Sb live kan niet tegen 112 mhz bus ?

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een celeron 566 op 876 mhz (103mhz)
Nu heb ik laatst gehoord dat de sb live oem het niet leuk vind als je de bus op 112 zet omdat de pci dan iets hoger dan 33 komt... (kep geen zin in rekenen :)
Wie heeft hier ervaring mee en weet een oplossing ?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Duh!

Als je de specificaties niet opvolgt, kun je inderdaad op problemen stuiten.

Maarre, wat is er precies aan de hand?
Nog niks, of alleen ter info?

Volgens mij heb je wel gelijk, ik dacht ook dat een geluidskaart meer problemen had met hogere busspeeds.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
mijn livekaart geeft pas boven de 125
problemen
Unico

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Heb zelf een SBLive! Platinum ( die volgens mij qua Hardware exact hetzelfde is als de OEM ), deze draait al 1 1/2 jaar op Asus P2B met een Bus van 37,0 Mhz... nooit problemen mee.
Gewoon proberen zou 'k zeggen, en als het blijkt te werken, je kast koel houden..

Succes!

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ehh, misschien is dit en uitzondering maar mijn sb live draait op 41.64 Mhz dus..... en geen problemen en geen mankementen of wat dan ook :) :) :)

het is gewoon effe uitproberen.

39

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:30
Mijnes draait ook op 133mhz bus dus de pci op 44 mhz , nog nooit problemen gehad :-)))

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Uhm bij mij wil mijn windows niet doorladen als ik op 112Mhz(37Mhz pci bus) zit, haal ik de SBLive eruit, doet ie dit wel...

Het gekke is dat als ik mijn cpu(cel2-566 dus) op 83Mhz(41Mhz pci bus) draai, mijn SBLive het wel trekt en windows dus gewoon volledig opstart.

Hieruit kan ik opmaken dat het niet aan de PCIbus snelheid ligt. Ik heb ergens gehoord van iemand die hetzelfde had dat er een patch viel te downloaden ergens omdat de SBLive dit soort problemen geeft bij 'snelle' cpu's (900Mhz+ ofzo) bij hem was dit de oplossiing, ik kan die hele patch niet vinden (voor windows 200 althans, dat draai ik.) Mocht iemand het vinden zou ik hem heel dankbaar zijn als hij de URL in deze thread zou posten/of wil mailen naar aphax@planet.nl

BVD

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:30
Wach effe, doorladen zei je ???
als ik mijn pc de 1e keer opstart lijkt ie echt 3 mhz ofzo en dan doe ik reset en is ie snel???
Maar start windows wel uiteindelijk op ???

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Met niet doorladen bedoel ik dat wanner mijn windows desktop is geladen, hij vrijwel meteen vastloopt

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zodra ik de mijne op 112 zet dan loopt ie vast bij t opstarten van windoos... Helpt die patch echt ? waar kan ik m downloaden.
Ik zal eens proberen wat ie doet als ik mijn sb live eruit haal.
Pagina: 1