Krijg Internet Explorer niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 18:29
Hoi allemaal,

Een hele tijd geleden heb ik IE van mijn computer gedeinstalleerd omdat ik dacht het toch niet meer te gebruiken.

Nu wil ik voor mijn onderzoek wat data halen van de website www.energieinbeeld.nl maar volgens de makers is deze alleen te bekijken met IE samen met MS Silverlight. Firefox en Chrome met de plugin werken inderdaad niet.

Dus ik wilde IE11 installeren, maar ik krijg telkens de melding dat dit niet compleet lukt, met een referral naar deze site:http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=299204

Ik heb al diverse fixes geprobeerd. Een overzicht:

IE aan- en uitgezet onder "turn windows features on/off"
IE9 gedeinstalleerd, die nog onder installed updates stond
Alle windows updates geïnstalleerd, sommige verwijderd en opnieuw geinstalleerd

Uiteraard telkens alles met opnieuw opstarten, geen resultaat.

Is iemand bekend met dit probleem en weet iemand of ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Misschien kun je er wel met Firefox of Chrome bij als je een "user agent switcher" add-on gebruikt. Dat gezegd hebbende, zelf kan ik "websites" die vereisen dat je silverlight gebruikt niet serieus nemen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
Bedankt voor je reactie. Ik heb hem in firefox aan de praat gekregen!

Ja vind ik ook, maar het is wel een website van de gezamenlijke elektriciteit netwerk beheerders dus je zou verwachten dat ze het wat professioneler zouden aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

offtopic:
Ik vind ze wel enorm kortzichtig om zo bot IE en Silverlight te eisen. Iedereen met een ander OS, zoals OSX (of in mijn geval Linux) kunnen blijkbaar de boom in. Mailtje naar ze hierover en de Consumentenbond oid inlichten is een idee.

Krijg je een specifieke foutmelding als je IE wilt inschakelen bij "Windows Onderdelen"? Het kan zijn dat IE er wel netjes op staat, maar je niets in je Start Menu krijgt. Check dus wat je in Program Files en Program FIles (x86) krijgt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
Hero of Time schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:35:

Krijg je een specifieke foutmelding als je IE wilt inschakelen bij "Windows Onderdelen"? Het kan zijn dat IE er wel netjes op staat, maar je niets in je Start Menu krijgt. Check dus wat je in Program Files en Program FIles (x86) krijgt.
Nee daar kreeg ik voorheen geen foutmelding. Eerst stond er overigens IE9. Toen ik deze had verwijderd onder updates stond er (nu dus nog steeds) IE8. Aan/uitzetten geeft geen foutmeldingen. Onder beide Program Files mappen staat wel een IE map met een installer .exe file (die overigens niks doet) maar geen normale IE.exe. IE11 installer downloaden en uitvoeren levert nog steeds hetzelfde resultaat.

offtopic:
Je hebt gelijk, wellicht dat ik hier wel een puntje van ga maken