autoradio heeft geen ontvangst

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe radio gekocht en ingebouwd, maar als ik mijn radio aan doe. Dan heb ik geen ontvangst en ook geen ruis. antenne stekker zit er goed in en deed het bij de vorige ook. hij heeft ingebouwde navigatie en als ik die open, dan doet de fm transmitter het ook niet.

instellingen zijn als volgt:
radio area : europe
rds: on
ta option: on
ta retune: long

Dit zijn de basisgegevens als ik in de fabrieksinstellingen rond kijk.

sensitivity:

FM DX: 105
FM LOC: 115
AM DX: 160
AM LOC: 180

iemand die een oplossing weet en mij hier mee kan helpen?
alvast bedankt!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je zo'n radio met een massadraad aan het chassis koppelen. Heb je dat gedaan?

Zie hier:

Verbind de aarde van de autoradio. Als je gebruik maakt van connectoren wordt de aarde aangesloten als je de connectoren aansluit.

Als je geen gebruik maakt van de connectoren moet je de bout, draad of schroef vinden die verbinding maakt met het chassis van de auto. maak de bout, draad of schroef los, doe de aardedraad van de autoradio eronder (meestal zwart) en draai weer vast.
De aarde moet altijd worden aangesloten om een goede werking van de autoradio te garanderen. Als de aardedraad geen contact maakt met het metaal zal de autoradio niet werken. En als de aardedraad een beetje los zit kan dat resulteren in slechte audiokwaliteit.

http://nl.wikihow.com/Een-autoradio-installeren

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 21:48
Als je de massa niet aansluit gaat de radio helemaal niet aan. ;)

Wat is het merk/type van de radio?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de aarde zit ook vast verwerkt met de connector. Cd/dvd speler, usb en aux , bleuth doen het allemaal wel.

ik heb alleen de volgende draden over die niet meegenomen zijn voor in de connector.
illumi,
p cntr,
p ant,
reverse.

misschien 1 van deze die ik moet monteren om zo wel fm zenders enz. te kunnen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:33
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:24:
de aarde zit ook vast verwerkt met de connector. Cd/dvd speler, usb en aux , bleuth doen het allemaal wel.

ik heb alleen de volgende draden over die niet meegenomen zijn voor in de connector.
illumi,
p cntr,
p ant,
reverse.

misschien 1 van deze die ik moet monteren om zo wel fm zenders enz. te kunnen ontvangen?
Heb hetzelfde probleem gehad met het inbouwen van een nieuwe radio, je moet de 'p ant' aansluiten op een geschakelde 12V (remote heet dat, meestal blauwe draad). Dit is namelijk de voeding voor je antenne versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:24:

illumi, > automatische dim functie als je je lichten aandoet
p cntr, > power voor eventuele versterker
p ant, > power voor automatische antenne

reverse. > voor je camera functie, als je in achteruit schakeld

Heb de functies erbij gezet.
Terrz schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:38:
[...]

Heb hetzelfde probleem gehad met het inbouwen van een nieuwe radio, je moet de 'p ant' aansluiten op een geschakelde 12V (remote heet dat, meestal blauwe draad). Dit is namelijk de voeding voor je antenne versterker.
Que P ant en P ctrl zijn meestal OUTPUT en staat er 12V op, die 2 andere zijn inputs

[ Voor 24% gewijzigd door Damic op 13-04-2016 20:46 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:33
Damic schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:45:
[...]
Heb de functies erbij gezet.
[...]

Que P ant en P ctrl zijn meestal OUTPUT en staat er 12V op, die 2 andere zijn inputs
OP moet even checken of zijn auto een antenneversterker heeft. Mijn auto (BMW E46) heeft het in ieder geval wel waardoor ik precies hetzelfde probleem had na het inbouwen van een nieuwe radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik naar je andere topic kijk [CAR] zekering radio gesprongen
Dan vraag ik me serieus af of je de boel wel goed aangesloten hebt. Volgens mij koppel jij kleur op kleur, maar kleurcodering kan prima per fabrikant afwijken. Uit je andere topic haal ik tussen de regels door uit dat je ook al adres omgewisseld hebt, en dus dat je mogelijk geen standaard koppelpluggen gebruikt. Of wel, maar dan kloppen de aansluitingen wellicht alsnog niet. Dus als ik jou was zou ik eens per draadje kijken waar het voor dient, voordat je onbedoeld nog meer sloopt dan je nu mogelijk al gedaan hebt.
Die zekeringen sprongen natuurlijk niet voor niks ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1