Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernerino
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-03-2024
Hoi Tweakers,

Binnenkort verhuis ik naar Eindhoven en tot mijn verbazing heeft mijn appartement een glasvezel aansluiting. Ik ben altijd een tevreden en trouwe klant geweest van Ziggo, maar ik heb nog nooit glasvezel gebruikt.

Wat zijn jullie ervaringen met glasvezel en de provider die je goed of slecht vindt? Klanten van nieuwe spelers als Fiber.nl, On.nl, Tweak.nl en Vodafone, laat je horen!

Ik ben opzoek naar een 100/100 mbit verbinding in combinatie met TV (want tjah, wie belt er tegenwoordig nog over de lijn). De verbinding moet weinig downtime hebben en een lage ping zonder lag voor gaming. Goede customer service is een pre. De providers waar ik uit kan kiezen zijn Fiber.nl, Telfort, KPN, Vodafone, On.nl en Tweak.nl.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 22:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je even had gekeken had je gezien dat er per provider een topic loopt: http://gathering.tweakers...word=Glasvezel+ervaringen

Dus veel succes met lezen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 791417

Ik heb goed ervaringen hiermee! Heb een abbo bij Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12
Houd goed in de gaten hoe je aangesloten wordt bij de verschillende providers. In Eindhoven heeft naast KPN, zover ik weet, geen enkele provider eigen apparatuur staan in de POP's*. Dus via al deze providers krijg je uiteindelijk een KPN verbinding (maar wel met 1 of meerdere diensten van de provider zelf, zoals telefonie en TV).
Als het dus gaat om zaken als uptime van de lijn dan is er niet veel verschil (want ze gebruiken allemaal dezelfde infrastructuur). Dus kijk vooral naar welke provider jou de diensten kan bieden die je wilt hebben voor de beste prijs.

Zelf heb ik internet van ON.nl (via het oude netwerk), dus kan ik je daar niet veel over vertellen, behalve dat ze een vriendelijke en behulpzame helpdesk hebben. Omdat ON ook een dochter (via-via) is van KPN verkopen ze eigenlijk gewoon het KPN pakket. Zowel internet, TV en telefonie komen 1-op-1 van KPN. Wel is de prijs een stukje interessanter dan KPN zelf of Telfort (ook KPN verpakt in een ander jasje) voor bepaalde pakketcombinaties. Het loont dus om even goed te vergelijken!

* ON.nl (Edutel) heeft nog wel wat eigen apparatuur staan maar daar worden geen nieuwe klanten op aangesloten, dus die tel ik even niet mee)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"