Een aantal jaren geleden heb ik een Raspberry gekregen om daar een beetje mee te experimenteren. Via de Yatse app als remote werkte het een poosje. Daarna is het apparaat in de kast verdwenen. Ondertussen ben ik verhuisd en heb een andere smartphone. Yatse app wederom geïnstalleerd en Raspberry aangesloten.
Maar nu ziet de Yatse app mijn Raspberry niet meer en het beeld van de Raspberry staat "frozen" op mijn TV.
Ik weet niet meer hoe ik de apparaten een paar geleden werkend heb gekregen maar nu lukt het in ieder geval niet meer.
Via de Yatse site ondersteuning gekregen maar daar had ik niets aan. De info is alleen maar in Ir Delft Engels en daar kom ik met mijn HBO (Heel Behoorlijk Onderwijs) niet ver mee.
Hieronder de problemen;
1. de Yatse remote app ziet mijn Raspberry niet.
2. handmatig instellen met IP en poort lukt niet.
3. hoe kom ik überhaupt achter de IP en poort?
4. ben ik een (aantal) stap(pen) overgeslagen?
5. moet ik "iets" met de SD kaart?
Is het mogelijk om van een deskundige een duidelijke uiteenzetting te krijgen wat ik moet doen om het één en ander weer werkend te krijgen?
Thx all!
Relevante software en hardware die ik gebruik;
Raspberry gekoppeld aan mijn TV en netwerk en Yatse app gedownload op mijn smartphone.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
De Yatse app gedownload op mijn smartphone en trachten te koppelen aan mij Raspberry. Via diverse internetsites getracht uit te vinden wat de juiste stappen zijn. Voor mijn gevoel doe ik niets fout maar ik kan er vreselijk naast zitten...
Maar nu ziet de Yatse app mijn Raspberry niet meer en het beeld van de Raspberry staat "frozen" op mijn TV.
Ik weet niet meer hoe ik de apparaten een paar geleden werkend heb gekregen maar nu lukt het in ieder geval niet meer.
Via de Yatse site ondersteuning gekregen maar daar had ik niets aan. De info is alleen maar in Ir Delft Engels en daar kom ik met mijn HBO (Heel Behoorlijk Onderwijs) niet ver mee.
Hieronder de problemen;
1. de Yatse remote app ziet mijn Raspberry niet.
2. handmatig instellen met IP en poort lukt niet.
3. hoe kom ik überhaupt achter de IP en poort?
4. ben ik een (aantal) stap(pen) overgeslagen?
5. moet ik "iets" met de SD kaart?
Is het mogelijk om van een deskundige een duidelijke uiteenzetting te krijgen wat ik moet doen om het één en ander weer werkend te krijgen?
Thx all!
Relevante software en hardware die ik gebruik;
Raspberry gekoppeld aan mijn TV en netwerk en Yatse app gedownload op mijn smartphone.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
De Yatse app gedownload op mijn smartphone en trachten te koppelen aan mij Raspberry. Via diverse internetsites getracht uit te vinden wat de juiste stappen zijn. Voor mijn gevoel doe ik niets fout maar ik kan er vreselijk naast zitten...