Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yami Nimayada
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-03 20:51
Hallo allemaal,

Recentelijk heb ik zelf een PC gebouwd uit impulsiviteit, wat dus betekent dat ik waarschijnlijk niet de beste componenten heb gekocht voor mijn PC en wellicht wat fouten gemaakt.
Het is immers mijn eerste keer dat ik een PC heb gebouwd, maar ik denk er dus nu over na om het te upgraden in verband met de games die in de toekomst uitkomen.

Ik vraag niet zozeer naar componenten die mijn PC een beest maken, maar eerder naar een verbetering van mijn PC als er iets in staat wat niet logisch is. Bijvoorbeeld: waarom heb je een CPU die overclockbaar is maar je moederbord niet?

Tl;DR
Ik zou graag mijn PC willen verbeteren, wat raden jullie me aan om aan te passen?
Bedankt! :)

Dit zijn mijn componenten:

AMD Athlon X4 860K Boxed
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
MSI A78M-E45
Asus R9270-DC2OC-2GD5
Crucial BX100 250GB (SSD)
NZXT S340 Zwart
Seasonic S12G 450W

Update: 13-05-2016
(@br00ky Woops, was ik vergeten bij te zetten. Vergeef het me, het is mijn eerste post (wat niet echt een excuus is aangezien het ook in de tekstveld stond))

Q&A

Waarom wil je upgraden?
Ik merk nogal dat games die de laatste tijd uitkomen niet echt lekker op mijn PC draaien en verwacht dat in de toekomst mijn PC het niet meer aan kan.
Om alles in balans te houden.

Ben je tevreden?
Jazeker, alleen wist ik niet zeker of ik wat fouten had gemaakt met mijn aankoop van mijn PC. Dus vroeg ik me af of ik wat onderdelen moest verwisselen zodat mijn PC zijn volle potentie kan uiten.

Wat doe je ermee?
Heel veel gamen, Dark Souls 3, Rocket League, Overwatch, etc. ;)

Wat is je budget?
Zolang het maar niet over de €300 euro gaat kan ik het veroorloven! :'(

Wat heb je zelf al gevonden?
Niet veel, ik ben niet echt op een expert op het gebeid van computer onderdelen, alhoewel ik het één en ander weet.

[ Voor 34% gewijzigd door Yami Nimayada op 13-04-2016 19:20 . Reden: Paar belangrijke vragen vergeten. ]

Beste antwoord (via Yami Nimayada op 13-04-2016 21:45)

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Tja hij is al netjes in balans. Je kan overwegen om een 280x te kopen (gebruikt) en je 270 te verkopen. Zal je ongeveer 75 euro kosten.
Of een gebruikte 290 (x) voor +/- 225 euro. Alleen dan zal je cpu flink bottleneck en. Maar het alternatief is overstappen naar Intel en daar is het budget niet voor.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Upgrade, schopje naar CAA.

Wat ik hier totaal mis, waarom wil je upgraden? Ben je niet tevreden? Wat doe je ermee? Wat is je budget? Wat heb je zelf al gevonden?

Allerlei vragen die je standaard gepresenteerd krijgt en om onduidelijke redenen hebt weggehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Prima in balans als je t mij vraagt?
Dat betekent ook dat het weinig zin heeft om de GPU te upgraden zonder ook de CPU te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yami Nimayada
Uhm, woops?
Heb mijn post verandert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Afhankelijk van wat je erop doet kunnen wij jou advies geven. Specifieke games/settings etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yami Nimayada
Ik ben van plan Dark Souls 3, Overwatch en Rocket League te spelen. In het algemeen games dus, maar games zoals Star Citizen of The Division sla ik natuurlijk af.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Tja hij is al netjes in balans. Je kan overwegen om een 280x te kopen (gebruikt) en je 270 te verkopen. Zal je ongeveer 75 euro kosten.
Of een gebruikte 290 (x) voor +/- 225 euro. Alleen dan zal je cpu flink bottleneck en. Maar het alternatief is overstappen naar Intel en daar is het budget niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yami Nimayada
Bedankt! Nu ik zo alles lees denk ik het upgraden maar af te slaan voor nu.
Pagina: 1