golden orb of Alpha FC-PAL30T + Delta AFB 60HP??

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 02:02
volgens mij is de alpha beter, maar heeft iemand mischien ervaringen ermee?
tnkx..

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Tweakers.net Review Database.
www.oc-shop.nl

LinkedIn WoT Cash Converter

• remsie
  • Laatst online: 03-09 02:02
tnkx...maar dan heb ik nog een vraag, past de alpha op een duron?, zonder de boel te beschadigen..?

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Ik heb laatst oc-shop.nl gevraagd of Alpha's geschikt waren voor de Duron en dit was zijn reactie:
FC-PAL30T met lichte mod. is ook geschikt te maken.

Groeten

Jeroen
OC-Shop.nl
Wat 'lichte modificatie' inhoudt heb ik al teruggevraagd, maar heb nog geen antwoord.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

IK heb dus een Duron 600 @ 900 met een alpha
FC-PAL30T met delta fan.

De modificaties die ik heb aan gebracht zijn:

De witte voetjes van de Alpha heatsink verwijderd.
De kussentjes van de duron gesneden.

Toen pasta gemonteerd en voila 900 mHz @ 1.85 V op een ASUS A7V. Temperatuur 41 - 43 graden.

Let wel dat de Delta HP fan $%^%&&(^!*&^veel herrie maakt; het lijkt wel een turbinemotor.

Toch maar eens een andere fan proberen...

NB met standaard coolermaster niet verder dan 750 mHz @ 55 graden

• Arthur
-MiKe-: is het per se nodig om ook modificaties aan de processor te maken? Ik vind het op zich niet zo heel erg om die kussentjes eraf te snijden, maar dan vervalt meteen weer de garantie :( Is er geen andere manier om die Alpha passend te maken?

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025

BitBit3r

Lid

-MiKe-:wat voor delta fan heb je?

Wat er ook gebeuren moogh...

• stinger
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Arthur garantie vervalt ook met overclocken

Verwijderd

Een andere mod kan ook, de Alpha volledig vlakken dus pootjes en verhoogd koperrand eraf. Met de Duron hoeft dan niets te gebeuren.

ArthurS; mijn excusus voor het niet reageren

• Arthur
stinger: dat weet ik, maar in ieder geval is er dan niets zichtbaar aan de processor. Als ik voor wat voor reden dan ook besluit om toch maar niet over te klokken, ook niet met Alpha, dan zou de garantie toch vervallen omdat de pootjes eraf zijn.

Newt: geen probleem, ik heb de mail pas gisteren (vrijdag) ochtend gestuurd :)

Pagina: 1