-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)
Vraag
Alle reacties
Ik heb goed ervaringen met Ziggo, COAX is hier altijd betrouwbaar geweest en nooit echt storingen gehad. KPN heb ik ook een tijdje gehad maar toen door een verhuizing overgestapt naar Ziggo.
Heb je misschien nu een KPN Mobiel abonnement? Dan loont het namelijk om je thuis pakket bij KPN af te nemen. Je krijgt dan namelijk korting, een verdubbeling van je MB's en geloof nog iets. Wellicht kan dit interessant voor je zijn.
Ik heb inderdaad KPN Mobiel (10GB , Onbeperkt bel/sms +Spotify premium)
@JordyZ Ik was benieuwd naar je ervaring met KPN (Toen je nog op je oude adres woonde) zijn deze beter/gelijk/slechter?
Ik lees op dit forum wel eens dat de modem 'intraint op een hoge snelheid maar daarna daalt naar een lagere snelheid.
Als ik voor KPN Compleet zou gaan zou ik veel voordelen kunnen krijgen.
Nu is de vraag of dit een goed plan is of dat ik constant met KPN moet bellen omdat me diensten eruit liggen.
Momenteel ben ik zelf klant bij Ziggo. Ik gebruik de Horizon G7401 als modem en decoder.
Probleem is dat als ik de Playstation opstart dat de ping van 9ms naar 128ms gaat.
Nu vraag ik me af of KPN ook zulke pingwaardes heeft.
Dan liever Ziggo, met name triple play kost relatief niets meer tov een los internet abo en die zijn veel sneller. Tegen de tijd dat KPN bij jou eens een keer de huidige snelheid van Ziggo kan leveren doet Ziggo zelf nog veel meer.
KPN...altijd enge groene mannetjes gevonden, brr.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Overigens, het 60/6 pakket is in de praktijk al 70 Down en 30Mb up. Dit is niet eens het snelste pakket. Met het snelste pakket is momenteel 100/30 mogelijk, en met pairbonding dus 200/60.

Met KPN Mobiel wordt het wel aantrekkelijk om je vaste verbindingen ook bij KPN onder te brengen.
[ Voor 10% gewijzigd door krakendmodem op 13-04-2016 21:27 ]
Ik wist het wel...Geen KPN. Een experiabox.... (huiver)
De Experiabox is prima te vermijden, zelfs met DSL. Kost wel wat moeite en de investering in eigen apparatuur.
En dat je 150 haalt is leuk maar soms loont het om te kijken naar wat je praktisch nodig hebt en vaak gebruikt. Dan blijkt toch vaak wel dat het pieken naar 150 (bij downloads bijv) te weinig voor komt om een duurder abonnement te rechtvaardigen.
Simpele economie lijkt me. Ieder mag zijn eigen afwegingen maken.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Verder is er tegenwoordig ook niet super veel mis met de Experiabox. Ik kan best begrijpen dat sommige mensen iets meer willen maar de meeste mensen roepen maar wat. Verder werkt hij werkt erg goed en WiFi is ook niet misBarre73 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:54:
Een Horizonbox is uiteraard een stuk beter....
De Experiabox is prima te vermijden, zelfs met DSL. Kost wel wat moeite en de investering in eigen apparatuur.
En dat je 150 haalt is leuk maar soms loont het om te kijken naar wat je praktisch nodig hebt en vaak gebruikt. Dan blijkt toch vaak wel dat het pieken naar 150 (bij downloads bijv) te weinig voor komt om een duurder abonnement te rechtvaardigen.
Simpele economie lijkt me. Ieder mag zijn eigen afwegingen maken.
Succes met verder dromen, en fanboy-en voor Ziggo.The Eagle schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:13:
Je zegt het zelf al, KPN levert TOT 70Mbit. Dus das niet eens gegarandeerd en met wat oech zit je lager en kunnen ze er niks aan doen.
Dan liever Ziggo, met name triple play kost relatief niets meer tov een los internet abo en die zijn veel sneller. Tegen de tijd dat KPN bij jou eens een keer de huidige snelheid van Ziggo kan leveren doet Ziggo zelf nog veel meer.
KPN...altijd enge groene mannetjes gevonden, brr.
Persoonlijk denk ik dat je met 70 en eventueel straks 90 erg veel kan en tuurlijk zijn er plekken waar KPN die 70 Mbit niet waarmaakt maar diezelfde plekken kent Ziggo ook. Waarbij dit meestal makkelijker op te lossen is bij KPN mocht dit een capaciteits-issue zijn.
Interessante upload... Die behaal je weer niet bij Ziggo (Prive)HvanderT schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:26:
Onzin, KPN levert tegenwoordig ook prima snelheden met VDSL. Hier in Zwolle heb ik momenteel 30Mbit upload op een consumentenpakket. Als we pairbonding hadden zelfs 60Mbit upload. Nu Ziggo weer met z'n consumentenpakket.
Overigens, het 60/6 pakket is in de praktijk al 70 Down en 30Mb up. Dit is niet eens het snelste pakket. Met het snelste pakket is momenteel 100/30 mogelijk, en met pairbonding dus 200/60.
[afbeelding]
Met KPN Mobiel wordt het wel aantrekkelijk om je vaste verbindingen ook bij KPN onder te brengen.
Zou ik mogen weten hoever je van de wijkcentrale/buitenring je zit
Zijn jullie nou tweakers of niet? Ik vind die 150 Mbit erg fijn bij downloaden. Ziggo levert overal echt wel de snelheid die ze belooft. Dat hangt niet af van de toevallige kilometers vanaf een telefooncentrale. Dus dat van "diezelfde plekken" slaat nergens op.RobinF schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:00:
[...]
Persoonlijk denk ik dat je met 70 en eventueel straks 90 erg veel kan en tuurlijk zijn er plekken waar KPN die 70 Mbit niet waarmaakt maar diezelfde plekken kent Ziggo ook. Waarbij dit meestal makkelijker op te lossen is bij KPN mocht dit een capaciteits-issue zijn.
Verder heb ik heb gewoon een modem hoor van Ziggo, en kan daarin tenminste het een en ander instellen, en anders kan hij in bridge en ben je helemaal eigen baas. Of je een horizonbox krijgt hangt af van je TV abo.
Dit heeft niks met fanboy-en te maken, maar op dit moment heb je gewoon meer aan ziggo. Totdat er glasvezel is , dan is dat weer beter en ben ik weg.
Simpel kijken naar wat je krijgt. Hij zegt nog, de prijs maakt niet uit!
[ Voor 29% gewijzigd door valkenier op 13-04-2016 22:17 ]
Waar slaat dit nou op. er wordt letterlijk gevraagd wat iemand zou doen. en je gaat een beetje met fan boy te smijten.RobinF schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:00:
[...]
Verder is er tegenwoordig ook niet super veel mis met de Experiabox. Ik kan best begrijpen dat sommige mensen iets meer willen maar de meeste mensen roepen maar wat. Verder werkt hij werkt erg goed en WiFi is ook niet mis
[...]
Succes met verder dromen, en fanboy-en voor Ziggo.
Ik zeg ziggo. vooral omdat kpn de snelheid niet zo goed kunnen garanderen. ook de beperking van de tuners bij kpn en bijhuur geouwehoer,
ziggo dus .. ben ik helemaal fan van ...
Hij bedoeld denk ik eerder dat er ook gewoon plekken waar Ziggo niet levert. En KPN wel. En Ziggo heeft ook wel eens problemen met snelheid, te weinig capaciteit. Al pakken ze dat dan snel aan.valkenier schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:09:
[...]
Zijn jullie nou tweakers of niet? Ik vind die 150 Mbit erg fijn bij downloaden. Ziggo levert overal echt wel de snelheid die ze belooft. Dat hangt niet af van de toevallige kilometers vanaf een telefooncentrale. Dus dat van "diezelfde plekken" slaat nergens op.
Verder heb ik heb gewoon een modem hoor van Ziggo, en kan daarin tenminste het een en ander instellen, en anders kan hij in bridge en ben je helemaal eigen baas. Of je een horizonbox krijgt hangt af van je TV abo.
Dit heeft niks met fanboy-en te maken, maar op dit moment heb je gewoon meer aan ziggo. Totdat er glasvezel is , dan is dat weer beter en ben ik weg.
Simpel kijken naar wat je krijgt. Hij zegt nog, de prijs maakt niet uit!
Zat gebieden waar Ziggo niet levert (buitengebied). Daar ben je op KPN aangewezen. En dan is 100Mb al heel wat.
Overigens, glasvezel wordt door diezelfde KPN aangeboden. Vrijwel alles loopt over KPN netwerk, zijn maar weinig providers die alles over eigen netwerk laten lopen.
Hier Ongeveer 250m. Momenteel hebben we hier 30, maar zou bonding ingezet worden verdubbelt dat naar 60.RDKN-Steven schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:04:
[...]
Interessante upload... Die behaal je weer niet bij Ziggo (Prive)![]()
Zou ik mogen weten hoever je van de wijkcentrale/buitenring je zit
Iemand met pairbonding krijgt dit: itsmemax in "Het grote xDSL-topic"
[ Voor 12% gewijzigd door krakendmodem op 13-04-2016 22:26 ]
K denk dat k toch Ziggo ga aangezien k de modem in bridge kan duwen en er een heel mooi netwerkje erachter kan hangen
Ty voor de diverse andwoorden in dit topic.
KPN heeft bij mij altijd goed gewerkt, ben er twee keer mee verhuisd in hetzelfde dorp en dat werkte altijd prima. Helaas met het overstappen van KPN naar Ziggo fout gegaan, 4 weken zonder TV, internet en telefoon..RDKN-Steven schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:38:
Dank voor je reactie.
Ik heb inderdaad KPN Mobiel (10GB , Onbeperkt bel/sms +Spotify premium)
@JordyZ Ik was benieuwd naar je ervaring met KPN (Toen je nog op je oude adres woonde) zijn deze beter/gelijk/slechter?
Ik lees op dit forum wel eens dat de modem 'intraint op een hoge snelheid maar daarna daalt naar een lagere snelheid.
Als ik voor KPN Compleet zou gaan zou ik veel voordelen kunnen krijgen.
Nu is de vraag of dit een goed plan is of dat ik constant met KPN moet bellen omdat me diensten eruit liggen.
Momenteel ben ik zelf klant bij Ziggo. Ik gebruik de Horizon G7401 als modem en decoder.
Probleem is dat als ik de Playstation opstart dat de ping van 9ms naar 128ms gaat.
Nu vraag ik me af of KPN ook zulke pingwaardes heeft.
Als je KPN Mobiel hebt zou ik persoonlijk voor KPN kiezen. Je zal dan waarschijnlijk iets minder snelheid hebben maar wel die maandelijkse voordelen. Waarschijnlijk kan je door die verdubbeling een abonnement van je mobiel lager wat dus ook weer op kosten bespaard.
Ben 3x verhuisd, waar ik eerst woonde (waar nu me buren zitten) had ik eerst KPN en ben toen overgegaan naar Ziggo in het nieuwe huis. Het is afhankelijk van je regio. Hier in ieder geval nooit problemen mee gehad alleen dat opzeggen dan.
Zorg ook dat je eigen netwerk goed in elkaar zit, goede kwaliteit kabels te gebruiken en een goede wifi router. Want de meeste consumenten denken ''oh de wifi doet het weer niet, kut ziggo..'' terwijl het door de buren komt die op hetzelfde kanaal zitten
[ Voor 7% gewijzigd door Jordyz op 14-04-2016 07:47 ]
Al schijnt de V10 een prima ding te zijn tegenwoordig.
VVDSL is tegenwoordig prima te doen, als je op https://netco-fpi-info.fourstack.nl kijkt kun je zien wat voor snelheid er beschikbaar is op jouw adres. Zie ook het xDSL-topic hier.
Ik ben juist van Ziggo overgestapt naar VDSL (Telfort). Ik vond Ziggo namelijk te duur worden, bij Telfort krijg je een stuk meer, zoals HvanderT al laat zien

Dit soort fratsen zit ik ook niet op te wachten:
nieuws: Netflix-snelheden bij Ziggo in voormalig UPC-gebied herstellen na fli... (reactie die het duidelijk uitlegt hier).
Ik moet nog even geduld hebben voor dat soort snelheden, mijn lijn (1014m) gaat nu niet hoger dan 30/6. Over een paar weken hoop ik 100/30 te kunnen halen.
[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 14-04-2016 17:05 ]
Oh, je kan bij DSL ook gewoon een eigen modem gebruiken als je dat zou willen. Heb je alle vrijheid. Moet je dat wel even instellen en geduld hebben.RDKN-Steven schreef op donderdag 14 april 2016 @ 07:35:
Oke , k zit ong ~935 meter er van daan.
K denk dat k toch Ziggo ga aangezien k de modem in bridge kan duwen en er een heel mooi netwerkje erachter kan hangen
Ty voor de diverse andwoorden in dit topic.
Met 935 meter verwacht ik dat je rond de 40Mb uit komt.
En je kunt jezelf KPN Compleet maken met voordelen als korting, extra zenders en dubbele databundel en belbundel op je telefoon.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
speedtest
Retrieving speedtest.net configuration...
Retrieving speedtest.net server list...
Testing from KPN (84.82.91.178)...
Selecting best server based on latency...
Hosted by DT-IT (Arnhem) [15.90 km]: 29.257 ms
Testing download speed........................................
Download: 15.14 Mbit/s
Testing upload speed..................................................
Upload: 1.04 Mbit/s
Kwijl....not
Iedereen heeft zo zijn ervaringen met providers, of je hebt geluk en alles verloopt soepel (met minor issues)
Of je hebt gewoon pech en het loopt niet lekker en bent zwaar on tevreden.
Persoonlijke ervaring van mij is dat ik een gruwel hekel heb aan Ziggo, omdat ze hun eigen problemen niet accepteren en dat het maar altijd bij de gebruiker ligt. Terwijl ik netjes de metingen heb doorgegeven vanaf het modem.
Ik heb nu KPN en heb nog geen enkele storing gehad.
Ik hoop dat je de goede keuze maakt als dit nu Ziggo of KPN is.
Als het maar goed functioneert!
Kijk simpelweg welke provider het beste aanbod/aanbieding heeft.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Wat zegt Netco exact?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Maar voor TV heb ik liever Ziggo omdat ik dan met een CI+ module de tuner van de TV kan gebruiken, opnemen kan door een externe HDD op de TV aansluiten. Een afstandbediening minder en de IPTV box van KPN vind ik onoverzichtelijk. En als er problemen zijn met de digitale TV (DVB-C) werkt analoog vaak toch wel, die uitwijk mogelijkheid heb je niet met KPN.
Misschien is dat ook te overwegen in jouw situatie.
Actuele Beschikbaarheid
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Rt-Z
Internet Snelheid
70 Mbit/s
iTV
2 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
11 Mbit/s
VDSL2*
36 Mbit/s
Bonding*
70 Mbit/s
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
Geplande upgrades
Wat
VVDSL
Planning
Q3 2016
Betrouwbaarheid
Planning is plus of min één kwartaal (incidenteel kan een adres nog afvallen)
Internet Snelheid
90 Mbit/s
iTV
2 HD
Heeft hier altijd goed gewerkt en dan heb je wel een snellere en gegarandeerde download.
[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 14-04-2016 12:08 ]
Kan even het filmpje op Youtube niet vinden van iemand die dat heeft getest. Zelf kan ik het beamen dat zijn bevinding indd kloppen. 200Mbit is leuk, maar met 60Mbit VDSL kreeg ik de webpagina's toch echt sneller voor me neus.
Meting werd toen uitgevoerd op 2 identieke PC's met Google DNS en rechtstreeks aangesloten op de Experixbox en Ubee.
Sowieso KPN mits je minimaal VDSL kunt krijgen met voldoende bandbreedte om je "piek"momenten ook op te vangen.
[ Voor 12% gewijzigd door vr6-only op 14-04-2016 12:11 ]
It ain't stupid if it works!
Maar mocht je met 70 Mbit genoeg hebben (of 100 zodra VVDSL is geleverd) dan is KPN misschien nog een optie ivm KPN compleet en de extra's die daarbij horen.
De experiabox V10 is echt een verbetering tegenover de V8 en de V9. Tevens is het bij KPN ook gewoon mogelijk om een eigen router te gebruiken en dan hoeft de experiabox er helemaal niet tussen te zitten dus ook niet in bridge modus zoals bij ziggo wel moet (wel even poortjes in juiste VLAN zetten voor TV bij een eigen router).
Zelf zit ik bij KPN maar dat is omdat ik glas kan krijgen en korting via mijn werkgever, via koper krijg ik max 5 mbit. Als ik geen glas het liggen was ik zelf voor Ziggo gegaan maar dat ligt meer aan de 5mbit die ik max over koper kan krijgen.
Mijn ervaringen tot nu toe voor een 1 persoons huishouden met NAS, laptop, desktop, mobiel en 1 TV:
KPN:
- ik had een 100 mbit abbo en deze snelheid haalde ik ook min of meer, internet was altijd zeer stabiel.
- Erg goede klantenservice (bijv. een v9 experiabox die het begeeft en de volgende dag een nieuwe ontvangen. 2 maanden later kreeg ongevraagd een v10 thuisbezorgd)
- Zowel met de v9 als de v10 prima kunnen werken.
- Vind persoonlijk IPTV van KPN fijner: fijner menu/gids, sneller zappen, en naar mijn idee ook betere beeldkwaliteit. Opnemen, pauzeren, etc werkte allemaal erg goed. Van de overhead die iptv in beslag neemt heb ik in de praktijk weinig gemerkt.
Minpunt vond ik de HD zenders die ze helemaal achteraan stoppen (ik meen vanaf zender 700 o.i.d)
- tv kijken via browser of app werkte ook altijd zeer vlot, ook buitenshuis.
- Alles verloopt via UTP kabels wat ik wat fijner aansluiten vind. Had bijvoorbeeld tijdelijk een tweede TV aangesloten in de slaapkamer met een powerline adapter en dit werkte prima (ook HD). Schijnbaar kun je ook het iptv signaal nog door extra switches laten lopen (niet zelf geprobeerd, maar al wel even in verdiept om te kijken wat er mogelijk was voor iptv op zolder)
Ziggo:
- 200 mbit abbo die (toen het eenmaal werkte) altijd snel en stabiel is. De "lag" voor het laden van webpagina's herken ik dan ook niet.
- Klantenservice ligt er net aan wie je aan de lijn hebt. (voorbeeld: duidelijk gemeld dat er geen signaal op mijn hoofdaansluiting zat en alsnog een installateur langssturen. 2e keer bellen had ik iemand die het wel snapte en een monteur stuurde die ook de wijkcentrale indook. Monteur zelf was wel erg vriendelijk en had het snel opgelost)
- Heb de standaard mediabox (kijk toch niet zoveel tv meer) en dit apparaat is echt een draak. Opstarten gaat tergend langzaam, zappen is niet fijn en de afstandsbediening voelt vrij goedkoop aan.
- Ziggo sport vind ik wel een pre (kijk graag f1)
- Heb alleen horizon.tv (via de webbrowser dus) uitgeprobeerd, en kan naar mijn mening ook niet tippen aan KPN.
Omdat ik tegenwoordig veel download en bijna geen tv meer kijk ben ik blij met mijn overstap naar Ziggo. Ik vrees echter voor de dag dat er iets niet meer werkt en ik weer met de klantenservice van Ziggo in aanraking kom.
Mocht ik iets overgeslagen hebben, vraag gerust.
Misschien kan het te maken hebben met de hogere snelheid die ik nu heb, maar ik heb het idee dat ziggo een stukje stabieler is (als ik bijv. in een spel een lijst met multiplayer servers refresh fluctueren de pings minder erg dan bij KPN).
- Betere beeldkwaliteit TV
- Je kan CI+ Module gebruiken i.p.v. een decoder.
- Geen TOT snelheden. Als je pakket 200 Mbit down is, haal je die bijna altijd. Mocht je de snelheid niet halen kun je ze erop wijzen en hun zoeken dan met jou naar het probleem. Bij KPN wordt er gezegd als je belt dat de snelheid TOT is en je dus blij moet zijn met wat je haalt.
Enige nadeel aan ziggo is de uploadsnelheid. KPN haalt hun daarin wel behoorlijk in met hun 60 Mbit upload
Anoniem: 477979
. Aanvullende vraag; wil je het zakelijk of particulier gebruiken?RDKN-Steven schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:11:
Beste mede-tweaker,
Binnekort verhuis ik naar mijn nieuw tulpje![]()
Hier hoort natuurlijk ook internet,tel,en televisie bij.
Nu twijfel ik tussen Ziggo (Kabel) of KPN (VDSL , Vannaf Q3 misschien VVDSL)
KPN Kan nu tot 70mbps leveren (Vanaf Q3 naar 90/100Mbps)
Ook zou ik graag zien dat de lijn betrouwbaar is en snel voor meerdere devices tegelijk (Gemiddeld 13devices tegelijk)
Welke is de beste keus?
Ps. De prijs maakt niet uit.
Heb je ook al eens aan de buren gevraagd welke provider ze hebben? Dan kun je misschien de keuze daarop maken?
k zag wel via Wi-Fi analyser dat wel veel modems die van DSL providers een signaal uitzenden.
IK heb zo'n 1 2 3 nog geen ubee of technicolor modem gevonden in stukje waar ik woon
Ik had geen zin in inleveren qua snelheid omdat de afstand afhankelijk is, verlies aan bandbreedte door TV kijken, niets mogen instellen in de modems van bv KPN en daarnaast kwam mijn telefoon echt op een onhandig punt binnen.
Zelfs nu terwijl ik maar 300 meter van de KPN centrale zit haal ik met VDSL maximaal 35/4. De KPN centrale zit al jaren (sinds 2008!!!!) in Amstelveen centrum vol. Als je iets uit het centrum zit dan haal je max 100/5 want dan heb je een wijkkast. Daarnaast ligt op 150 meter van mijn huis glasvezel maar ftth wil niet leveren. Dus de keuze voor Ziggo is en blijft dan maar.
Daarnaast vind ik de Humax 5200 een toppertje qua opnemen en eventueel kunnen bewaren van de opnames op je eigen pc. Ook kan je schijf vervangen voor bv 2 TB schijf.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Meeste mensen veranderen dit dus dat is niet echt een waterdichte check, hier zit ook heel veel Ziggo in de wijk en zodra je daarbuiten gaat kom je bijna alleen KPN tegen.RDKN-Steven schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 08:34:
Nou nee nog niet...
k zag wel via Wi-Fi analyser dat wel veel modems die van DSL providers een signaal uitzenden.
IK heb zo'n 1 2 3 nog geen ubee of technicolor modem gevonden in stukje waar ik woon
Op een straatkast haal je iets meer, namelijk ook 200Mb down en 60Mb up. Met pairbonding. Zonder pairbonding "maar" 100 Mb down en 30Mb up.itsalex schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 08:48:
Ik zit nu al jaren bij Ziggo. Na de laatste switch van Xs4all met 20/1 en toen naar Ziggo met 200/20 was er letterlijk paar jaar geleden geen weg meer terug.
Ik had geen zin in inleveren qua snelheid omdat de afstand afhankelijk is, verlies aan bandbreedte door TV kijken, niets mogen instellen in de modems van bv KPN en daarnaast kwam mijn telefoon echt op een onhandig punt binnen.
Zelfs nu terwijl ik maar 300 meter van de KPN centrale zit haal ik met VDSL maximaal 35/4. De KPN centrale zit al jaren (sinds 2008!!!!) in Amstelveen centrum vol. Als je iets uit het centrum zit dan haal je max 100/5 want dan heb je een wijkkast. Daarnaast ligt op 150 meter van mijn huis glasvezel maar ftth wil niet leveren. Dus de keuze voor Ziggo is en blijft dan maar.
Daarnaast vind ik de Humax 5200 een toppertje qua opnemen en eventueel kunnen bewaren van de opnames op je eigen pc. Ook kan je schijf vervangen voor bv 2 TB schijf.
Momenteel heeft KPN nog geen 200Mb abo, maar die zullen binnenkort ook wel komen.
[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 16-04-2016 12:16 ]
DIt komt er bij mij uit:RDKN-Steven schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:33:
@kubuksa wat zegt netco op jou adres? En heb je pair binding (gehad)? Of VVDSL?
Wat Koper
Beschikbaar Small green check
Distributiepunt(en) Btl, Btl-AAP
Internet Snelheid 200 Mbit/s
iTV 2 HD
Technologie Internet Snelheid
ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* 200 Mbit/s
Ik begrijp hieruit dat ik dus pair bonding heb gehad?
Pairbonding is beschikbaar. Alleen heb je er momenteel niet veel aan, aangezien KPN op dit moment nog geen 200Mb pakketten levert. Je krijgt Max. 100Mb en dat is op 1 aderpaar al verkrijgbaar.kubuksa schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:31:
[...]
DIt komt er bij mij uit:
Wat Koper
Beschikbaar Small green check
Distributiepunt(en) Btl, Btl-AAP
Internet Snelheid 200 Mbit/s
iTV 2 HD
Technologie Internet Snelheid
ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* 200 Mbit/s
Ik begrijp hieruit dat ik dus pair bonding heb gehad?
Maar hoeveel snelheid heb k nou werkelijk nodig
Want die 13 devices hè , 5moeten tegelijk kunnen streamen (4 1080P , 1 4K), 1 gaming PC, 1 stereo, 2smartphones ,2 tablets,2 NAS (1 doet vpn , webserver en SQL), de andere is voor mediastreaming buitenhuis.
Welk pakket kan ik het beste nemen bij Ziggo/KPN?
Ik zou dit pakket nemen van Ziggo:RDKN-Steven schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:54:
Ik word nog eens jaloers op die waardes.
Maar hoeveel snelheid heb k nou werkelijk nodig
Want die 13 devices hè , 5moeten tegelijk kunnen streamen (4 1080P , 1 4K), 1 gaming PC, 1 stereo, 2smartphones ,2 tablets,2 NAS (1 doet vpn , webserver en SQL), de andere is voor mediastreaming buitenhuis.
Welk pakket kan ik het beste nemen bij Ziggo/KPN?
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/complete/
Je kan later nog altijd upgraden. Ik heb zelf met 20 devices een 40/4 op dit moment. Ik kom van 120 af om te proberen.
Nou het is de bedoeling (of nou de spullen ervoor zijn geleverd...) dat ik een UTP door heel t huis heen trek. En dan op elke verdieping 1AP op 5ghz en 2.4ghz op 802.11ac . Volgens mij stukken beter dan een versterker/repeater.knakworst schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:38:
Ziggo Complete of KPN alles in 1 standaard. 60 euro per maand. En neem een wifi versterker zoals dit https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/
KPN noemt het een WiFi versterker maar dat is marketing taal. Het is gewoon een AP en switch ineen. Met ook nog 4 Gbit LAN poorten. 802.11AC, dualband, bandsteering, IGMP snooping. Voor slechts 49 euro precies wat je nodig hebt.RDKN-Steven schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:20:
[...]
Nou het is de bedoeling (of nou de spullen ervoor zijn geleverd...) dat ik een UTP door heel t huis heen trek. En dan op elke verdieping 1AP op 5ghz en 2.4ghz op 802.11ac . Volgens mij stukken beter dan een versterker/repeater.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
heb nog 400euries betaalt voor 2 engenius ap's (Ook met bandsteering, dat was een vereiste voor me) Nu zet IK er nog een Netgear x6 als hoofdrouter .....
Hoe klinkt de set up?