Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Er is het een en ander gaande op Schiphol.

Politie, bommeldingen en ontruimingen. Militairen lopen er rond, mensen in paniek.

Verder nog weinig info. Ik heb dit van mijn zusje die momenteel vastzit op Schiphol :/

[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 12-04-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:29
Schijnt een verdacht persoon aangehouden te zijn met een verdacht pakketje, als ik het goed begrijp. Verdachte pakketje zou de reden voor de ontruiming zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Iemand ter plaatse:

Er "zou" iemand aangehouden zijn in de parkeergarage. Volgens zuslief staat er een auto zonder bestuurder die wordt onderzocht.

AT5 heeft een (zeer kort) artikeltje online gezet: http://www.at5.nl/artikel...chte-situatie-op-schiphol

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 12-04-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, pakketjes zijn dezer dage al heel snel heel verdacht.

Rondlopende militairen lijkt me sterk, zal wel de marechaussee mee bedoeld worden, en die liepen er 2 jaar terug ook al rond met MP-5 in handbereik.

Ook auto's zonder bestuurder zijn niet bepaald zeldzaam daar denk ik.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinHood schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:05:

Rondlopende militairen lijkt me sterk, zal wel de marechaussee mee bedoeld worden, en die liepen er 2 jaar terug ook al rond met MP-5 in handbereik.
Marechaussee is een militaire organisatie. Dus ook zij zijn militairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zal de marechaussee wel zijn inderdaad. Het leken in ieder geval militairen :P
RobinHood schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:05:

Ook auto's zonder bestuurder zijn niet bepaald zeldzaam daar denk ik.
Volgens m'n zus (die er met haar auto achter stond) is de bestuurder eruit gehaald. Maargoed, nog even afwachten wat er uiteindelijk wel en niet aan de hand is.

[ Voor 69% gewijzigd door RoD op 12-04-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Aan de ene kant hoop ik dat men extreem reageert op een verdacht pakketje dat uiteindelijk onschuldig blijkt: Dan is er nooit een risico op wat dan ook geweest.
Aan de andere kant hoop ik dat men niet extreem reageert op een verdacht pakketje dat uiteindelijk onschuldig blijkt: Dan lijden er heel veel mensen onder de angst die heerst rond alles wat slechts een klein beetje afwijkt van de norm.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Migrator schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:08:
Aan de ene kant hoop ik dat men extreem reageert op een verdacht pakketje dat uiteindelijk onschuldig blijkt: Dan is er nooit een risico op wat dan ook geweest.
Aan de andere kant hoop ik dat men niet extreem reageert op een verdacht pakketje dat uiteindelijk onschuldig blijkt: Dan lijden er heel veel mensen onder de angst die heerst rond alles wat slechts een klein beetje afwijkt van de norm.
Tsja, een vliegveld en een situatie die iets anders is dan normaal. Recept voor paniek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Elke dag blijven koffers achter. Alleen word er nu sneller ingegrepen.

Ik heb meegemaakt dat 2 vrouwen hun koffers gewoon in de rij van security in de US lieten staan. Toen konden we ook naar buiten :+ Ongelooflijk hoe warig mensen kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:06:
[...]

Marechaussee is een militaire organisatie. Dus ook zij zijn militairen.
Het is een politieorganisatie met militaire status ;)

Wat het gewoon marechaussees maakt, geen agenten, geen militarien

offtopic:
overigens echt het beste galgje woord ever, marechaussees]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Leiden Centraal schijnt ook ontruimd te zijn, volgens meerdere ooggetuigen op Twitter. Politie is ook op Leiden Centraal aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

RoD schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:09:
[...]

Tsja, een vliegveld en een situatie die iets anders is dan normaal. Recept voor paniek :)
Inderdaad. Niet rationeel, maar goed, dat is makkelijk zeggen van achter m'n laptop. :p

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Migrator schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:08:
Precies het doel van terreur. Hoezo 'we laten de terroristen niet winnen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
GoldenSample schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:13:
[...]

Precies het doel van terreur. Hoezo 'we laten de terroristen niet winnen'?
Tsja, ik laat ze winnen hoor. Als ik op Schiphol rondloop en er gaan ineens mensen in paniek rondrennen en de marechaussee komt met machinegeweren voorbijlopen, dan word ik bang. Dan denk ik even niet aan "ja maar zo winnen de terroristen".

Zus heeft iig kunnen ontsnappen van Schiphol *O* dus ik kan weer de rationele toetsenbordheld uithangen :+

Edit: die auto zonder bestuurder stond voor de slagbomen. Dus die zal de politie wel net op tijd uit de auto hebben kunnen sleuren. Wat er precies aan de hand was is in ieder geval nog niet duidelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 12-04-2016 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinHood schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:09:
[...]

Het is een politieorganisatie met militaire status ;)

Wat het gewoon marechaussees maakt, geen agenten, geen militarien

offtopic:
overigens echt het beste galgje woord ever, marechaussees]
Haha, wat je zegt klopt wel, maar feit blijft dat het militairen zijn. Ze hebben ten slotte de Algemene Militaire Opleiding doorlopen, en kunnen ook optreden als militair. Geloof me, ik heb er gewerkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 20:41
Het blijkt ook raak te zijn op station leiden. Niet bepaald leuk nieuws zo in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

*knip* This isn't the time nor the place.

[ Voor 92% gewijzigd door Señor Sjon op 13-04-2016 09:15 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:35

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

The sarcasm is strong on this one ;)

Ik geloof niet dat er zo 's avonds laat iets terroristisch gebeurd. Eerder tijdens spitsuren of drukke tijden, zoals bijna alle vorige keren. Niet op dinsdagavond.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

RoD schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:16:
[...]

Tsja, ik laat ze winnen hoor. Als ik op Schiphol rondloop en er gaan ineens mensen in paniek rondrennen en de marechaussee komt met machinegeweren voorbijlopen, dan word ik bang. Dan denk ik even niet aan "ja maar zo winnen de terroristen".

Zus heeft iig kunnen ontsnappen van Schiphol *O* dus ik kan weer de rationele toetsenbordheld uithangen :+

Edit: die auto zonder bestuurder stond voor de slagbomen. Dus die zal de politie wel net op tijd uit de auto hebben kunnen sleuren. Wat er precies aan de hand was is in ieder geval nog niet duidelijk.
Heb het over de reactie van de autoriteiten, dat 'het volk' en 'de media' op een bepaalde manier reageert daar heb je minder directe controle over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
GoldenSample schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:25:
[...]

Heb het over de reactie van de autoriteiten, dat 'het volk' en 'de media' op een bepaalde manier reageert daar heb je minder directe controle over.
Nouja, ik weet niet of de autoriteiten overreageren. Dat moet nog blijken. Er is dus 1 iemand aangehouden: we zullen af moeten wachten waarom deze persoon is aangehouden en wat de precieze aanleiding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 22 maart is er ook een persoon door een AT gearresteerd op Amsterdam CS.

Volgens de politie had deze arrestatie niets te maken met de aanslagen in Brussel.
http://www.telegraaf.nl/b...Amsterdam_Centraal__.html

Dus dat er iemand op Leiden CS is gearresteerd, hoeft nog niet te betekenen dat het gelijk een terroristisch motief heeft.

Net zoals die 16 jarige knul die zonder te betalen met de Thalys wilde meerijden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Leiden CS was vals alarm, inmiddels door de politie bevestigd. (NU.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

RoD schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:14:
Leiden CS was vals alarm, inmiddels door de politie bevestigd. (NU.nl)
Ook op Schiphol niets dus, de 'verdachte' zit nog vast echter is er niets gevonden. Het circus is opgetuigd door een tip van een voorbijganger. (NOS)

Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Over het akkefietje in Leiden:
Een afgeluisterd telefoongesprek van een treinreiziger is de reden geweest voor de tijdelijke afsluiting van het centraal station van Leiden dinsdagavond, heeft de politie woensdagmiddag laten weten.

Een reiziger ving in de trein een telefoongesprek op van een man die repte over een wapen. De reiziger vermoedde dat het ging om een valse melding naar de politie. Hij belde meteen noodnummer 112.

Dit leidde tot een tijdelijke afsluiting van het station en de aanhouding van de beller en twee anderen die in zijn gezelschap reisden.

De passagiers moesten de trein verlaten. Agenten doorzochten de trein, gesteund door een politiehond. Er werd niets verdachts aangetroffen. De drie verdachten, in de leeftijd van achttien en negentien jaar uit Den Haag en Delft, zitten nog vast voor verhoor.

Ook Schiphol werd deels ontruimd na het aantreffen van een verdacht voorwerp
Bron: http://www.nu.nl/algemeen...n-sluiting-leiden-cs.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Net op het nieuws op de radio, de marechaussee heeft bekeuringen lopen uitdelen aan auto's die te lang geparkeerd stonden omdat mensen niet naar hun auto's konden gaan. _/-\o_

Nu mogen de mensen hun parkeerkosten terugvragen :D

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Over het akkefietje op Schiphol:
De verdachte die gisteren werd aangehouden op Schiphol, was een 25-jarige dakloze Pool, meldt de Koninklijke Marechaussee. Hij was dronken en zei tegen de marechaussee dat hij een terrorist was. Hij had twee grote rugzakken bij zich.

Een hond van de marechaussee gaf aan dat er mogelijk gevaarlijke stoffen in de tassen zaten. Dat bleek loos alarm, ontdekten medewerkers van de Explosieven Opruimingsdienst later. De verdachte zit nog steeds vast.
Bron: http://nos.nl/artikel/209...e-pool-met-rugzakken.html

[ Voor 60% gewijzigd door wildhagen op 13-04-2016 16:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1