Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Speelgoed BMW verzekeren en rijden

Pagina: 1
Acties:
  • 814 views

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 01:52
Beste medeTweakers,

Zoals jullie misschien wisten / weten heb en rij ik een Mini Cooper als mijn standaard dagelijkse auto.

Nu is hier een lokale garage waar op het parkeerterrein, ergens in een hoek een hele leuke E36 BMW 318i sedan staat.

Nu kan ik deze auto voor noppes krijgen, omdat die al een beetje verrot is, maar toch wil ik deze auto een kans geven om misschien wel mijn restauratieproject te worden.

Nu volg ik ook een opleiding motorvoertuigentechniek, dus kennis van auto's is er wel.

Nu zitten er wat brandende vragen in mijn hoofd, en die luiden:

1: Wat is de goedkoopste verzekering mogelijk? Alleen WA is nodig, geen casco etc.
2: Wegenbelasting..... Hoeveel?

Het doel is om er een aantal maanden (welgeteld 3) mee te gaan rijden naar het strand, en lekker met vrienden er mee gaan kloten.

Daarna zal de auto in een schuur eindigen tot ik de moed gevonden heb om hem te restaureren.

Thanks for the info!

Gideon

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verzekeringen houden beperkt rekening mee met hoe weinig je de auto gebruikt (aantal KM per jaar)
Maar wegenbelasting is alleen afhankelijk van gewicht + provincie.

Na die drie maanden moet je hem gewoon snel afmelden bij de RDW, dan stoppen de kosten ook.

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 13-04-2016 17:49 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik denk dat een vergelijkingssite zoals Independer je beter kan helpen dan de Tweakers Pricewatch. Je kunt Independer ook bellen. Over het algemeen kennen ze hun AV goed.

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-11 17:07
Als je het kenteken weet kan je dat gewoon invullen op verschillende sites voor verzekering en wegenbelasting.

Verder, als je er niet mee rijdt kan je hem laten schorsen (dus geen verzekering en wegenbelasting nodig), maar dan mag de auto dus niet de weg op, zelfs niet stilstaand op je oprit.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nee joh, dat kost inzet en dat is tegenwoordig niet meer mogelijk....

39

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:58
Je antwoorden zijn heel gemakkelijk met google te vinden, beetje research voordat je een topic begint is wel net zo makkelijk....

En aangezien je al een auto hebt weet je ze zelf waarschijnlijk ook te vinden

• Speakerfreak95
FabianGTI schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:03:
Je antwoorden zijn heel gemakkelijk met google te vinden, beetje research voordat je een topic begint is wel net zo makkelijk....

En aangezien je al een auto hebt weet je ze zelf waarschijnlijk ook te vinden
Dat snap ik, alleen via independer kost verzekeren rond de 70 eu per maand, wegenbelasting ben ik ondertussen bekend mee.

Maar..... Kennen jullie niet nog een goedkopere verzekering?

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:29
Je kan via de consumentenbond de autoverzekeringsvergelijker proberen. Vorige maand was AllSecur daar voor ons nog paar euro goedkoper met betere voorwaarden dan Independer. Eea is toch echt afhankelijk van type verzekering, schadevrijejaren, leeftijd en woonplaats hoor. Ga je verder weinig aan veranderen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39
Relatief hoge nieuwprijs en jong zijn gaat nooit goedkoop worden

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
FoxLenny schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:50:
......

Verder, als je er niet mee rijdt kan je hem laten schorsen (dus geen verzekering en wegenbelasting nodig), maar dan mag de auto dus niet de weg op, zelfs niet stilstaand op je oprit.
Correctie: je mag niet met de auto op de openbare weg, uitsluitend op eigen terrein, dus ook op je oprit (dat is geen openbare weg).

Zie: rdw

[ Voor 16% gewijzigd door 2bmws op 13-04-2016 19:06 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:21
Er zijn een heleboel vergelijkers te vinden waar je met een paar gegevens invullen veel prijzen naast elkaar heb staan... en ik ben bang dat gezien je leeftijd het niet veel goedkoper dan €70,- per maand gaat worden voor een WA met inzittende verzekering.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Speakerfreak95 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:42:
[...]

Dat snap ik, alleen via independer kost verzekeren rond de 70 eu per maand, wegenbelasting ben ik ondertussen bekend mee.

Maar..... Kennen jullie niet nog een goedkopere verzekering?
Als je op 70 per maand voor alleen WA uitkomt moet je wel erg weinig schadevrije jaren hebben?
Voor net wat meer kan die van mij in de allrisk namelijk.

Als je het een barrel noemt zal ie wel redelijk oud zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 13-04-2016 19:18 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef anders eens volledige info als je goede hulp wilt:
- leeftijd
- wanneer rijbewijs behaald
- aantal schadevrije jaren
- provincie (voor belastingen)
- postcode (voor verzekeringsrisico etc)
- maand+jaar van registratie van auto

Oslik blyat! Oslik!

• Speakerfreak95
Geef anders eens volledige info als je goede hulp wilt:
- Ik ben 18 jaar oud.
- Ik heb mijn rijbewijs een week voor ik 18 werd, en dat was op 16 juni.
- Bijna een jaartje.
- provincie Noord Holland.
- postcode luidt 1251LC
- maand+jaar van registratie van auto is 22-05-1993.

Het gaat dus om een sedan uitgevoerde 318i, handgeschakeld.

Ik heb overigens al ruim 60.000KM schadevrij gereden met mijn Yaris en Mini bij elkaar.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het goedkoopste wat ik kan vinden is bij Centraal Beheer Achmea, ben je 67 per maand kwijt. Zodra je een schadevrij-jaar hebt wordt dat bij CBA 60 euro.

Voor een oldtimerverzekering is of de auto te jong, of jij bent te jong. De enige verzekering die ik zo snel kon vinden die die eisen niet perse stelde, was dat hij getaxeerd was op minimaal 5000 euro, en dat zie ik niet zo snel gebeuren voor een 318i die "al een beetje verrot" is :+

People as things, that’s where it starts.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een jaartje geen schade gereden of een schadevrij jaar op jouw naam in Roy data?
Is een klein verschil ;)

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 13-04-2016 19:51 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Je vragen zijn prima via diverse sites (zoals de site van de RDW, google en verzekeringsvergelijkers) te vinden. Daarom slotje.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.