Wat is de beste koptelefoon onder de €500,- ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:05
Ik ben op zoek naar een nieuwe headset die mij figuurlijk naar een andere dimensie kan brengen. Op dit moment gebruik ik de Bowers & Wilkins P3 en heb ik een paar keer mijn pa's Bose QC3 geprobeerd welke hebben geleid tot 't feit ik een nieuwe koptelefoon wil.

Het verbaast mij dat de flagship headphones (P7/P5 serie 2) van Bowers & Wilkins geen geweldige reviews krijgt en dat de Bose QuietComfort niet het beste geluid produceert (aldus reviews hier op Tweakers). Dus.. Welk koptelefoon geeft dan het beste geluid?

My gear
Al mijn muziek komt vanaf Spotify en Apple Music (320KBs Mp3 / 256KBs AAC), direct vanaf mijn Macbook Pro 15" 2012 en iPhone 6+, welke later dit jaar worden ingeruild voor een maxed-out MBPro 15" 2016 en iPhone 7+. Er komt geen additionele DAC aan te pas.

Mijn muzikale voorkeur:
Er zijn een hoop genres die mijn aandacht trekken, maar vooral de warmere muziek, zoals Country en akoestische muziek. Muziek van Gavin James, Adele of Queen hebben altijd een warm, breed spectrum om heerlijk bij weg t dromen. Maar ook de zwaardere genres zoals Metallica of nóg zwaarder: Slipknot, Dead by April, August burns red en andere bands waarbij je de woorden niet kan onderscheiden van luid gebrul. Maar het komt er op neer: Muziek dat je achterover laat zitten en je helemaal laat wegdromen.

Wat is dus de beste headset?
Geluid en muziek is geen exacte wiskunde, dat wordt per persoon verschillend ervan. Maar tot ben ik benieuwd wat jullie zien als dé beste koptelefoon onder de €500,-? Maak desnoods een top 3!

P.S. Noise cancelling zorgt er, in mijn ervaring, voor om écht alles om je heen te vergeten. Dus dat speelt eigenlijk wél mee, denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-03 10:52
je kan al een headset van +10k kopen, zonder DAC zul je niet het niveau bereiken dat je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Helaas is een goede DAC niet zo lekker mee te nemen onderweg als je puur via je iPhone muziek luistert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerpsx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:13
Sluit mij aan bij kingpol.

Een koptelefoon van €500 kopen is m.i. zonde van je geld als je Spotify of muziek met compressie wilt afspelen, zonder bijzondere DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
kingpol schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:15:
je kan al een headset van +10k kopen, zonder DAC zul je niet het niveau bereiken dat je wilt
jerpsx schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:37:
Sluit mij aan bij kingpol.

Een koptelefoon van €500 kopen is m.i. zonde van je geld als je Spotify of muziek met compressie wilt afspelen, zonder bijzondere DAC.
Vooralsnog gaat mijn voorkeur voor de Bose QC25, maar welke DAC raden jullie aan? Enige eis is USB-A-In, oftewel de normale USB, zodat ik 'm met een Apple Lightning kabel ook met m'n iPhone kan verbinden.

// Even een ander idee; omdraaien:

Wat geeft een beter geluid:
  1. Bose QC25 / Andere headset a € 300,- zonder aankoop van een DAC
  2. B&W P3 blijven gebruiken, geen nieuwe headset aanschaffen, maar €200,- investeren in een mobiele DAC
Gaat een dure aankoop worden zo.. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Sjeefr op 13-04-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mijn ervaring is dat een "simpele" pricewatch: Beyerdynamic Custom One Pro (Zwart) al duidelijk laat horen dat een smartphone geen goed geluid geeft. Nu is de COP zelfs nog min of meer gemaakt om aan je telefoon gehangen te worden, dus ik denk dat een koptelefoon met nog hogere impedantie nog slechter klinkt.

Een koptelefoon-amp of een goede dac zullen dan denk ik een stuk beter zijn dan een stevige koptelefoon, want je telefoon kan er waarschijnlijk toch niet goed mee overweg.

Mocht je huidige ding dan nog steeds niet lekker klinken, kun je altijd kijken of je iets anders kan vinden wat wel lekker klinkt, maar dan weet je dat het iig. niet aan je bron ligt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Blackvibes schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:12:
Ik ben op zoek naar een nieuwe headset die mij figuurlijk naar een andere dimensie kan brengen. Op dit moment gebruik ik de Bowers & Wilkins P3 en heb ik een paar keer mijn pa's Bose QC3 geprobeerd welke hebben geleid tot 't feit ik een nieuwe koptelefoon wil.
Wat is er mis met je P3 dan? Ik heb die ook voor onderweg en ik vind die zo fijn dat toen 'ie stuk ging ik een nieuwe heb gekocht.

Het is wel echt een mobiele hoofdtelefoon -- voor thuis heb ik een Beyerdynamic DT880 Pro en voor buitenshuis (maar niet onderweg) een DT770 Pro.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-06 11:48

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb zelf een B&W p7 die me erg goed bevalt. Gebruik hem o.a. met een Dragonfly 1.2 dac.

Heb een hele collectie getest en deze kwam naarboven als de beste (en is nog redelijk compact). Vervangbaar schuim en snoer (snoer kost ook niet veel).

De noice cancellation modellen zijn stil maar geluidstechnisch minder goed in mijn ogen.
Een P5 klinkt goed maar is on ear wat mij niet bevalt.

Het is sterk afhankelijk van je persoonlijke voorkeur!.

[ Voor 20% gewijzigd door Tortelli op 13-04-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRX2.5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2023
Blackvibes schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:26:
Helaas is een goede DAC niet zo lekker mee te nemen onderweg als je puur via je iPhone muziek luistert..
Ben ik niet met je eens, heb zelf goede ervaringen met een iFi Nano iDSD,, deze heeft zijn eigen accu en zorgt echt voor een beter geluid, Gebruik hem onderweg en thuis aan mijn laprop en desktop.
Misschien wil je de P3 wel houden....en anders heb je nog €275,00 over voor een andere hoofdtelefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door WRX2.5 op 14-04-2016 21:18 ]

Pagina: 1