Pakket bezorgd bij de buren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdv2
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb 3 weken terug een aantal boeken besteld voor de vakantie waar ik dat weekend heen zou gaan. Omdat ik hele dagen aan het werk ben heb ik het laten bezorgen bij mijn zusje. Door omstandigheden was het pakket niet op de verwachte datum afgeleverd en is het pakket bij de buren van mijn zusje afgegeven. In de week hierna heeft mijn zusje dagelijks een poging gedaan om met de buurman/vrouw in contact te komen. Hierop werd niet gereageerd (ook als zeker was dat er iemand aanwezig was). Ook meerdere briefjes in de brievenbus hebben geen reactie opgeleverd.

Op dit moment hebben we geen idee meer wat te doen. Graag hoor ik of jullie nog ideeën hebben.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28

D4NG3R

kiwi

:)

Gooi een brief in de bus en geef ze een paar dagen om te reageren en doe daarna aangifte?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:31

Garyu

WW

Ook even contact opnemen met de verzender dat de boeken nog niet aangekomen zijn.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 17:22

Croga

The Unreasonable Man

Dat het pakket bij de buren afgeleverd is, is niet jouw probleem.

De verkopende partij is eigenaar van het goed totdat het in je handen is!
Bottom line is dus: Jij hebt niets, de verkoper is verantwoordelijk, laat hen het oplossen. Doen ze dat niet op een zinvolle manier dan ontbindt je de koop en eis je je geld terug.

Aangifte doen kan niet. Er is namelijk niets van je ontvreemd. Als de buren het spul houden dan kan de verzender aangifte doen maar jij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceKees_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-02 21:44
We hebben hier wel eens vergelijkbare 'issues' gehad.
Wonen in een appartementen complex met nog wel wat expats, bekende voetballertjes etc.

Soms is het geen onwil, maar ook nogal eens een schoonmaakster oid die zelf nauwelijks engels spreekt en dus de deur niet goed open durft te doen.

Mijn advies zou zijn, een paar dingen gaan doen.

de volgende punten :

1- briefje in de bus bij de buren, met daarin :
de vraag of ze het pakje kunnen geven, je tel nr eronder, en ook wat je als volgende stap doet indien ze niet reageren.
2- woon je in NL? : de wijkagent dit melden kan nog wel eens helpen.
3- meld dit ook bij de online-winkel.
Vraag daar om de pakjes niet bij buren te bezorgen.
Dit kunnen ze vaak in hun systeem opnemen en op de verpakking vermelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
SpaceKees_ schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:59:
Alsof de gemiddelde pakketbezorger zich daar wat van aantrekt. :X

Die willen gewoon afleveren want anders levert het ze niets op en moeten ze nog terug ook. Helaas is dit domweg het resultaat van het uitknijpen door hun opdrachtgever, PostNL.

[ Voor 31% gewijzigd door RodeStabilo op 13-04-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceKees_
Friespeuk schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:01:
[...]

Die willen gewoon afleveren want anders levert het ze niets op en moeten ze nog terug ook. Helaas is dit domweg het resultaat van het uitknijpen door hun opdrachtgever, PostNL.
Bij ons wel ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:07
Friespeuk schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:01:
[...]

Is ook zo bij ons, ook pakketten waar voor moet worden getekend worden bij ons bij de buren (of soms zelfs 5 huizen verderop) afgeleverd. Is inderdaad het gevolg van het beleid van PostNL. Nu zijn al die afleveradressen waar het komt prima te vetrouwen dus maken wij er geen probleem van maar alsnog is het een rare gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:00

Detmer

Professioneel prutser

Bartske schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:04:
[...]

Is ook zo bij ons, ook pakketten waar voor moet worden getekend worden bij ons bij de buren (of soms zelfs 5 huizen verderop) afgeleverd. Is inderdaad het gevolg van het beleid van PostNL. Nu zijn al die afleveradressen waar het komt prima te vetrouwen dus maken wij er geen probleem van maar alsnog is het een rare gang van zaken.
De postbezorger deed dat hier ook, dus daar heb ik toen meermaals een klacht over ingediend (ik betaal niet voor niets het duurdere tarief). Die is toen dus wel ontslagen he :X

[ Voor 3% gewijzigd door Detmer op 13-04-2016 10:05 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ach ook wel zat meegemaakt dat postbezorgers gewoon handtekening namaken. Dat is gewoon valsheid in geschrifte. :X

If you pay peanuts you get monkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 14:07
Detmer schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:05:
[...]

De postbezorger deed dat hier ook, dus daar heb ik toen meermaals een klacht over ingediend (ik betaal niet voor niets het duurdere tarief). Die is toen dus wel ontslagen he :X
Vroeger hadden wij eentje (danny) die deed het nog gekker, die liep gewoon de tuin in om het pakket daar ergens te verstoppen (en geen briefje in de bus te doen waardoor wij het pakket 3 maanden later pas tegenkwamen.

Of een pakket met elektronica in de regen voor de deur zetten. Daar heb ik wel meerdere klachten voor ingediend en die is afaik ook ontslagen (of op een andere wijk gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Friespeuk schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:06:
Ach ook wel zat meegemaakt dat postbezorgers gewoon handtekening namaken. Dat is gewoon valsheid in geschrifte. :X
Oh, daar heb ik een jaar terug een keer iemand ontslagen mee gekregen. Meneer had een krabbel gezet en het pakket achter ons huis neer gezet.

€700,- aan hardware. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Ik snap niet dat bij jullie in nl pakjes gewoon bij buren worden afgeleverd. Dat is toch vragen om problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Anoniem: 454358 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:17:
Ik snap niet dat bij jullie in nl pakjes gewoon bij buren worden afgeleverd. Dat is toch vragen om problemen?
Ligt natuurlijk nogal aan de wijk, hier bij ons zou ik de buren er wel mee vertrouwen - alsnog geef ik expliciet aan dat dit onwenselijk is en dat ik liever heb dat ze het naar de lokale winkel (welke als postkantoor functioneert) brengen.
Timple schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:18:
Geen aangifte gedaan, ik had 'm toch. 8)7
Aangifte gedaan, meneer werd ontslagen en daar was het voor mij mee gedaan.

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 13-04-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Laatst online: 15:28

Timple

D4NG3R schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:07:
[...]

Oh, daar heb ik een jaar terug een keer iemand ontslagen mee gekregen. Meneer had een krabbel gezet en het pakket achter ons huis neer gezet.

€700,- aan hardware. :X
Zelfde situatie, handtekening had de bezorger zelf gezet, ook ongeveer 700 euro telefoon.
Pakket stond voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 21:43

Racing_Reporter

Contentmaker

Timple schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:18:
[...]

Zelfde situatie, handtekening had de bezorger zelf gezet, ook ongeveer 700 euro telefoon.
Pakket stond voor de deur.

Dat moet je juist wel doen zodat hij, ondanks dat het goed afgelopen is, op zijn falie krijgt en er van kan leren dat hij niet weg hoort te komen met dit soort gedrag, you have certain obligations when you accept a certain job.

[ Voor 3% gewijzigd door Racing_Reporter op 13-04-2016 10:21 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Och, wij hebben grofweg 3 mensen die regelmatig bezorging doen in de wijk. En die 3 kennen zo'n beetje iedereen in de straat wel; of ze weten op z'n minst bij wie wel en niet afgeleverd kan worden. Daarnaast ken ik iedereen in de straat en weet dus dat ik bij iedereen terecht kan. Ik neem dus ook regelmatig pakjes voor anderen aan...

Bottom line blijft dat TS geen verantwoordelijkheid in moet nemen. Het is het probleem van de verzender, nooit van de ontvanger!! TS moet dus met de verzender gaan praten en niets anders. Die moeten het gaan oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Tja maar zomaar bij iemand anders bezorgen vind ik toch raar. Ik heb aan de lokale koeriers inmiddels wel kenbaar gegeven waar ze het evt kunnen afleveren, maar dat is dan wel in opdracht van mij.

Maar goed, wel offtopic

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 13-04-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:45

Punkrocker

Mostly harmless

Probleem is dat je niet altijd weet welke pakketdienst, welk koeriersbedrijf de bezorging doet. Vooral met pakketjes uit het buitenland moet je maar afwachten wie ze inschakelen....
Als je dan een pakketje voor de voordeur vindt bij thuiskomst in de regen is het soms lastig klagen.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-05 21:01
Anoniem: 454358 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:36:
Tja maar zomaar bij iemand anders bezorgen vind ik toch raar. Ik heb aan de lokale koeriers inmiddels wel kenbaar gegeven waar ze het evt kunnen afleveren, maar dat is dan wel in opdracht van mij.

Maar goed, wel offtopic
Sluit ik me wel bij aan, gelukkig hebben we bij ons in de straat een paar oudere mensen die 99% van de keren wel thuis zijn. Als iemand niet thuis is met pakketje wordt het daar afgegeven. Prima betrouwbaar stel en best handig zo'n centraal pakketpunt in de wijk. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mooie verhalen, maar svp terug on-topic naar de vraag van de TS :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:07

Managelorian

“This is the workflow.”

Croga schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:56:
[...]
Aangifte doen kan niet. Er is namelijk niets van je ontvreemd. Als de buren het spul houden dan kan de verzender aangifte doen maar jij niet.
Ik denk dat zelfs de verzender geen aangifte tegen de buren kunnen doen. In de wet staat namelijk dat iemand die iets om niet krijgt thuisgestuurd, dit zonder verdere consequentie mag houden.

Voor de rest is het simpelweg het probleem van de verzender, dus die moet je aanspreken.

[ Voor 9% gewijzigd door Managelorian op 13-04-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32

immetjes

HIER is BERN-E

Managelorian schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:31:
[...]

Ik denk dat zelfs de verzender geen aangifte tegen de buren kunnen doen. In de wet staat namelijk dat iemand die iets om niet krijgt thuisgestuurd, dit zonder verdere consequentie mag houden.

Voor de rest is het simpelweg het probleem van de verzender, dus die moet je aanspreken.
Dat is alleen zo als het aan jou geadresseerd is. Hier is het pakketje aan iemand anders geadresseerd en het is niet van de buren. Dus aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51
Managelorian schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:31:
[...]

In de wet staat namelijk dat iemand die iets om niet krijgt thuisgestuurd, dit zonder verdere consequentie mag houden.
Nee. Lees het complete wetsartikel (hint: toezending met oogmerk iets te verkopen).

Buiten dat het hier ook nog eens niet aan de buren is geadresseerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 13-04-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:07

Managelorian

“This is the workflow.”

Hmmm... Zou kunnen dat dat inderdaad een cruciaal verschil is. Toch vraag ik me af of de buren in juridische zin aan te pakken zijn als ze weigeren het pakket af te geven (alhoewel vast blijft staan dat de buren in zo'n geval ongelooflijke aso's zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
toevallig al gekeken of ze in het "ouderwetse" telefoonboek staan? en eventueel het nummer te bellen met je mobiel op Nr onbekend gezet dan?

Ken je de buren ? in zo ver weet je wat voor type mensen het zijn?
dit omdat mijn ene buurvrouw ook vaak pas na dagen een keer de deur open doet omdat ze vaak de bel niet hoort (80+ en stok doof) maar super aardig mensje!

ken je eventueel buren die wel (goed) contact hebben met de buren die jou producten "gijzelen"?
spreek deze mensen eens of zei niet eens kunnen proberen de producten te krijgen?

eventueel een dag thuis werken of vrij nemen? en dan een beetje de voordeur van de buren in de gaten houden mochten ze weg gaan of thuis komen ze dan even aanspreken?

*knip* mislukte poging tot humor

politie zal hier vermoed ik weinig aan doen je zou eventueel mocht je die hebben een rechtsbijstand kunnen vragen of zei namens een advocaat een getekende brief willen sturen waarin ze worden gedwongen het pakket af te staan?

er is ook nog een kans dat de hond het pakket tepakken heeft gehad en dat ze zich nu schamen omdat jou pakket vernield is en ze daarom de deur niet open doen?

misschien zitten hier enkele goede opties tussen? zo even uit het hoofd hoor

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 13-04-2016 12:12 ]

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:33
Managelorian schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:45:
Hmmm... Zou kunnen dat dat inderdaad een cruciaal verschil is. Toch vraag ik me af of de buren in juridische zin aan te pakken zijn als ze weigeren het pakket af te geven (alhoewel vast blijft staan dat de buren in zo'n geval ongelooflijke aso's zijn).
De webwinkel blijft verantwoordelijk voor de levering zolang het niet op het juiste adres is bezorgd.
Tenzij de koper expliciet heeft aangegeven dat het bij de buren (of iemand anders) mag worden afgegeven. Een bepaling in de algemene voorwaarden ofzo telt niet als expliciet.

Als het wel op het juiste adres is bezorgt maar iemand anders heeft het pakket aangenomen (huisgenoot). Of je hebt toestemming gegeven voor bezorging op een ander adres, dan zul je zelf moeten achterhalen wie het pakket heeft aangenomen en dan kun je die aanklagen voor verduistering.

Als het zonder je toestemming ergens anders is bezorgd dan moet de webwinkel het oplossen. Dus jou een nieuw pakje sturen en de buurman aanklagen voor verduistering.

Maar aangezien het handig is om je buren te vriend te houden kun je het het beste eerst op een vriendelijke manier proberen op te lossen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:12

makje

Professioneel prutser

SpaceKees_ schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:59:
We hebben hier wel eens vergelijkbare 'issues' gehad.
Wonen in een appartementen complex met nog wel wat expats, bekende voetballertjes etc.

Soms is het geen onwil, maar ook nogal eens een schoonmaakster oid die zelf nauwelijks engels spreekt en dus de deur niet goed open durft te doen.

Mijn advies zou zijn, een paar dingen gaan doen.

de volgende punten :

1- briefje in de bus bij de buren, met daarin :
de vraag of ze het pakje kunnen geven, je tel nr eronder, en ook wat je als volgende stap doet indien ze niet reageren.
Er is nog geen contact geweest tussen zijn zus en haar buren. Een dichte deur is een dichte deur...
Daarom: niet gelijk gaan dreigen met vervolgstappen, gewoon eerst vriendelijk vragen met een briefje welke ze op hun eigen tijd en gemak kunnen doorlezen. Een paar dagen/week later kun je altijd nog een dringender briefje in de deur doen.
Telefoonnummer opgeven voor de buren is natuurlijk niet nodig. Let op: het is geadresseerd aan de zus, hou de TS/"jezelf" buiten dit verhaal, maakt het alleen maar lastig want is geen partij in deze verzending.
2- woon je in NL? : de wijkagent dit melden kan nog wel eens helpen.
Ook hiervoor: eerst even wachten en de buren de tijd geven, niet iedereen kan altijd elke dag gelijk maar aan wensen van buren tegemoet komen. (als je al een wijkagent moet inschakelen, maar dat is een hele andere inschatting en relatie met de buren)
3- meld dit ook bij de online-winkel.
Wat moet de winkel met die melding, puur praktisch gezien? geef je nu al aan dat de bestelling niet is ontvangen en dat je wilt dat ze hem nog een keer opsturen (op hun kosten dus)? of geef je dit alvast aan voor een eventuele volgende bestelling? dan nog zal de grote vraag van de winkel zijn: en deze bestelling dan? Ofwel los eerst deze levering op.

Oh ja, dat TS haast heeft en de bestelling bij zijn zus laat bezorgen is natuurlijk niet het probleem voor andere mensen/buren/webwinkels/wijkagenten (?) etcetera.

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:07
makje schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:00:
[...]

Er is nog geen contact geweest tussen zijn zus en haar buren. Een dichte deur is een dichte deur...
Daarom: niet gelijk gaan dreigen met vervolgstappen, gewoon eerst vriendelijk vragen met een briefje welke ze op hun eigen tijd en gemak kunnen doorlezen. Een paar dagen/week later kun je altijd nog een dringender briefje in de deur doen.
Telefoonnummer opgeven voor de buren is natuurlijk niet nodig. Let op: het is geadresseerd aan de zus, hou de TS/"jezelf" buiten dit verhaal, maakt het alleen maar lastig want is geen partij in deze verzending.
Briefje in de bus is al gedaan
In de week hierna heeft mijn zusje dagelijks een poging gedaan om met de buurman/vrouw in contact te komen. Hierop werd niet gereageerd (ook als zeker was dat er iemand aanwezig was). Ook meerdere briefjes in de brievenbus hebben geen reactie opgeleverd.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:06
Weet je wel zeker dat de buren thuis zijn? Voor hetzelfde geld liggen ze al een week op de badkamervloer met een gebroken heup, om maar wat te noemen. :/

Dan is het wel handig eventueel hulp in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelz
  • Laatst online: 01-05 15:47
Inmiddels kun je bij webwinkels als Coolblue aangeven dat je je PostNL pakketje bij een afleverpunt in de buurt (bijv. Gamma) wilt laten bezorgen. Dan kun je het ophalen wanneer het je uitkomt. Ideaal als je geen zin hebt om buren te betrekken in de bezorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Inderdaad is 't vaak moeilijk, om zeker te zijn, dat iemand thuis is, licht aan zegt niets (tijdklokken), auto voor de deur ook niet (met de fiets weg, of misschien taxi naar vliegveld voor vakantie), en in 't geval van langere afwezigheid vraagt men vaak, of degene, de de planten watergeeft, ook de gordijnen 'ns wil open- of dichtdoen.
't Lijkt me niet, dat iemand een doos boeken achterhoudt (bij een dure telefoon is 't misschien voor sommigen anders), tenzij om andere redenen, mogelijk geen goede relatie tussen zus van TS en die betreffende buren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05 23:02
Marly schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:40:
Inderdaad is 't vaak moeilijk, om zeker te zijn, dat iemand thuis is, licht aan zegt niets (tijdklokken), auto voor de deur ook niet (met de fiets weg, of misschien taxi naar vliegveld voor vakantie), en in 't geval van langere afwezigheid vraagt men vaak, of degene, de de planten watergeeft, ook de gordijnen 'ns wil open- of dichtdoen.
't Lijkt me niet, dat iemand een doos boeken achterhoudt (bij een dure telefoon is 't misschien voor sommigen anders), tenzij om andere redenen, mogelijk geen goede relatie tussen zus van TS en die betreffende buren?
Aan de andere kant zou ik niet een pakketje voor mijn buren aannemen als ik weet dat ik de volgende dag op vakantie ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldje123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:45
Juridisch gezien gaat het hier om zaakwaarneming (art. 6:198 BW) door de buren. Zij hebben de verplichting op zich genomen het pakje bij de geadresseerde te krijgen. In de praktijk moet je er meestal zelf achteraan. Dit is vanuit fatsoensnormen ook wel logisch, het is natuurlijk jouw pakketje.

De buren komen hun verplichting blijkbaar niet na, maar als er geen contact te maken is met ze dan kun je hier weinig mee. Ik zou als het echt te lang duurt de winkel op de hoogte stellen. Vaak willen die vanuit het oogpunt dat de bestelling niet aangekomen is bij de juiste persoon wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 23:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bartske schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:04:
[...]

Ik vind dat ook nooit erg. Het zal wel afhangen van in wat voor buurt je woont, maar ik heb 10x liever dat ze pakketten (ook die waarvoor eigenlijk getekend moet worden) bij de buren afleveren. Dan ik het namelijk gewoon direct bij de buren komen ophalen wanneer ik thuis kom, en heb ik het pakket dezelfde dag nog.

Als ze het niet bij de buren afleveren, proberen ze het de volgende dag gewoon weer opnieuw, waardoor ik nog een dag (of meerdere, als ik de tweede poging ook niet thuis ben) moet wachten...

Dan zouden ze beter een systeem kunnen opzetten waarbij onafgeleverde pakketten 's avonds bij het postkantoor op te halen zijn of zo. Dan moet je die postkantoren 's avonds alleen wel bemannen...

[ Voor 23% gewijzigd door Compizfox op 13-04-2016 16:49 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Croga schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:56:
Dat het pakket bij de buren afgeleverd is, is niet jouw probleem.

De verkopende partij is eigenaar van het goed totdat het in je handen is!
Bottom line is dus: Jij hebt niets, de verkoper is verantwoordelijk, laat hen het oplossen. Doen ze dat niet op een zinvolle manier dan ontbindt je de koop en eis je je geld terug.

Ik heb hier zo'n hufterige buurman die het ook gewoon zou houden. Als ik iets bezorgt krijg heb ik een mededeling voor het raam staat dat onder geen enkele voorwaarden pakjes bij buren mogen worden afgeleverd. Tot nu toe werkt dat goed. Heb zelfs 1x DHL gebeld en ingeschakeld om het op te halen bij mijn buren en het bij mij te leveren (toen had ik die mededeling nog niet).

Ik zou zoals gezegd de verkoper aansprakelijk stellen. JIJ bent hun klant en niet je buurman. Belachelijk dat jij achter je pakje moet aanjagen en het maar moet zien het te krijgen. Zij moeten moeite doen het bij jou te bezorgen, niet andersom. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Yankovic schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:34:
[...]

Aan de andere kant zou ik niet een pakketje voor mijn buren aannemen als ik weet dat ik de volgende dag op vakantie ga...
Je hebt helemaal gelijk, maar er bestaan nu eenmaal onverschillige mensen, heb hier in V&A Feedback al klachten gelezen, dat men 'n advertentie plaatste en daarna op vakantie ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceKees_
makje schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:00:
[...]

[...]

Ook hiervoor: eerst even wachten en de buren de tijd geven, niet iedereen kan altijd elke dag gelijk maar aan wensen van buren tegemoet komen. (als je al een wijkagent moet inschakelen, maar dat is een hele andere inschatting en relatie met de buren)
@ Makje
Is je reactie niet een beetje zuinig en zuur ?

Er staat toch dat ze al dagenlang hebben aangebeld ? En meermalen een briefje in de bus hebben gedaan ?
Dus dat is een gepasseerd station.

Het lijkt me dan geen kwaad kunnen nog wat suggesties en advies te geven voor wat TopicStarter hjdv2 nog meer zou kunnen doen.
Dat is namelijk zijn vraag. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
IANAL, maar het lijkt me niet dat je de webshop hiervoor verantwoordelijk kan houden.
Ze hebben netjes verzonden, de pakketbezorger heeft het pakket netjes afgegeven, alleen geven de buren nu niet thuis.

Snap dat de situatie vervelend is, maar om nou de webshop hiervoor op te laten draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almeda
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-05 20:43
En toch is het de verzendende partij die verantwoordelijk is, zie ook het voorbeeld in http://www.eerstehulpbijr...r-wel-opdraaien-de-kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:59
Sommige webshops kunnen best coulant zijn.
Aangeven kan altijd!
Ook zeggen dat je gekocht hebt bij hun vanwege snelle levering vanwege vakantie blabla. Grote kans dat ze beter/sneller tegemoet komen.

Had zelf eens iets besteld (in de nacht) maar in het systeem stond nog mijn oude adres.
Die ochtend nog een mailtje gestuurd met de opmerking nieuw adres.
Dacht ik ben zeker op tijd voor verzending, maar blijkbaar ging het intern toch iets langzamer.

Wat kreeg ik als reactie....
Dat als ik het niet meer kon ophalen op mijn oude locatie ze mij een nieuwe zending zouden sturen.
Netjes!

Uiteindelijk wel zelf gaan halen, maar bedoel maar.
Maal het kenbaar. Zult versteld staan van sommige aangeboden mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:20
Opgepleurd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 03:30:
IANAL, maar het lijkt me niet dat je de webshop hiervoor verantwoordelijk kan houden.
Ze hebben netjes verzonden, de pakketbezorger heeft het pakket netjes afgegeven, alleen geven de buren nu niet thuis.
Nee, dat is niet netjes gegaan:
je besteld iets, wil het laten bezorgen op adres 'X'. De shop kiest een bezorg-organisatie die het vervolgens op adres 'Y' afgeeft, zonder dat jij daar wat over te zeggen had. Dan is er volgens mij nog niet voldaan aan de overeenkomst: bezorging van het artikel op adres 'X'.

Ofwel, klagen bij de webshop en duidelijk maken dat *zij* het moeten oplossen.

(daarnaast blijven proberen contact met de buren te krijgen, want als dat lukt is het wel de makkelijkste oplossing - maar officieel is de webshop verantwoordelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Laatst online: 15:06
Klopt helemaal. Er is een overeenkomst aangegaan met de webshop, niet met de bezorger of met de buurman. Ondertussen heb je dus nog niet je producten ontvangen, en daarbij is de webshop in gebreke. Hierom kan je dus de webshop beroepen op het feit dat zij nog niet aan de overeenkomst hebben voldaan. Dat het pakketje ondertussen lekker bij de buren ligt, is niet het probleem van TS. Zolang het niet aan TS is overhandigd is de webshop nog eigenaar van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:37
Opgepleurd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 03:30:

Snap dat de situatie vervelend is, maar om nou de webshop hiervoor op te laten draaien..
De webshop heeft niets geleverd en is dus verantwoordelijk.
Ze hebben verzonden en blijven verantwoordelijk tot het pakket is bezorgd. De pakketbezorger heeft het pakket netjes afgegeven? Maar dat is helemaal niet waar, hij heeft het ergens anders bezorgd dan waar het moest, dat is niet netjes.

De pakketbezorger handelt in opdracht van de webshop, de afspraken tussen die 2 partijen zijn de verantwoordelijkheid van de webshop, niet van TS. Dus webshop moet TS zijn geld terug doen of alsnog leveren en moet de rest regelen met het bedrijf waaraan ze de bezorgopdracht hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdv2
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
bedankt allemaal voor de reacties.
D4NG3R schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:50:
Gooi een brief in de bus en geef ze een paar dagen om te reageren en doe daarna aangifte?
Dit vind ik een mogelijkheid voor de toekomst. Ik wil nog niet zulke stappen nemen op dit moment.
copywizard schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:56:
toevallig al gekeken of ze in het "ouderwetse" telefoonboek staan? en eventueel het nummer te bellen met je mobiel op Nr onbekend gezet dan?

Ken je de buren ? in zo ver weet je wat voor type mensen het zijn?
dit omdat mijn ene buurvrouw ook vaak pas na dagen een keer de deur open doet omdat ze vaak de bel niet hoort (80+ en stok doof) maar super aardig mensje!

ken je eventueel buren die wel (goed) contact hebben met de buren die jou producten "gijzelen"?
spreek deze mensen eens of zei niet eens kunnen proberen de producten te krijgen?

eventueel een dag thuis werken of vrij nemen? en dan een beetje de voordeur van de buren in de gaten houden mochten ze weg gaan of thuis komen ze dan even aanspreken?

misschien zitten hier enkele goede opties tussen? zo even uit het hoofd hoor
Mijn zusje woont in een studentenflat. De opties voor een oude dame of een huisdier durf ik wel uit te sluiten aangezien ze niet zijn toegestaan. tevens is het telefoonboek geen optie omdat deze adres er niet instaat.Het letten op de voordeur is misschien een optie zal het met mijn zusje overleggen.
Xghost schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:26:
Klopt helemaal. Er is een overeenkomst aangegaan met de webshop, niet met de bezorger of met de buurman. Ondertussen heb je dus nog niet je producten ontvangen, en daarbij is de webshop in gebreke. Hierom kan je dus de webshop beroepen op het feit dat zij nog niet aan de overeenkomst hebben voldaan. Dat het pakketje ondertussen lekker bij de buren ligt, is niet het probleem van TS. Zolang het niet aan TS is overhandigd is de webshop nog eigenaar van het product.
Ik denk dat dit waarschijnlijk de beste optie. ik ben van plan om vanavond naar de fysieke winkel te gaan van de webshop om na te vragen hoe ze hier in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:59
Ik denk dat dat laatste wellicht niet zo'n handige stap is.
Doe een belletje naar de webshop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Gadgeteer schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:44:
[...] De pakketbezorger heeft het pakket netjes afgegeven? Maar dat is helemaal niet waar, hij heeft het ergens anders bezorgd dan waar het moest, dat is niet netjes.
Kom op zeg, moet de beste man naar jou werk komen omdat je niet thuis bent, maar daar wel en pakket laat bezorgen.

Als jij niet open doet, wat verwacht je dan van 'm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hjdv2 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:54:
Ik denk dat dit waarschijnlijk de beste optie. ik ben van plan om vanavond naar de fysieke winkel te gaan van de webshop om na te vragen hoe ze hier in staan.
De fysieke winkel zou best wel eens los kunnen staan van de webshop, zoals ToyotaMR2 al aangeeft moet je gewoon met de webshop bellen. Anders veroorzaak je alleen maar meer verwarring.

Voor een volgende keer: een studentenflat lijkt me nou geen ideale plek om iets te laten bezorgen. Volgende keer gewoon op je eigen adres of een afhaalpunt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 23:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

gambieter schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:47:
[...]
Voor een volgende keer: een studentenflat lijkt me nou geen ideale plek om iets te laten bezorgen.
Volgende keer gewoon op je eigen adres of een afhaalpunt.
Dus als je in een studentenflat woont, dan mag je geen pakketjes op je eigen adres laten bezorgen? Dit adres is natuurlijk het eigen adres van TS's zus ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Compizfox schreef op donderdag 14 april 2016 @ 17:04:
Dus als je in een studentenflat woont, dan mag je geen pakketjes op je eigen adres laten bezorgen? Dit adres is natuurlijk het eigen adres van TS's zus ;)
Waar lees je dat dat niet mag? Liever niet naar een broeinest van wetteloosheid en onfatsoen.
Misschien ligt bewoner X wel dood in z'n tv-stoel. Laat de conciërge maar naar binnen stormen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 172410

ago schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 05:59:
Liever niet naar een broeinest van wetteloosheid en onfatsoen.
Welk beeld heb jij van een studentenflat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

hjdv2 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:54:
bedankt allemaal voor de reacties.
Dat is dan weer niet handig....
Ten eerste heeft dat filiaal waarschijnlijk niets te maken met jouw bestelling. Vaak zijn dat franchises waardoor ze niet eens in elkaars order systeem kunnen kijken.
Ten tweede is je bericht "Ik heb mijn bestelling niet geleverd gekregen". Dat is namelijk alles wat er toe doet. Als je begint met "De buurman heeft het ingepikt" dan open je de hele discussie over "zoek het maar uit met je buurman" en dat is nou net het punt waar je niet wilt zijn....

Waar en hoe je de discussie aan gaat is nog veel belangrijker dan de inhoud van de discussie. Dus:
- Webshop bellen
- Je hebt niet geleverd gekregen
Dat is alles. Laat ze dat maar oplossen
Pagina: 1