svchost op hol

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 17:17
Mijn vraag
Mijn Win 7 PC is een stofzuiger...
De hele tijd staat het proces svchost.exe op 25%, dus 1 core is de hele tijd in overdrive.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7 32 bit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het proces is gelinkt aan "wuauserv" wat blijkbaar te maken heeft met windows update.
Ik heb ondertussen de befaamde KB30... update die win10 door je strot wil duwen verwijderd en heropgestart.
Ook never10 heb ik even aan het werk gezet.
Na een heropstart blijft dat proces op 25% staan, nu ben ik ten einde raad...

Iemand met de oplossing? _/-\o_ _/-\o_

Beste antwoord (via cadsite op 13-04-2016 21:16)

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 16:53
Je zou met bijvoorbeeld GWX Control kunnen checken of er nog Windows 10 upgrade processen lopen. (neem de stand alone versie)
http://ultimateoutsider.com/downloads/

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41
Heb ik ook gehad. Oplossing bij mij was handmatig naar updates zoeken, ook al kan dat soms de hele nacht duren, en alle updates installeren die je tegenkomt (en evt handmatig daarna die W10 update weghalen).

Je kan trouwens ook nog de SoftwareDistribution folder deleten (wel even de WU service stoppen en herstarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waarom zou je niet gewoon updaten naar Windows 10? Ik volg zelf altijd de Windows release mee en als ik nu vm's moet inrichten op basis van Windows 7 dan voelt dat heel ouderwets en traag, waar Windows 8 en Windows 10 een veel vloeiendere ervaring bieden. Ook gaat het updaten vaak mis bij Windows 7.

Je kanhet svhost process ook stoppen via taakbeheer, dan start het zichzelf weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Mocht het niet iets onschuldigs als bovenstaande zijn zou ik je aanraden voor de gein even een keer een rondje HitmanPro in forced breach modus te draaien

De linker ctrl key ingedrukt te houden en het programma met de rechtermuisknop starten in admin modus (Ctrl ingedrukt houden totdat het programma gestart is).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Alvast bedankt, maar helaas...

Handmatig updatis? Ik heb alles al geïnstalleerd en W10 update ook (vermoed ik)

waarom niet upgraden? Het is MIJN PC, IK beslis of er een upgrade komt naar W10, niet microsoft!

hitmanpro? Done once, never again, die heeft mijn PC al serieus om zeep geholpen. Het is trouwens vrij duidelijk dat het met die geforceerde update te maken heeft.

Het proces handmatig beëindigen helpt even, maar een paar minuten later is het hier weer een stofzuiger...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

cadsite schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:22:
hitmanpro? Done once, never again, die heeft mijn PC al serieus om zeep geholpen.
Indrukwekkend, je PC mag al flink naar de kloten zijn geweest wil HMP het erger hebben gemaakt. :')

Meer systemen gered met HMP dan met andere (makkelijk te gebruiken) antivirussoftware.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 12-04-2016 22:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 13:57
Is een bekend probleem en er is ook een hotfix voor. Als je die nog niet geïnstalleerd hebt zou het goed de oplossing kunnen zijn.

Ik heb even m'n knowledge base niet bij de hand maar ik dacht dat het KB3050265 was maar weet het niet zeker.

Probeer het eens, of zwengel Google eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Ik ben nu op mijn werk, ik zag het gisteren niet meer zitten.
Ik heb mijn PC afgesloten met nog 2 updates te installeren (dat zal nu dus gebeurd zijn). Vanavond zal ik nog eens kijken of het opgelost is en anders ga ik naar die KB van jou op zoek.
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Ondertussen thuis en weer vanalles aan het proberen, tot hiertoe tevergeefs...
Nu deze aan het laten lopen:
http://appuals.com/high-cpu-usage-by-svchost-exe-netsvcs/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 16:53
Je zou met bijvoorbeeld GWX Control kunnen checken of er nog Windows 10 upgrade processen lopen. (neem de stand alone versie)
http://ultimateoutsider.com/downloads/

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik zou gewoon de hele boel opnieuw installeren als je er zo lang mee bezig blijft. Gaat sneller en is waarschijnlijk minder frustrerend. Zo los ik mijn problemen die veel tijd in beslag nemen altijd op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
@vandermeerc
Daar ben ik ook uren zoet mee, dus liever niet

@Kalief
BEDANKT: mijn computer is nu weer een PC en geen stofzuiger meer.
Pagina: 1