Windows 10 upgrade werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjapie1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 15:39
Ik heb onlangs een SSD aangeschaft en dit leek me een mooi moment om te upgraden naar Windows 10. Ik heb hiervoor mijn originele Windows 8 schijf gebruikt voor een verse installatie en deze tot de nieuwste versie van Windows 8.1 laten upgraden. Daarna heb ik op het bekende Windows download logo in de taakbalk geklikt, welke Windows 10 de laatste maanden door mijn strot probeerde te douwen. Toen ik echter de upgrade wilde starten bleef het uren hangen op 'downloaden starten' en gebeurde er niks.

Ik heb hierna o.a. meerdere malen de net stop wuaserv en bits en de wuauclt.exe /updatenow methodes geprobeerd, maar zonder succes. Met de laatste methode download Windows 10 wel en zegt hij dat de upgrade kan worden geïnstalleerd. Als ik de upgrade start, herstart mijn PC en klapt terug naar het bureaublad. Op het laatst heb ik deze methode meerdere malen achter elkaar gedaan en het vreemde hierbij is dat het Windows 10 bestand steeds groter wordt om te downloaden. Het begon met 2,6 GB, maar is na ongeveer 5x proberen opgelopen tot 14 GB.

Als er nog informatie mist dan hoor ik het graag. Alvast bedankt! d:)b

PC: RTX 3080ti - Ryzen 5 3600 Corsair: MP600 4TB - LPX 16GB - H100i - RM750x - 500D – K100 - Dark Core Pro – MM700 Randapparatuur: C49RG90 - Z906 - T300

Beste antwoord (via Tjapie1 op 13-04-2016 13:04)

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:24

FCC

Je kan in de huidige Windows 8.1 de iso van Windows 10 downloaden. Deze openen in de verkenner en de setup starten. Heb je geen stick nodig en blijft de data op je hdd bewaard.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als het toch een verse install is, doe die dan gelijk met W10:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
(Hulpprogramma nu downloaden)

Je W8 key werkt gewoon voor activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjapie1
wagenveld schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:09:
Als het toch een verse install is, doe die dan gelijk met W10:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
(Hulpprogramma nu downloaden)

Je W8 key werkt gewoon voor activatie.
Daar heb ik ook naar gekeken, alleen heb ik geen USB-stick voorhanden. Naast mijn SSD heb ik nog een interne HDD die ik voor opslag wil gaan gebruiken, zou ik die anders kunnen gebruiken voor het ISO-bestand en installatie op de SSD?

PC: RTX 3080ti - Ryzen 5 3600 Corsair: MP600 4TB - LPX 16GB - H100i - RM750x - 500D – K100 - Dark Core Pro – MM700 Randapparatuur: C49RG90 - Z906 - T300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Ik denk niet dat die tool een HDD wil overschrijven, iets met zelfbescherming enzo ;)
Dan zou je het handmatig kunnen doen, maar bespaar jezelf een hoop hoofdpijn en scoor voor een paar euro een stick?

edit: Je kunt dit proberen, selecteer dan je HDD in diskpart:
http://www.instructables....Without-Using-A/?ALLSTEPS

Vervolgens in dezelfde Windows 10 tool maak je eerst een ISO, die mount je en kopieer je de inhoud naar de HDD. Vervolgens booten van de HDD. Zou theoretisch moeten werken.

edit2: Voor de duidelijkheid, data op de HDD wordt verwijderd als je dit doet!

[ Voor 52% gewijzigd door wagenveld op 13-04-2016 11:35 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FCC

FCC

Je kan in de huidige Windows 8.1 de iso van Windows 10 downloaden. Deze openen in de verkenner en de setup starten. Heb je geen stick nodig en blijft de data op je hdd bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjapie1
FCC schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:26:
Wow, oke dit was duidelijk een gevalletje van te moeilijk nadenken.. Ik stond op het punt om de Mediamarkt binnen te rollen voor een USB-stick, maar kon dit nog op tijd proberen. Ondertussen is Windows 10 up and running, alleen waarom het hele Windows Update niet meewerkte is me nogsteeds een raadsel..? Anyway, bedankt mannen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC

FCC

Tjapie1 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:04:
[...]

Wow, oke dit was duidelijk een gevalletje van te moeilijk nadenken.. Ik stond op het punt om de Mediamarkt binnen te rollen voor een USB-stick, maar kon dit nog op tijd proberen. Ondertussen is Windows 10 up and running, alleen waarom het hele Windows Update niet meewerkte is me nogsteeds een raadsel..? Anyway, bedankt mannen d:)b
Mooi dat het lukte :*)
Windows update kan soms raar doen en als je niet wil wachten is dit een leuke manier om het te omzeilen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Goede idd, had die stap even overgeslagen aangezien je dan mogelijk weer tegen dezelfde download cache aanloopt.
Maar mooi dat het werkt ieg :)
Pagina: 1