Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvinvermeij1
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-08-2024
Hallo Tweakers,

Ik heb een MSI R9 380 4gb en ging laatst de drivers updaten van 14.12 omega naar de nieuwste 16.1
De nieuwste bleek niet lekker te lopen met gamen door een stoterend effect in de games. Ik heb deze driver verwijderd en DDU erover heen geooit om laatste bestanden ook te verwijderen. Ik wilde 14.12 opnieuw installeren maar hij installeer alleen de install manager en de HDMI audio, niet de display drivers.
Wat zou hier het probleem van kunnen zijn? (of hoe los ik het probleem met het stoterende in games op?)

Groeten Marvin :)

Beste antwoord (via marvinvermeij1 op 13-04-2016 16:38)

Verwijderd

En als je de nieuwste download van AMD en deze meteen installeert nadat je DDU hebt gedraaid? Dan heb je dus een verse installatie van de drivers zonder eerst geüpdatet te hebben van een oude versie.

Wat je ook nog kunt proberen is via apparaatsbeheer handmatig de driver selecteren die je hebt gedownload en zo de driver installeren.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je de nieuwste download van AMD en deze meteen installeert nadat je DDU hebt gedraaid? Dan heb je dus een verse installatie van de drivers zonder eerst geüpdatet te hebben van een oude versie.

Wat je ook nog kunt proberen is via apparaatsbeheer handmatig de driver selecteren die je hebt gedownload en zo de driver installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvinvermeij1
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:31:

Meteen installeren had ik al geprobeerd maar toch blijven de drivers stoteren bij games. Via apparaatsbeheer staat er ipv AMD radeon 300 series ->microsoft basic display adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvinvermeij1
T probleem is al opgelost. Ik liep even 10 minuten naar beneden en toen ik boven kwam was het op magische wijze opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 15:22
marvinvermeij1 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:38:
T probleem is al opgelost. Ik liep even 10 minuten naar beneden en toen ik boven kwam was het op magische wijze opgelost
Dit had ik hetzelfde met trifire 7970, met de games gta5 en cs go. (Als enigste getest)

Na enkele minuten draaide het zonder te stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
marvinvermeij1 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:34:
[...]

Meteen installeren had ik al geprobeerd maar toch blijven de drivers stoteren bij games. Via apparaatsbeheer staat er ipv AMD radeon 300 series ->microsoft basic display adapter
Oke, mooi dat het opgelost is. Als je microsoft basic display adapter ziet staan, betekend het inderdaad dat de driver niet geïnstalleerd is. Maak je inmiddels gebruik van de nieuwste driver?

[ Voor 5% gewijzigd door Luxicon op 13-04-2016 16:55 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvinvermeij1
Luxicon schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:55:
[...]

Oke, mooi dat het opgelost is. Als je microsoft basic display adapter ziet staan, betekend het inderdaad dat de driver niet geïnstalleerd is. Maak je inmiddels gebruik van de nieuwste driver?
Nee ik draai nu weer op de oudere driver (14.12) daar heb ik teminste geen enkel probleem mee :)
Pagina: 1