Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het juiste geluid voor scènemontage

Pagina: 1
Acties:

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-11 23:12
Hoi allemaal! Ik besef me dat het lichtelijk richting huiswerk gaat, maar hier kan ik echt even niet uitkomen omdat ik een geluidssample zoek wat professioneler klinkt dan ik zelf ooit zou kunnen maken. Het gaat om de intro van een clip, non-commercieel, pure audio, en ik hoop dat jullie mee zouden willen denken. Het idee is om op basis van geluid een scene te recreëeren zoals je die wel eens hebt bij een ingrijpen in een ziekenhuis als iemand 'crasht', een hartaanval krijgt, of iets soortgelijks waarbij er flatlines ontstaan (Flat Liner is best een coole film, maar dat terzijde :) ).

Wat heb je daarvoor nodig?
- Hartslaggeluid (check)
- ECG (check)
- Versnelling van dat, de hartstilstand (check)
- de defillibrator (check)

Alleen mis ik dan hier:
- het gepraat van de doktoren dat de patiënt crasht
- "Clear!"

Het stomme is dat je dit soort fragmenten heeeeeeeel sporadisch kan terugvinden...... maar dan komen ze uit series en echt altijd is er 'spannende' achtergrondmuziek onder gemonteerd voor het dramatische effect. Supernaar! Hoe zouden jullie dit het beste oplossen, of weten jullie ergens een soortgelijke montage zonder drama?

Daarnaast vraag ik me nog iets af, het is misschien heel standaard maar bij sommige montages doen ze nog wel eens een vertraging van een muzieknummer in de montage, met vertragend en wegvallend beeld. Dan gaat het wat vals klinken en uiteindelijk stilvalt, om dan ergens anders mee verder te gaan. Hoe doe je dat nou precies? Ik heb het nergens kunnen vinden in ieder geval, omdat ik zeer waarschijnlijk de correcte term ervoor niet ken!

[ Voor 15% gewijzigd door Racing_Reporter op 13-04-2016 14:01 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-11 23:12
Iemand..? :)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.