[iPhone 5] Batterij opgezwollen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik pakte vandaag aan het eind van de dag mijn iPhone 5 uit mijn broekzak en merkte dat er iets mis was met mijn scherm. Het lijkt er op dat hij uit zijn behuizing wordt gedrukt. Nu is mijn vraag, is dat de batterij die is gaan opzwellen of is er iets anders aan de hand?

Ik heb even contact gehad met de apple support desk en die konden mij niet vertellen wat het was, maar wel dat het €291,10 gaat kosten. Persoonlijk vind ik dat wat veel voor een telefoon van 3,5 jaar oud, dus dan fixen we het zelf wel. Op internet ook al verschillende handleidingen gezien en het ziet er niet moeilijk uit, dus dat moet mij ook wel lukken. Voordat ik dus een nieuwe batterij ga bestellen, zou ik graag van jullie willen horen of het ook echt de batterij is? En als het de batterij niet is, wat het dan wel kan zijn?

Even een paar foto's gemaakt van de situatie:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5q8mZwi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5q8mZwi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1jvoRrK.jpg

En dit filmpje lijkt op mijn situatie, alleen ik heb het op een andere plek:
YouTube: iPhone 5 Swollen Battery: Apple might fix or replace your iPhone to avoid explosion and fire risks (in de eerste paar seconden is het al zichtbaar, heb niet het hele filmpje bekeken).

Ps. iPhone viel ook buiten het omruilprogramma https://www.apple.com/support/iphone5-battery/, dus dat is dan weer zonde.

Beste antwoord (via Eppo © op 17-04-2016 10:15)

Anoniem: 759389

Hoi Eppo,

Niet te lang en te breed brainstormen! Het is niet moeilijk/en niet duur om de batterij te vervangen.
Als je niet van iFixit gehoord heb, dan heb je dat nu wel. Is een website met handleidingen voor ong alle Apparaten met Smart ervoor: zie 1e link voor vervangen van batterij. Stap voor stap uitleg en gewoon in het Nederlands!

https://nl.ifixit.com/Gui...+batterij+vervangen/10587

2e link is ook van iFixit, waar je de batterij voor 2 tientjes of nu dan 20eu kan kopen. bespaar je de moeite en zoekwerk op ebay. Het pakketje bestaat uit batt/schroevendraaiers/zuignapje en een plat lepeltje om glas eruit te wippen, erg makkelijk zonder kras of barst in je frontscreen te krijgen.

https://eustore.ifixit.co...60e09b12a6d46515bf&lang=1

-Lees alles goed, lees 2x mag ook.
-Bekijk de foto's goed.
- Je kan weinig verkeerd doen.
Om het voor de schroefjes makkelijker te maken, kan je een iphone 5 foto template uitprinten, daar kan je makkelijk de schroefjes op leggen. weet je ook weer waar ze terug moeten.

Alles bij elkaar is 15-20 min werk en klaar!die 291eu - 20eu= 271eu kan je een kroegentocht houden en dan wel in de buurt van een Mac-store of A-mac :*) !!

O ja met batterij kan weinig gebeuren, mits je met een scherp voorwerp erin gaat porren, of domweg erop gaat kauwen hahaha.

Als je iPhone open heb gemaakt en de nodige schroefjes eruit heb gehaald,dan moet alleen de batterij nog.

Die zit wel goed stevig aan de onderkant vastgeplakt met een dubbelzijdige plakrand! Met het plastic lepel rustig eronder aanbrengen en rustig "wrikken"(Met plastic lepel een kleine beweging omhoog maken en weer terug en herhalen). Wees niet bang om gerust een beetje kracht te zetten, omdat er een goeie kwaliteit tape onder vast zit
En ik zeg liever "wrikken"dan een lange duw gebruiken waar spanning op kom te staan. Om te voorkomen dat je dus geen gat prik.
Schuif een 1-2 cm op en weer "wrikken" tot je helemaal rond ben dan kan je de batterij er gewoon uitpakken.
Gebruik wel de eerste link van iFixit om de juiste route af te leggen met demontage tot naar dat laatste handeling om het eruit wrikken.

Uiteraard beslis je zelf of je hier iets aan heb. Veel succes! Voor belangstellende is iFixit een duidelijke site met reparatiehandleidingen. btw Apple is gek man, met hun 291eu

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaceKees_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-02 21:44
Als je er goed wat aan wilt laten doen, zou ik altijd eerst bij Apple beginnen.

Mijn ervaring met de officiele Apple Store is, dat het er helemaal aan ligt wie je tegenover je krijgt als medewerker.
Sommigen zijn heel coulant en geven een gratis reparatie of gratis nieuw apparaat.
Anderen beginnen naar elk krasje te kijken - en zotezien vinden ze die bij de telefoon in jouw geval wel.
En dan hebben ze een vrij officiele prijslijst ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:16
En anders is het inderdaad nootjes om de accu te vervangen. iFixit vind ik zelf een fijne site (of app) om dit te verhelpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-04 21:08

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Pas wel op he, als het inderdaad de batterij is moet je er erg voorzichtig mee zijn.
Mocht de batterij gaan lekken of "ontploffen" ben je verder van huis. De stoffen die dan vrij komen wil je voor geen goud inademen :)

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
SpaceKees_ schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:40:
Als je er goed wat aan wilt laten doen, zou ik altijd eerst bij Apple beginnen.

Mijn ervaring met de officiele Apple Store is, dat het er helemaal aan ligt wie je tegenover je krijgt als medewerker.
Sommigen zijn heel coulant en geven een gratis reparatie of gratis nieuw apparaat.
Anderen beginnen naar elk krasje te kijken - en zotezien vinden ze die bij de telefoon in jouw geval wel.
En dan hebben ze een vrij officiele prijslijst ja.
Gezien de staat van mijn telefoon (de foto's laten na mijn idee nog de goede kant zien. De achterkant is helemaal gehavend en hij is ook al meerdere keren gevallen.Denk dat ik in de Apple store wel een hele coulante medewerker tegen moet komen, wil ik hopen op een kosteloze reparatie (telefoon is beschadigd, is 3,5 jaar oud en komt uit Australië. Dat maakt het allemaal niet makkelijker op...)

Maar jullie denken wel dat het de accu is? Zo ja, heeft iemand dan een adresje dat een goede accu snel kan opsturen? Of anders moet ik even gaan kijken naar een adresje in Breda waar ik hem kan laten repareren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:24
Die 291,10 die Apple je voorschotelt is een out of warranty replacement. Dus jij stuurt deze op en Apple stuurt je een refurb terug, in weze krijg je dus een nieuwe voor dat bedrag

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Heb je het Apple discussieforum op dit punt er al op nageslagen? https://discussions.apple.com/thread/5973137?tstart=0

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 477979 op 12-04-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceKees_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-02 21:44
Ik heb even contact gehad met de apple support desk en die konden mij niet vertellen wat het was, maar wel dat het €291,10 gaat kosten. Persoonlijk vind ik dat wat veel voor een telefoon van 3,5 jaar oud, dus dan fixen we het zelf wel. Op internet ook al verschillende handleidingen gezien en het ziet er niet moeilijk uit, dus dat moet mij ook wel lukken. Voordat ik dus een nieuwe batterij ga bestellen, zou ik graag van jullie willen horen of het ook echt de batterij is? En als het de batterij niet is, wat het dan wel kan zijn?

[/quote]

Je kan het ook zo bekijken :

Voor 291 euro heb je geen nieuwe iPhone5 bij een betrouwbaar adres.
Bij Apple wel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Die had ik nog niet gezien. Zo te zien is het dus wel 99 van de 100 keer de batterij die het probleem geeft. Zie wel dat bij sommige de telefoon kosteloos wordt omgeruild en bij andere weer niet. Ondanks ik er weinig vertrouwen in heb dat ze hem bij mij kosteloos omruilen (zoveel geluk heb ik normaal niet), ga ik dat eerst even proberen. Als ze hem niet omwisselen (of omwisselen voor €290,-), dan plaats ik wel een nieuwe batterij. Dan kan ik die €250,- beter investeren in een nieuwe iPhone Se of iPhone 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

En de batterij laten vervangen door Apple? Kost maar €91,10 en je krijgt een originele batterij, iets wat via eBay of andere reparateurs nooit gaat lukken.

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 14-04-2016 00:30 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:59
fsfikke schreef op donderdag 14 april 2016 @ 00:28:
En de batterij laten vervangen door Apple? Kost maar €91,10 en je krijgt een originele batterij, iets wat via eBay of andere reparateurs nooit gaat lukken.
Dat is de prijs binnen garantie, zie toelichting onderaan die pagina. Buiten garantie die €291 dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:50

KoudeAardbei

Moderator

Mocht je uit de buurt van Emmen komen, ik wil de accu er eventueel kostenloos wel inzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 20:34
Er zal ook een nieuw scherm in moeten, hier krijg je veel gezeik mee.
Of opnieuw lijmen, maar daar begin ik zelf niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
http://www.ebay.nl/itm/Ba...f5550f:g:rmAAAOSwyQtV5906
baterij voor een tientje. zal wel niet de hoogste kwaliteit zijn maar word wel verzonden vanuit duitsland dus je zal hem snel binnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL3Y4R
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-04 12:29
Je kunt hem ook gewoon zelf vervangen, is niet zo veel moeite bij apple producten en kost je nog geen €20 euro. Op je dode gemak met een turorial de telefoon openschroefen is niet zo moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:38
Inderdaad, gewoon eerst zelf proberen met een nepperd. Soms heb je geluk.

De 4s van mijn vrouw had ook een defecte batterij, nieuwe besteld, nog steeds vage klachten (uitvallen e.d.).

Vrouw voorzien van een nieuwe 5S, maar toch nog een accu besteld voor de oude.

Die er in gezet en het oude toestel werkte weer perfect.

Weg brengen voor reparatie kan altijd nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

dcl! schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:38:
[...]

Dat is de prijs binnen garantie, zie toelichting onderaan die pagina. Buiten garantie die €291 dus.
Volgens mij niet hoor, binnen de garantie is het namelijk precies dat: binnen de garantie. Dan zijn er dus geen kosten.

"Goed nieuws meneer! Uw defect valt gewoon binnen de garantie! Als u even €200 betaalt gaan we het repareren!" 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 14-04-2016 14:14 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 759389

Hoi Eppo,

Niet te lang en te breed brainstormen! Het is niet moeilijk/en niet duur om de batterij te vervangen.
Als je niet van iFixit gehoord heb, dan heb je dat nu wel. Is een website met handleidingen voor ong alle Apparaten met Smart ervoor: zie 1e link voor vervangen van batterij. Stap voor stap uitleg en gewoon in het Nederlands!

https://nl.ifixit.com/Gui...+batterij+vervangen/10587

2e link is ook van iFixit, waar je de batterij voor 2 tientjes of nu dan 20eu kan kopen. bespaar je de moeite en zoekwerk op ebay. Het pakketje bestaat uit batt/schroevendraaiers/zuignapje en een plat lepeltje om glas eruit te wippen, erg makkelijk zonder kras of barst in je frontscreen te krijgen.

https://eustore.ifixit.co...60e09b12a6d46515bf&lang=1

-Lees alles goed, lees 2x mag ook.
-Bekijk de foto's goed.
- Je kan weinig verkeerd doen.
Om het voor de schroefjes makkelijker te maken, kan je een iphone 5 foto template uitprinten, daar kan je makkelijk de schroefjes op leggen. weet je ook weer waar ze terug moeten.

Alles bij elkaar is 15-20 min werk en klaar!die 291eu - 20eu= 271eu kan je een kroegentocht houden en dan wel in de buurt van een Mac-store of A-mac :*) !!

O ja met batterij kan weinig gebeuren, mits je met een scherp voorwerp erin gaat porren, of domweg erop gaat kauwen hahaha.

Als je iPhone open heb gemaakt en de nodige schroefjes eruit heb gehaald,dan moet alleen de batterij nog.

Die zit wel goed stevig aan de onderkant vastgeplakt met een dubbelzijdige plakrand! Met het plastic lepel rustig eronder aanbrengen en rustig "wrikken"(Met plastic lepel een kleine beweging omhoog maken en weer terug en herhalen). Wees niet bang om gerust een beetje kracht te zetten, omdat er een goeie kwaliteit tape onder vast zit
En ik zeg liever "wrikken"dan een lange duw gebruiken waar spanning op kom te staan. Om te voorkomen dat je dus geen gat prik.
Schuif een 1-2 cm op en weer "wrikken" tot je helemaal rond ben dan kan je de batterij er gewoon uitpakken.
Gebruik wel de eerste link van iFixit om de juiste route af te leggen met demontage tot naar dat laatste handeling om het eruit wrikken.

Uiteraard beslis je zelf of je hier iets aan heb. Veel succes! Voor belangstellende is iFixit een duidelijke site met reparatiehandleidingen. btw Apple is gek man, met hun 291eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Heb een nieuwe batterij bij bol.cok besteld (misschien niet de beste, maar voor een tientje en de volgende dag in huis kon ik geen bult vallen). Heb hem gisteren even vervangen en was inderdaad een eitje. Wel is het aan te raden om een batterij te kopen met alle tools erbij (schroevendraaier, zuignapje en kunststof staafjes), dat maakt het wel makkelijker.

Hij werkt nu goed en toch €281 bespaard. Als de telefoon het nu weer een tijdje goed doet ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-04 16:14
Eppo © schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:14:
Heb een nieuwe batterij bij bol.cok besteld (misschien niet de beste, maar voor een tientje en de volgende dag in huis kon ik geen bult vallen). Heb hem gisteren even vervangen en was inderdaad een eitje. Wel is het aan te raden om een batterij te kopen met alle tools erbij (schroevendraaier, zuignapje en kunststof staafjes), dat maakt het wel makkelijker.

Hij werkt nu goed en toch €281 bespaard. Als de telefoon het nu weer een tijdje goed doet ben ik tevreden.
Zuignap is opzich niet meer nodig. Torx schroevendraaier, metalen spudger en phillips draaier is voldoende. Kunsttof spudger erbij kost je ook de kop niet dus dat kan nog wel, maar dat werkt vaak minder goed als een vingernagel ofzo.

Je kan (als je een mac hebt) met coconutbattery de gegevens van de accu uitlezen. Dan kan je ook zie hoe nieuw dattie is en of het een origineel batterijtje is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 21:12
supersnathan94 schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:48:
[...]

Zuignap is opzich niet meer nodig. Torx schroevendraaier, metalen spudger en phillips draaier is voldoende. Kunsttof spudger erbij kost je ook de kop niet dus dat kan nog wel, maar dat werkt vaak minder goed als een vingernagel ofzo.

Je kan (als je een mac hebt) met coconutbattery de gegevens van de accu uitlezen. Dan kan je ook zie hoe nieuw dattie is en of het een origineel batterijtje is.
Volgens mij heb je toch echt een pentalobe nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
supersnathan94 schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:48:[Dan kan je ook zie hoe nieuw dattie is en of het een origineel batterijtje is.
Apple levert geen spareparts aan derden, los gekochte onderdelen zijn altijd imitatie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Eppo © schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:14:
[...]
Hij werkt nu goed en toch €281 €81 bespaard. Als de telefoon het nu weer een tijdje goed doet ben ik tevreden.
Ik zou er niet te veel van verwachten voor €10, dat ding zal een inkoopprijs in China hebben van $1-2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Donstil schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:02:
[...]

Apple levert geen spareparts aan derden, los gekochte onderdelen zijn altijd imitatie.
Echt niet. wij strippen gloednieuwe iPhones voor de onderdelen. In de eerste maanden verkoop je die voor rustig 300% door. Kompleet origineel ;-).

Maar dna nog is het via bol.com wel eens voorgekomen dat er andere accu's geleverd werden dan aangeboden. Dus check het even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

supersnathan94 schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:44:
[...]

Echt niet. wij strippen gloednieuwe iPhones voor de onderdelen. In de eerste maanden verkoop je die voor rustig 300% door. Kompleet origineel ;-).
Dus je zet ze niet voor €10 op Bol.com ;) (Waar Bol sowieso nog 30% commissie van af trekt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
fsfikke schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:49:
[...]

Dus je zet ze niet voor €10 op Bol.com ;) (Waar Bol sowieso nog 30% commissie van af trekt.)
Daar gaat het nu niet om. Het gaat erom dat je met coconut battery kan controleren hoe nieuw en hoe goed deze accu is. Zoals ik al zij hebben sommige bij bol aangesloten bedrijven nogal maling aan kwaliteitseisen en sturen ze teruggestuurde units gewoon weer weg. Het is ook voorgekomen dat ze een foto hadden van een goede nepper en vervolgens een totala andere slechte nepper opstuurden.

Dus lees dat ding ff uit en check het nu. Kost je 5 minuten maar dan heb je wel de zekerheid dat het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Ik heb geen Mac, dus is er ook nog een optie voor Windows gebruikers?

En dat die dingen $1-2 kosten in China maakt mij niet zoveel uit. Had er gewoon snel 1 nodig en dan valt China al gelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372787

Twee Iphones 5, 2,5 jaar oud, twee maanden in de tropen (34 graden Celsius) gebruikt. Bij beide telefoons staat linkerkant van glazen scherm zo bol dat er in het midden van de lange kant een kier ontstaat waardoor je de witte verlichting achter het scherm kunt zien. Apple gebeld: weten van niks en kunnen niets anders voor mij betekenen dan beide telefoons laten repareren à €150,- per stuk in reparatiecentrum. Als wat oudere Apple telefoons in de tropen onbruikbaar worden, is dit voor mij de laatste Iphone geweest. Overigens is ifixit een stuk goedkoper en zal dat mijn reparatiekeuze zijn.
Zie hieronder wat er over blijft van al die Apple kwaliteitspraatjes.
Jammer, kan helaas geen foto toevoegen (nogal stumperig)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 21:12
Anoniem: 372787 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:11:
Twee Iphones 5, 2,5 jaar oud, twee maanden in de tropen (34 graden Celsius) gebruikt. Bij beide telefoons staat linkerkant van glazen scherm zo bol dat er in het midden van de lange kant een kier ontstaat waardoor je de witte verlichting achter het scherm kunt zien. Apple gebeld: weten van niks en kunnen niets anders voor mij betekenen dan beide telefoons laten repareren à €150,- per stuk in reparatiecentrum. Als wat oudere Apple telefoons in de tropen onbruikbaar worden, is dit voor mij de laatste Iphone geweest. Overigens is ifixit een stuk goedkoper en zal dat mijn reparatiekeuze zijn.
Zie hieronder wat er over blijft van al die Apple kwaliteitspraatjes.
Jammer, kan helaas geen foto toevoegen (nogal stumperig)
Er is maar weinig apparatuur dat het in de tropen uithoudt. De combinatie van hoge vochtigheidsgraad en temperatuur is desastreus. Daar staat Apple niet alleen in.
Pagina: 1