Reclame op nu.nl ondanks adblock?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturate
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
Hoi,

Ik browse nu.nl regelmatig, maar tot mijn verbazing zie ik onderstaand.

Reclame nu.nl

Is mijn adblock niet volledig of heeft nu.nl een manier gevonden om dit te omzeilen? Kan de content wel blokkeren via ABP, maar na een refresh staat het er gewoon weer tussen.

En ja, ABP staat uit bij tweakers.net :)

[ Voor 28% gewijzigd door Saturate op 13-04-2016 14:33 ]

Beste antwoord (via Saturate op 13-04-2016 14:51)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53

Cyphax

Moderator LNX
ABP heeft toch een whitelist waar "acceptabele" advertentiesoorten op staan? Ik gok dat deze onder die noemer vallen. Ik zou in jouw geval denk ik ABP weggooien en uBlock installeren.

Aan de andere kant vind ik het wel een mooie oplossing van ABP: de hoofdzakelijke redenen voor mij om advertenties te blokkeren is dat ze storend zijn (groot en/of geanimeerd of erger nog: geluid) maar dit soort advertenties vind ik niet zo'n probleem (ik wil alleen niet getracked worden). Maargoed, dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53

Cyphax

Moderator LNX
ABP heeft toch een whitelist waar "acceptabele" advertentiesoorten op staan? Ik gok dat deze onder die noemer vallen. Ik zou in jouw geval denk ik ABP weggooien en uBlock installeren.

Aan de andere kant vind ik het wel een mooie oplossing van ABP: de hoofdzakelijke redenen voor mij om advertenties te blokkeren is dat ze storend zijn (groot en/of geanimeerd of erger nog: geluid) maar dit soort advertenties vind ik niet zo'n probleem (ik wil alleen niet getracked worden). Maargoed, dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:45

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Cyphax schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:37:

Ik had er ook last van en inderdaad, het zijn zgn. whitelist-advertenties.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturate
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
Dank voor de reacties! Vind ze ook niet perse storend, maar het whitelist principe was nieuw voor me.

Bedankt voor de input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Saturate schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:52:
Dank voor de reacties! Vind ze ook niet perse storend, maar het whitelist principe was nieuw voor me.

Bedankt voor de input :)
Bij de instellingen van adblock kun je ook deze advertenties uitschakelen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:52

MsG

Forumzwerver

Overigens zijn hele volksstammen verhuisd van het logge Adblock Plus met hun omstreden verdienmodel, naar Ublock, die veel lichter is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:45

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Dutchdeveloper schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:53:
[...]

Bij de instellingen van adblock kun je ook deze advertenties uitschakelen;)
Ik laat ze bewust staan. Deze advertenties zijn niet zo heel erg irritant. Als je echter ABP uit zet is het een grote kermis van advertenties. Daar pas ik voor. Ik snap ook wel dat nu.nl geld verdiend met advertenties, maar de manier waarop is gewoon stuitend. Dit is voor mij een acceptabel alternatief.

Steam/Discord: Flimovic

Pagina: 1