Toon posts:

Beter CPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik zoek een betere cpu voor meer fps binnen gamen voor een redelijke prijs.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb momenteel een gtx 960 2 gb. Dit kan de huidige games wel aan maar mijn cpu aan de andere hand niet. Ik heb een i3-4130 3.40 GHz duel core met een socket van LGA1150 en 4th gen intel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
------

Dankje voor iedereen die de tijd neemt om te helpen.

Alle reacties

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-02 14:55
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
------

Ja dat is wel verplicht hé ;)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Erwin, allereerst, welkom op GoT! We verwachten hier echter wel wat meer eigen inzet en informatie, voordat we je goed kunnen helpen, ook wij hebben immers geen glazen bol. Vertel bijvoorbeeld even wat meer over je exacte systeem, welke games je zoal speelt, op welke resolutie je speelt en hoeveel FPS je daarbij minimaal wil hebben en met welke grafische instellingen. Daarnaast is het ook wel handig te weten wat jouw budget is.

Heb je *Algemeen Advies* Welke CPU moet ik kopen? ook doorgenomen, kan wellicht ook handige info bevatten.

[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 13-04-2016 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor hiervoor. Ik zal nog iets meer preciezer zijn. Ik speel voornamelijk spellen zoals arma 3 wat een goede cpu vereist. Ik krijg dan rond de 30 fps met af en toe een drop. Ik had een intel core i5 6600k skylake gevonden maar het was voor mij net iets te veel en ik wist niet of dit wel de juiste keuze is. Ik heb een budget van rond de 150 - 200 euro. Maar ik ben bereid om er wel boven te gaan. mijn systeem informatie : ik heb een H81M-P33 V2 moederbord , een msi geforce gtx 960, een i3-4130 processor en win 8.1.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:59
Je moet ook een ander moederbord / ram kopen als je voor skylake gaat. Je moet op het 1150 platform blijven.

Een 4460 is dan een goede keuze, prima i5. pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:15
(jarig!)
Arma is helemaal een rampen game. Mijn i5 heeft hier af nog moeite mee.

Verwijderd

Prestatieverschil tussen een i3 en een i5 is icm een Titan iets meer dan 10% in ARMA3 http://www.techspot.com/r...a-3-benchmarks/page5.html, tussen een mid-end (GTX 760) en high-end (GTX 780) is het verschil meer dan 50% http://www.techspot.com/r...a-3-benchmarks/page4.html. Een upgrade van de videokaart naar bijv een GTX 970 lijkt mij een grotere winst op te leveren dan upgraden van een i3 naar een i5.

Welk merk en type voeding heb je?
Pagina: 1