Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 748529

Topicstarter
Een aantal jaren geleden heb ik een Raspberry gekregen om daar een beetje mee te experimenteren. Via de Yatse app als remote werkte het een poosje. Daarna is het apparaat in de kast verdwenen. Ondertussen ben ik verhuisd en heb een andere smartphone. Yatse app wederom geïnstalleerd en Raspberry aangesloten.
Maar nu ziet de Yatse app mijn Raspberry niet meer en het beeld van de Raspberry staat "frozen" op mijn TV.
Ik weet niet meer hoe ik de apparaten een paar geleden werkend heb gekregen maar nu lukt het in ieder geval niet meer.
Via de Yatse site ondersteuning gekregen maar daar had ik niets aan. De info is alleen maar in Ir Delft Engels en daar kom ik met mijn HBO (Heel Behoorlijk Onderwijs) niet ver mee.
Hieronder de problemen;
1. de Yatse remote app ziet mijn Raspberry niet.
2. handmatig instellen met IP en poort lukt niet.
3. hoe kom ik überhaupt achter de IP en poort?
4. ben ik een (aantal) stap(pen) overgeslagen?
5. moet ik "iets" met de SD kaart?

Is het mogelijk om van een deskundige een duidelijke uiteenzetting te krijgen wat ik moet doen om het één en ander weer werkend te krijgen?

Thx all!

Relevante software en hardware die ik gebruik;
Raspberry gekoppeld aan mijn TV en netwerk en Yatse app gedownload op mijn smartphone.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
De Yatse app gedownload op mijn smartphone en trachten te koppelen aan mij Raspberry. Via diverse internetsites getracht uit te vinden wat de juiste stappen zijn. Voor mijn gevoel doe ik niets fout maar ik kan er vreselijk naast zitten...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:01

Arethusa

Niet die server

Kan je via de web browser op je pc bijvoorbeeld wel je raspberry ip bereiken inmiddels? Je kan namelijk ook in wat settings instellen dat je op afstand verbinding wil maken. Check anders dit filmpje eens YouTube: Install and Setup Openelec (Kodi) on Raspberry Pi 2 (2015)

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 21:39
Ik ga voor het gemak er even vanuit dat je in hetzelfde netwerk zit, geen firewalling onderweg toepast of wat dan ook, anders wordt het verhaal wat complexer (meestal is dat ook niet het geval op het LAN)

- Je IP kan je via instellingen/informatie achterhalen in Kodi (mogelijk dat de Pi nog een update nodig heeft als hij al enkele jaren in de kast lag? OpenElec is een heel makkelijk te installeren en te gebruiken distro hiervoor)
- Bij Instellingen / Diensten kan je de webserver-dienst configureren. Daar vind je ook de poort terug die je hiervoor gebruikt. Daarnaast kan je even controleren of onder Diensten de optie voor het toestaan om Kodi van afstand te bedienen staat ingeschakeld voor zowel het lokale systeem als remote systemen.

Mocht het daarmee nog steeds niet lukken, dan kan je even proberen om de poort in te stellen op 9090. Dit is de poort die Kodi gebruikt voor de JSON-RPC API voor websocket (en dat is default 9090). Je kan op 3 manieren met deze API communiceren, namelijk Python (native, kan je ook niet aanpassen aangezien addons dit gebruiken), via http en via websocket. Geavanceerdere apps werken vaak via deze laatste optie.

Meer info over de JSON RPC API kan je vinden op http://kodi.wiki/view/JSON-RPC_API

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik neem aan dat je OpenELEC draait, gezien de Yatze app.

- Misschien eens een verse install van OE (of LibreELEC).
- Misschien eens Kore installeren (= vergelijkbaar met Yatze, maar dan net even anders).