• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:20
Bij mijn nieuwe alles-in-1 pakket krijg ik een tweede settopbox voor IPTV. Nu heb ik op de slaapkamer nog een oude Philips breedbeeld tv staan waar ik deze op wil aansluiten. Dat de beeldkwaliteit niet geweldig zal zijn dat weet ik. En ik wil gewoon geen nieuwe tv kopen aangezien deze nog goed is.

De breedbeeld tv heeft een scart, s-video en component aansluiting. De settopbox is een Amino 140. De Amino heeft een analoge AV output, maar hoe doe ik dit dan met geluid? In de handleiding kan ik niet echt terug vinden hoe dit eventueel aan te sluiten is. Alleen dat er een analoge aansluiting op zit.

Er zijn dus volgens mij twee opties door middel van een kabel op de AV out, maar dan zit ik met geluid.

Een andere oplossing is volgens mij een converter. Een converter zoals deze http://www.gearbest.com/cables-connectors/pp_218143.html zou de oplossing moeten zijn.

Maar heeft iemand ervaring hiermee? En zijn er wellicht alternatieven om de settopbox aan te sluiten?

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:20
Probleem is opgelost!

Na wat meer speurwerk blijkt dat je gewoon een kabel kunt bestellen. Een scart met mini din connector. De amino kan zelf het digitale signaal omzetten naar analoog voor de oude tv.