[CAR] zekering radio gesprongen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 759091

Topicstarter
ik wou vanmiddag mijn nieuwe radio bevestigen in mijn auto, maar de zekeringen sloegen eruit, van mijn auto en van mijn radio.

Nu keek ik naar mijn connector en de zwarte en de gele kabel waren om gedraaid.
Die heb ik weer verwisseld, met nieuwe zekeringen erin. Maar ze klappen er weer uit.

Toen probeerde ik mijn oude radio, die deed het wel.
De draden van mijn nieuwe radio, heb ik nu hetzelfde gedaan dan mijn oude radio, maar de zekeringen blijven er maar uit springen van mijn radio.

Wat kan dit zijn? De draden zijn niet beschadigd aan de buitenkant, connector ziet er ook goed uit.
Iets doorgebrand binnen in de radio zelf?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:09
- Doet misschien de radio sluiting maken via het metalen omhulsel?
- Welk model radio heb en had je? Wat voor zekering zit erin?

Is handiger met antwoorden geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee hij maakt geen sluiting via het metalen omhulsel.
oude model heeft 10 amp sony.
nieuwe is 1 met navigatie bt enz 2 din universal gaat 15 amp.
de nieuwe heb ik van mijn vriend gekocht en in zijn auto deed die het wel, maar staat geen merk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:01

Detmer

Professioneel prutser

Anoniem: 759091 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:03:
nee hij maakt geen sluiting via het metalen omhulsel.
oude model heeft 10 amp sony.
nieuwe is 1 met navigatie bt enz 2 din universal gaat 15 amp.
de nieuwe heb ik van mijn vriend gekocht en in zijn auto deed die het wel, maar staat geen merk op.
Je zekering in de auto is wel voldoende?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
5 amp meer vraagt aardig wat extra van je bedrading. De zekering heb je wel veranderd naar 15 amp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
in de auto zit zelf 20 amp en mijn nieuwe radio zit 15. als ik de connectoren in elkaar druk dan slaat die van mijn radio eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hoeveel draadjes zitten er in die connector?
Misschien dat er nog meerdere 12v inzitten waardoor het mis gaat, multimeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
in mijn nieuwe 3.
doordat de draden waren omgedraaid kwam de ground op de +12v en andersom. Daardoor klapte de zekeringen eruit. maar bij het omwisselen van de draden, de ground weer op de grounden + op de + en nieuwe zekeringen erin. Maar dan klapt die nog alles eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Dan zal je door de ompoling wel intern iets doorverbrand hebben.wat nu sluiting maakt.

Even met een multimeter doormeten.

[ Voor 18% gewijzigd door memphis op 13-04-2016 20:38 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Foto aub.

Heb vorige zaterdag ook een massa probleem opgelost, allé laten we zeggen dat waar de kabel van de massa aanhing, geen massa was 8)7

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:45
memphis schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:38:
Dan zal je door de ompoling wel intern iets doorverbrand hebben.wat nu sluiting maakt.

Ik vermoed hetzelfde, apparaten die werken op gelijkstroom vinden het meestal niet zo leuk om verkeerd aangesloten te worden.

Druk je oude radio er weer eens in dan (wel goed aansluiten!), als deze wel gewoon werkt zit het probleem in je nieuwe radio.

[ Voor 16% gewijzigd door Terrz op 13-04-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Is een mooi idee en kan ook. Is wel bijzonder (maar mogelijk) dat de oude radio wel bij terugplaatsing gewoon goed blijft gaan.

Verkeerd gelezen je doelt op in het apparaat. (nieuwe radio) . Dit vind ik een goe didee.

[ Voor 13% gewijzigd door Cave_Boy op 13-04-2016 20:41 . Reden: dacht even niet goed na ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Terrz schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:39:
[...]

Ik vermoed van wel, apparaten die werken op gelijkstroom vinden het meestal niet zo leuk om verkeerd aangesloten te worden.
Zit meestal nog een diode intern tussen, maar ik vermoed dat het op een Chinese radio gaat en zou kunnen dat die dat niet heeft.
Cave_Boy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:40:
[...]

Is een mooi idee en kan ook. Is wel bijzonder (maar mogelijk) dat de oude radio wel bij terugplaatsing gewoon goed blijft gaan.
Daarmee dat ik zeg foto's aub.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mijn oude radio doet het wel in mijn auto, dus het ligt aan die nieuwe die van binnen niet helemaal lekker is. Zal morgen maar naar een elektronica winkel gaan om hem na te laten kijken.

bedankt voor de reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Damic schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:41:
[...]
Zit meestal nog een diode intern tussen, maar ik vermoed dat het op een Chinese radio gaat en zou kunnen dat die dat niet heeft.
Op het laagvermogen misschien, op het hoogvermogen deel zeker niet..
Met een beetje geluk zit er wel een diode in sper tussen de voedingspanning om eventuele inductiespanningen op te vangen en is die de enige die de klap heeft opgevangen ten koste van zijn eigen leven.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:14

Automotive verplicht bescherming tegen reverse polarity. Ik weet alleen niet of dat op infotainment van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zie ook The Eagle in "autoradio heeft geen ontvangst"
Loop je losse draden eens na zonder op de kleuren af te gaan ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1