Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvdvelden
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-04-2016
Hallo Allemaal,

Ik heb een MBP waarmee ik vreemde problemen heb.
2 weken terug nieuwste elcapitan vesie 10.11.4 geinstalleerd evenals op mijn imac.

enkele dagen later had ik een crash op mijn MBP en hij maakte zelf een herstart.

(1)
Apple kwam in beeld en status balk ging tot 50% en daarna wit scherm en niks noppes nada meer.

Alle mogelijke opties gedaan NVRAM reset, single user tot aan recoverymode.
Bij het laatste heb ik een schijncontrole gedaan via recovery via USB en daarna starte hij weer op???

Gisteren maakte ik een 2e user aan op mijn MBP en daarna weer een crash en auto reboot.
En daarna kwam ik weer bij (1).

Zelfs recovery via lan/internet werkte niet. hij werd volledig binnengehaald en bij installatie 1 sec zwart scherm en daarna wit stil scherm.

Alle opties doorlopen zelfs met telefonisch support apple en die gaven het op i.v.m. hardware probleem, HD partitie probleem en/of logicboard.

Nu heb ik mijn Crucial BX200 SSD 250GB eruit gehaald en in een externe disk van gemaakt en uitgelezen via mijn Imac. Netjes backup gemaakt en schijfcontrole gedaan.

Helaas start mijn MBP nog niet op en hangt weer bij 50% statusbalk onder de apple.

Zou toch mijn disk pok kunnen zijn of toch iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
Is het niet het grafische gedeelte wat stuk is ?.

https://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/

Je model valt immers onder dit probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Ik denk dat je BX200 nog prima zal werken hoor. Dit is of de GPU die eruit klapt zoals Mektheb al aangeeft, of het is een probleem met de satakabel, maar ik denk het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvdvelden
De SSD eruit gehaald en aan mijn imac gehangen. deze werkt inderdaad nog goed. Wederom contact gehad met apple care en de tip van mektheb is het waarschijnlijk.

tijdens de 1net recovery haalt hij alles gewoon binnen. en zodra hij bij de installatie overgaat springen van apple logo naar scherm met opties, knippert het scherm zwart >> veel kleuren en daarna wit en begint de cpu toeren te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvdvelden
mijn MBP gaat vanmiddag naar de reparateur voor testen VGA kaart.

word vervolgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:17

nelizmastr

Goed wies kapot

johnvdvelden schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:52:
...en zodra hij bij de installatie overgaat springen van apple logo naar scherm met opties, knippert het scherm zwart >> veel kleuren en daarna wit en begint de cpu toeren te maken.
Yup. Driver crash van de GPU --> Kernel Panic. Daar moet een nieuw logicboard in en dan kan je weer jaren vooruit.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvdvelden
En wat zijn hier de kosten van?
nelizmastr schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:53:
[...]

Yup. Driver crash van de GPU --> Kernel Panic. Daar moet een nieuw logicboard in en dan kan je weer jaren vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Als je hem inlevert bij een aasp of de stores van Apple zelf dan niets. Deze laptop valt onder een replacement programma vanwege dit probleem.
Pagina: 1