Mijn computer functioneert niet meer zoals eerst.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitaz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 14:40
Ten eerste, mijn excuses voor de slechte titel, maar er zijn nu zoveel dingen 'anders' op mijn PC wat niet in één titel pastte.
Toen ik vandaag mijn PC opstartte deed het geluid het niet meer door de koptelefoon, kabeltjes gecheckt, lag het niet aan. Ook de speakers gecheckt, werkten ook niet. Daarom maar de Realtek driver geüpdate. Dit heeft echter ook niet het probleem verholpen.
Vervolgens ging ik maar eens verder googlen naar wat het probleem eventueel zou kunnen zijn, maar tijdens deze google-sessie begon m'n computer steeds vast te lopen. Eerst een paar seconde, daarna 10 seconde, en dit liep op tot hele minuten en ik was uiteindelijk geforceerd om een paar seconde lang de aan/uit knop in te drukken omdat er echt geen redden meer aan was (Dit is dan ook de tweede keer dat ik dit typ omdat hij de vorige keer al vast was gelopen ;( ) Toen ik hem net opnieuw opstartte kreeg ik een melding: "Instruction at 0x000 referenced memory at 0x000. The memory could not be read." Een paar seconde later kreeg ik de melding dat er een fout was met mijn G: schijf. (Hier zit geen Windows op geïnstalleerd, deze gebruik ik gewoon voor muziek etc.)

Ik heb nu echt geen flauw idee wat ik moet doen, waar ik moet beginnen en wat nou wijsheid is. Het lijkt alsof er echt van alles mis is, en dat ik maar beter gewoon Windows opnieuw kan gaan installeren. Hebben jullie ideeën over wat het eventueel zou kunnen zijn en wat ik nu het beste kan doen. Hieronder mijn specs:

Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz 50 °C
Haswell 22nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. MAXIMUS VII RANGER (SOCKET 1150) 28 °C
Graphics
S27B350 (1920x1080@60Hz)
SMB2330H (1920x1080@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 760 (ASUStek Computer Inc) 38 °C
Storage
223GB OCZ-VECTOR150 ATA Device (SSD)
931GB SAMSUNG HD103SI ATA Device (SATA) 21 °C
465GB Maxtor STM3500418AS ATA Device (SATA) 29 °C
Optical Drives
Optiarc DVD RW AD-7240S ATA Device
Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:37

Tazzios

..

Testen met een minimale configuratie: 1 geheugen bank en alleen de OS schijf.

Eerst verdachten zijn geheugen en voeding gezien de random fouten.

[ Voor 8% gewijzigd door Tazzios op 13-04-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitaz
Hoe doe ik dit? Met MemTest86 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Wat bedoel je met 'dit'?

Geheugen test kan met Memtest maar gezien je problemen kun je ook gewoon de PC (proberen) te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitaz
Met 'dit' bedoelde ik
Tazzios schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:35:
Testen met een minimale configuratie: 1 geheugen bank en alleen de OS schijf.
Ik heb namelijk geen flauw idee wat je hier precies mee bedoelt en hoe ik dit moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Haal alle hardware uit je systeem die niet noodzakelijk is, en ga dan testen, om op die manier uit te sluiten waar het probleem kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitaz
Als dit de juiste weg is zit er voor mij niets ander op dan Windows opnieuw installeren. Ik ben namelijk erg slecht in zelf bouwen en dan neem ik toch liever niet het risico. Belangrijke bestanden voor school staan op mijn laptop, de games die op m'n huidige (slecht functionerende) pc staan installeer ik dan wel opnieuw.
Bedankt voor de moeite!

[ Voor 3% gewijzigd door Digitaz op 13-04-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Ik geef je weinig kans dat het een software probleem is. Tijdens de herinstallatie ga je denk ook allerlei wazige fouten krijgen. Maar je kan het proberen.

Indien je niet zelft durft uit te zoeken welk onderdeel defect is zou ik hem door iemand anders laten repareren.

[ Voor 6% gewijzigd door Tazzios op 13-04-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

hoe oud is de pc anders gewoon ter garantie aanbieden waar je hem gekocht hebt
Pagina: 1