Cd-rom spelers kwijt :(????

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-04 08:25
Ik heb een vreemd probleem. Op mijn computer die draait onder win98 ben ik mijn cd-rom spelers kwijt, dos zit ze gewoon met opstart disk, de bios ook maar windows ziet ze niet. ik heb dit al een eerder gehad en toen heb ik windows er gewoon overheen gezet en toen waren ze weer terug. Een detectie van nieuwe hardware werkt ook niet.

Dit zelfde probleem had ik ook op mijn andere computer en toen heb ik een keer opnieuw opgestart met een opstart disk die ze dus wel herkende en toen windows opnieuw opgestart. Toen kreeg ik ze dus op weer in windows maar nu zijn de ze weer weg. Ik snap er dus geen ene #$@%@#$ van. :?

Wie o wie kan mij helpen,
Vast bedankt

hondennamen.info Openscheermes.nl

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-05 06:20

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

hard disk controllers opnieuw installeren.
secondary ide controller is waarschijnlijk brak.

• kaiiestan
Op zaterdag 23 juni 2001 19:02 schreef Vae_Victis het volgende:
hard disk controllers opnieuw installeren.
secondary ide controller is waarschijnlijk brak.
Ik zal het eens proberen maar hoe kan het dan dat het op alletwee de computers is?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-05 06:20

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

zit er een uitroepteken bij
system properties/device manager/hard disk controllers/secundary ide controller ???

Ja hoe kan dit, had zelfde probleem bij aan mobo van asus, p5a om precies te zijn.
wat ik eraan deed was gewoon zorgen dat ik de drivers op de harddisk had staan, zodat ik ze kan installen als het weer gebeurde.

nog nooit echt geweten wat het was.

• kaiiestan
ik ga eens ff wat proberen

thx

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 19:07 schreef Vae_Victis het volgende:
zit er een uitroepteken bij
system properties/device manager/hard disk controllers/secundary ide controller ???

Ja hoe kan dit, had zelfde probleem bij aan mobo van asus, p5a om precies te zijn.
wat ik eraan deed was gewoon zorgen dat ik de drivers op de harddisk had staan, zodat ik ze kan installen als het weer gebeurde.

nog nooit echt geweten wat het was.
inderdaad ik heb een p5 a-b van asus en die had om de zoveel maand ook ineens random (oorzaak wet ik nog steeds niet) dat de secondary ide driver verkloot was.
Wat het resultaat was dat explorer mn cd-rommekes niet meer liet zien. zoals hier dus ook verteld word.

ik heb de standaard windows drivers gebruikt voor secondary ide en verschillende versies van ali (de maker van de chipset op dit moederbord ) zelf maar dat hielp niks. maar ach t komt 1 keer in de zoveel maand eens voor en het is verholpen in een minuutje of 2.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ej, je topic is ff gemoved naar -> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoi,

als er een ! staat bij de ide controller en je ziet in windows geen CDromdrives meer, dan wijst dit vaak (lees bijna altijd) op een irritant virus (ok virussen zijn altijd irri, maar toch).

Ik zou zeggen booten met schrijfbeveiligde bootflop en virusroutine draaien... lost het wel op...

• kaiiestan
Op zondag 24 juni 2001 00:33 schreef terw_dan het volgende:
Hoi,

als er een ! staat bij de ide controller en je ziet in windows geen CDromdrives meer, dan wijst dit vaak (lees bijna altijd) op een irritant virus (ok virussen zijn altijd irri, maar toch).

Ik zou zeggen booten met schrijfbeveiligde bootflop en virusroutine draaien... lost het wel op...
Nou er staat dus geen uitroep teken ofzo bij, alles lijkt perfect te werken dus ik denk dat het dan toch een virus moet zijn ofzo, dus ik ga ffkes wat proberen met de virusscanner

Vast bedankt (de rest ook natuurlijk)

• Xanathorn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 11:29

Xanathorn

Mmorpg addict

Ik heb iets soortgelijks ook eens gehad met m'n brander, en heb het opgelost door in Systeem -> Apparaatbeheer bij mijn brander DMA mode uit te zetten. Daarna gereboot en hij was weer zichtbaar.

Moet je eens proberen, het zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.

Pielewiepers (Hattrick) - Xfire profiel en tevens mijn gaming rig
Member DPC - Crunching for DPAD currently :)

• kaiiestan
Op zondag 24 juni 2001 21:33 schreef Super_Ikke het volgende:
Ik heb iets soortgelijks ook eens gehad met m'n brander, en heb het opgelost door in Systeem -> Apparaatbeheer bij mijn brander DMA mode uit te zetten. Daarna gereboot en hij was weer zichtbaar.

Moet je eens proberen, het zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
K zal het eens proberen

thx

Verwijderd

Ik denk dat het opgelost is wanneer je de IDE-drivers van je mobo opnieuw installeert.

• kaiiestan
Op maandag 25 juni 2001 20:09 schreef ZeroX15 het volgende:
Ik denk dat het opgelost is wanneer je de IDE-drivers van je mobo opnieuw installeert.
heb ik al geprobeerd, werkte helaas niet

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 21:33 schreef Super_Ikke het volgende:
Als ik hier bij mijn Plexwriter de UDMA2 aanzet en reboot, is niet alleen mijn Plex verdwenen bij de explorer, maar ook bij de device manager zodat ik de UDMA2 niet meer uit kan zetten!!!! :( Er is tevens een foutmelding bij de IDE controler waar die plex aanhangt.... (Win ME)

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ben niet zo op de hoogte van Ali-bios'en maar kan daar niet iets veranderd zijn??

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Pagina: 1