Aankoopadvies muis

Pagina: 1
Acties:

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:34
Ik zoek een?
Muis! Bedraad of draadloos maakt mij niet zo veel uit.

Wat is je budget?
~30 tot 40 Euro.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben mijn Microsoft Wireless Mobile Mouse 1000 wel zo'n beetje zat, dus ik ben op jacht naar een nieuwe muis. Om niet opnieuw de mist in te gaan om de eerste en beste goedkoopste muis te pakken, ben ik maar rond gaan zoeken.

Aan mijn oude muis is het een en ander mis: Hij is te klein voor mijn hand, de DPI staat te hoog om fijn op een klein laptopscherm te kunnen werken en dat ding voelt gewoon niet fijn aan. Daarnaast wordt de muis verkeerd geïntepreteerd in Linux - het scrollen gaat veel te snel en de adapter wordt aangezien voor iets wat een toetsenbord, muis én controller host (die altijd naar rechts draait).

De muis gebruik ik voor mijn laptop, of ik wil in ieder geval een fijne muis voor het laptopgebruik. Een "normale" muisgrootte lijkt me wel fijn. Voor mijn desktop heb ik Microsoft Wheel Mouse Optical 1.1A, dat is dus dat ouwe OEM-ding. Die vind ik erg fijn werken, dus het kan zijn dat ik deze voor mijn laptop gebruik en de nieuwe muis voor mijn desktop wordt gebruikt.

Functies, macro's en een overvloed aan knoppen zijn voor mij niet zo heel erg belangrijk, hoewel een vooruit/achteruit set knoppen wel handig is. Ik game weinig, en helemaal niet op mijn laptop. Een USB-poort ben ik toch kwijt, dus bedraad of draadloos maakt mij niet zo veel uit. Bluetooth werkt niet fijn op mijn laptop, dus dat liever niet. Het is wel belangrijk dat de muis goed en soepel over veel ondergronden kan gaan, vooral "gewoon" op een tafel.

Zo kom ik ongeveer op iets uit als een Logitech M500, wat de eerste hit op PW is voor een muis onder de 40 euro. Daaronder staan echter nog een hoop andere muizen met vergelijkbare of lagere prijzen, die allemaal wel goede reviews hebben gekregen. Is er dan een muis die er toch uit springt qua fijnheid?

Zo niet, dan haal ik de M500 vandaag nog :)

• Bram98
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-02 18:58
Als je gisteravond nog geen M500 hebt gehaald is dit misschien iets?

pricewatch: Steelseries Rival 100 Zwart

Ik weet dat je er niet mee gaat gamen, maar steelseries is erg reputabel op dit gebied, en hij heeft ook de vooruit/achteruit knoppen waar je om vroeg :D

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De logitech M705, draadloos en een accu waar je niet naar om hoeft te kijken.

• ikt
Ik heb nog niks gehaald, zat toch te twijfelen op het iDeal schermpje :p

De Steelseries muis heeft volgens mij geen muiswieltilt?

De draadloze Logitech ziet er goed uit, dat vrije scrollwiel lijkt me ook fijn. Ik loop straks even MediaMarkt binnen om de muizen toch te proberen als die op display staat.

Update: ik heb de M705 en M500 even kunnen gebruiken: de sensor van de M705 zit jammer genoeg helemaal aan de zijkant, dat was een van mijn klachten over mijn huidige muis. De M500 heeft volgens wat mensen op het internet een slechte sensor, dus ik kijk nog verder.

[ Voor 30% gewijzigd door ikt op 14-04-2016 14:20 ]

Verwijderd

ikt schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:05:
Ik heb nog niks gehaald, zat toch te twijfelen op het iDeal schermpje :p

De Steelseries muis heeft volgens mij geen muiswieltilt?

De draadloze Logitech ziet er goed uit, dat vrije scrollwiel lijkt me ook fijn. Ik loop straks even MediaMarkt binnen om de muizen toch te proberen als die op display staat.

Update: ik heb de M705 en M500 even kunnen gebruiken: de sensor van de M705 zit jammer genoeg helemaal aan de zijkant, dat was een van mijn klachten over mijn huidige muis. De M500 heeft volgens wat mensen op het internet een slechte sensor, dus ik kijk nog verder.
De logitech G300s is dan eventueel een goede muis, maat van me heeft hem ook en bevalt hem prima.
http://eggaming.nl/randapparatuur/muizen/logitech-g300s.html

• DutchLM
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-09-2021
Zelf heb ik de CM Storm Mizar, erg fijn muisje met een mooi design, leuk als je van lichtjes houd in je apparatuurwat ik altijd wel kan waarderen.

Ook beschikt hij over de voor/achteruit knoppen ( En mocht je het ooit nog nodig hebben kan je de functie alle knoppen aanpassen )

Over het werken op meerdere oppervlakken kan ik weinig zeggen aangezien ik gewoon een muismat gebruik, wel merk ik dat er nogal snel stof in komt dat je er regelmatig uit moet halen. ( maar dat kan ook komen door de hygiene van mijn werkplek... )
pricewatch: CM Storm Mizar

Succes met kiezen!

• ikt
Ik ben zojuist op de Rapoo VPRO V900 review van Foritain gestuit - deze heeft dus dezelfde sensor als de CM Storm Mizar, die hiermee competetief is. Blijkbaar heeft Informatique een actie van 50% korting op de VPRO V900, dus ben ik hiervoor gegaan. Bedankt voor alle suggesties!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

ikt schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:17:
Ik ben zojuist op de Rapoo VPRO V900 review van Foritain gestuit - deze heeft dus dezelfde sensor als de CM Storm Mizar, die hiermee competetief is. Blijkbaar heeft Informatique een actie van 50% korting op de VPRO V900, dus ben ik hiervoor gegaan. Bedankt voor alle suggesties!
Voor 29 euro is dat een heel leuk alternatief inderdaad. Mooie korting hoor!
Pagina: 1