Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aanschaf laptop voor Revit 2016

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik wil graag advies voor de aanschaf van een nieuwe laptop.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Met name Autodesk Building Design Suite Premium 2016 en Microsoft Office

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte ect.)
De laptop zal zowel op het werk als thuis en bij de klant gebruikt worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Belangrijk dat hij snel genoeg is aangezien het om complexe modellen gaat.

Zowel videokaart, processor, SSD-schijf en intern geheugen zijn van essentieel belang.

De prijs van de laptop mag tussen de €2000,- en €2500,- liggen (iets hoger mag ook nog)

Ik heb zelf niet zo veel verstand van Laptops.

Wie kan mij hierover een goed advies geven (prijs-kwaliteit)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2016 19:29 . Reden: Vermelding van budget ]

Alle reacties

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

Zoek zelf even iets in de pricewatch? ;)
De specs van Revit vind je simpel op de site, geef even in in de pricewatch + je budget et voila, beperktere keuze :)

Single- or Multi-Core Intel® Pentium®, Xeon®, or i-Series processor or AMD® equivalent with SSE2 technology. Highest affordable CPU speed rating recommended.

Autodesk® Revit® software products will use multiple cores for many tasks, using up to 16 cores for near-photorealistic rendering operations.
Memory 4 GB RAM
Usually sufficient for a typical editing session for a single model up to approximately 100 MB on disk. This estimate is based on internal testing and customer reports. Individual models will vary in their use of computer resources and performance characteristics.

Dus 8-16Gb ram, i7'tje quad core, SSD met grootte naar keuze, en een dGPU (dus geen intel graphics) en dan zou je soepel moeten kunnen werken... kijk al eens en als je dan een paar laptops hebt waarover je twijfelt kunnen we hier beter mee helpen :)

Form follows whatever the f*ck I want

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aanbieding gehad met onderstaande specificatie.

- 17.3” Mat Full HD scherm
- Intel® Core™ i7-6700HQ Processor (6M Cache, up to 3.50 GHz) CPU
- 2x 16GB DDR4 2133mhz
- 512mb Samsung SM951 M2 SSD
- 1000Gb HD 7200rpm 2.5 inch harddisk
- Verlicht toetsenbord
- NVIDIA Geforce GTX950M videokaart
- Windows 10 Pro licentie

Is dit voldoende?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:05:
Ik heb een aanbieding gehad met onderstaande specificatie.

- 17.3” Mat Full HD scherm
- Intel® Core™ i7-6700HQ Processor (6M Cache, up to 3.50 GHz) CPU
- 2x 16GB DDR4 2133mhz
- 512mb Samsung SM951 M2 SSD
- 1000Gb HD 7200rpm 2.5 inch harddisk
- Verlicht toetsenbord
- NVIDIA Geforce GTX950M videokaart
- Windows 10 Pro licentie
Let wel dat 17,3 inch laptops erg zwaar kunnen zijn. Als je de laptop veel mee zou nemen zou ik kiezen voor een 15,6 inch model. Je kan eventueel op kantoor een dockingstation gebruiken om de laptop als desktop te gebruiken.

Een tweede punt is de videokaart, de GTX950M is een consumentenkaartje. Die Autocad pakketten moeten vaak draaien op een Quadro of Firepro kaart om ondersteuning te krijgen van de leverancier. Je gebruikt dit voor je werk, dus dan lijkt het mij dat je ook die ondersteuning wil hebben voor bij problemen.

Zie ook de eisen van het pakket: https://knowledge.autodes...ng-Design-Suite-2016.html

Enkel Windows 7 Professional/Enterprise of Windows 8.1 Professional/Enterprise worden ondersteund als OS. Windows 10 staat nog niet op hun lijstje. Ze schrijven ook dat je een "workstation class" videokaart nodig hebt.

Je komt dan eigenlijk uit bij de usual suspects hiervoor, HP Zbook, Dell Precision of Lenovo P-serie (voorheen W-serie).

Een HP ZBook 15 G3 past binnen je budget: pricewatch: HP ZBook 15 G3 T7V53ET
De Dell Precision 15 - 7000 past ook binnen je budget: http://www.dell.com/nl/be...ation/pd?oc=xctop7510emea

Op de Dell site kan je een behoorlijk dik exemplaar configureren met Core i7 en een Quadro M2000M en nog binnen je budget blijven.

De Lenovo P-serie kan je ook configureren op hun site: http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/p-series/p50/

[ Voor 11% gewijzigd door CMD-Snake op 22-04-2016 07:05 ]