder het huidige OS X. SSD erin en klaar.

Als je een goede deal kan scoren kan je ook een Mac Mini 2011 of 2012 nemen met quad core. Ook 8GB erin en een SSD en je hebt een heerlijk compacte powerhouse.

Sowieso geen 2010 of ouder en sowieso geen 4GB of met slome harddisks.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:05
De 2012 met i7 3615qm is een zeer capabel machientje daarvoor ja. Goedkoper dan de nieuwe 2014 in veel gevallen en qua performance ook een stuk beter (quad vs dualcore).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Belangrijk is om in ieder geval een systeem met minimaal Fusiondrive te kopen, een nieuwe Mac mini komt dan al boven je budget. Een i5 Mac mini met Fusion drive zou prima zijn, maar dan moet je nog steeds een scherm er bij kopen. De iMac 2011 en later is altijd een goede keuzen. De 2011 versies zijn interessant omdat ze relatief krachtig zijn en je nog makkelijk een SSD erin kan zetten.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Zou je niet gewoon nog 200 euro doorsparen en dan de nieuwste Mac Mini halen? (En niet het instap model natuurlijk)
Misschien om te beginnen een 2de hands schermpje, die je later een keer vervangt?

Ik heb zelf de Mac mini 2011 sinds release, maar na 5 jaar dienst begint hij wel op z'n einde te lopen. Ik zou hem in ieder geval persoonlijk niet als main PC meer gebruiken.
Misschien is het leuk om kennis te maken met een Apple computer, maar reken er niet op dat je nog jaren kan genieten van support.

Als je een nieuwe koopt kan je er gewoon jaren van genieten. De mac mini die ik kocht was toen ook 800 euro, maar is het dubbel en dwars waard geweest en heeft mij nooit in de steek gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:05
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:01:
Zou je niet gewoon nog 200 euro doorsparen en dan de nieuwste Mac Mini halen? (En niet het instap model natuurlijk)
Misschien om te beginnen een 2de hands schermpje, die je later een keer vervangt?
Nee want het duurste model van 2014 is nog steeds minder krachtig dan het duurste model nu. Dat is het verschil tussen een dual core en een quadcore.
Ik heb zelf de Mac mini 2011 sinds release, maar na 5 jaar dienst begint hij wel op z'n einde te lopen. Ik zou hem in ieder geval persoonlijk niet als main PC meer gebruiken.
Misschien is het leuk om kennis te maken met een Apple computer, maar reken er niet op dat je nog jaren kan genieten van support.
Plemp er dan eerst eens een SSD in. Ik heb de 2011 en 2012 i5 hier staan en beiden zijn met HDD okee, maar met SSD zijn ze tien keer zo snel en gaan ze echt nog wel een jaar of 4 mee.

Hell zelfs de 2009 C2D gaat met een SSD upgrade ineens behoorlijk vlot (intel 320 40GB).
Als je een nieuwe koopt kan je er gewoon jaren van genieten. De mac mini die ik kocht was toen ook 800 euro, maar is het dubbel en dwars waard geweest en heeft mij nooit in de steek gelaten.
Tsja daar ben ik het wel mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een vrijwel nieuwe21,5" iMac 2.7 i5 late 2013, 8mb en 1 Tb HD. Iets boven het budget maar ik ben er zeer gelukkig mee. Alles werk vlekkeloos en vlot. Inbouw ssd is bij dit type vrijwel onmogelijk heb ik begrepen, dus binnenkort koop ik er een externe ssd drive bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Alles kan, je moet alleen wat knutselen en plakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yaeh right. Knutselen plakken..... Als ik dat ga doen komt het zeker niet goed, ik ken mezelf .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 23:56

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Hier op de forum zijn mensen die het wel kunnen en doen,
Anders kijk eens op ifixed.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 21:08
Nah , en dan miserie met garantie erna, moest je hem voor een defect inleveren.
Thunderbolt SSD'tje erbij en je kan weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuw iMac doet het prima.
ben er blij mee maar één ding krijg ik niet voor elkaar: de printer.
canon ip4200 aangesloten op de usb-poort, en het print prima.
Ik heb de printer in het netwerk gedeeld maar mijn andere windows pc ziet 'm niet. de beide computers zien elkaar overigens wel, ik kan zonder problemen bestanden over en weer uitwisselen, de dvd-speler van mijn windows computer via de iMac benaderen en een dvd afspelen. Alleen die printer... ik doe vast iets niet goed maar wat... is er iemand die mij een goede tip kan geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ten eerste denk ik je dat je beter daarvoor een nieuw topic kan starten.
Verder kan ik niet zo goed zien wat je al gedaan hebt. Heb je de Printer share service aanstaan? Welke gebruikers mogen gebruik maken van de printer? Hebben die gebruikers alle rechten?
Laat anders even wat screenshots zien van je printer sharing instellingen.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor je printer problemen kun je inderdaad beter een nieuw topic openen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.