Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Online radiozender opzetten: opzoek naar 'playlist'-software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen,

Ik ben voor een bekend nederlands merk aan het uitzoeken hoe we een online radiozender op kunnen zetten. Het liefst met de optie om meerdere kanalen voor meerdere genres te openen.

De kosten en mogelijkheden met betrekking tot sena en buma/stemra heb ik al uitgevonden

Echter kom ik door de wirwar van software niet helemaal uit hoe de zender daadwerkelijk opgezet moet worden.

Ik heb al uitgevonden dat ik amazon aws cloud front kan gebruiken om de stream beschikbaar te maken voor meerdere apparaten en evt veel gebruikers tegelijk.

Ik heb uitgevonden dat ik icecast of shoutcast mijn stream kan uitzenden naar amazon aws cloud front.

Echter ben ik nog opzoek naar de 'playlist' software waar ik de tracks klaar kan zetten en het naar shoutcast of icecast stuurt. Ik weet dat dit bijvoorbeeld met Winamp op Windows kan. Maar ik wil alles het liefste draaien op een linux server en een webinterface voor voor het beheer maken in php.

Op internet heb ik wat dingen gevonden maar die zijn nogal gedateerd. Weet iemand hoe ik dit het beste op kan zetten? _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels ook uitgevonden dat amazon aws cloudfront niet nodig is met goede hosting. Nu alleen nog de vraag hoe ik de playlists beheer.

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:00
Dat noemen we: 'Radio/Broadcast Automation'
Zo wat namen van software pakketten: Zenlex, Aeron, SAM Broadcaster, proppfrexx, D&R Airlist, Audisi GML, Rivendell

meeste software is wel windows based, enkel de laatste is linux.
Zenlex is prut, interface is nog slechter, af en toe rare hickups (hebben we bij de lokale omroep)
Aeron is leuk, integratie met de D&R Axum is top, ook mogelijk om meerdere stations te hebben (Willen we voor bij de lokale omroep)
Proppfrexx ziet er goed uit, geen ervaring mee.
SAM broadcaster, geen idee wat ik er van moet zeggen. Wel eens mee gewerkt, maar zit stukje audio processing in wat bagger is.
Audisi GML is goeie software en hoor ik positieve verhalen over.

Maar ik denk dat je beter op een radioforum deze vraag kan stellen ;)

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.