ASUS A7V en geheugen uitbreiding.

Pagina: 1
Acties:

• POLICE
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-05 18:28
Goedendag,

Ik kreeg gister eindelijk m'n 512 PC133 mb reepje binnen. Ik had al 192 mb in me systeem zitten. Ik stopte die 512 mb in me systeempje en liet die 64 mb eruit wat ik als cadeau weggeef en liet die andere 128 mb er gewoon in. M'n systeem starte gewoon normaal op en er werd keurig 620 mb herkend. Ik ging me bios in en toen zette de bus voor het geheugen op 133 mhz. maar liet van de procc. op 100 mhz. staan. Ik starte opnieuw op en toen begon me systeem te loeien, ik zo van shit vergeten die andere 128 mb draait niet op 133 mhz. Ik haalde de batterij eruit zodat de cmos werd gecleard en zette hem er weer in. Toen ging me systeem aan en ging hij 1x piepen en uit. Ik heb het me alle 3 dimms geprobeerd en steeds hetzelfde 1x piepen en uit, ik heb in me boekje gekeken en daar zie ik niks staan van 1x piepen en uit en weet niet wat dat betekent. Weet er iemand wat er aan de hand is en wat ik zou kunnen doen??

Greetz,

POLICE

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

kapoet?

probeer het geugen anders eens in een andere compu....

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

• POLICE
Er is niks met het geheugen, weet dat bijna zeker want ik heb alle 3 de geheugenrepen geprobeerd en die 64 mb reep had ik in combiantie met die 512 mb reep niet gebruikt dus er is denk ik niets mis met het geheugen.
Ik moet weten wat die 1x piep en dat dan het systeem uitschakelt betekent.

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:10

HENNEP

Just Someone

Ik zou alleen die 512mb eringooien die 128mb erbij heeft toch niet echt zin.

Kijk maar naar mijn Sign.

Ik heb precies hetzelfde.

Greetz Hennep ;)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:12

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Denk dat je even opnieuw moet bios clearen.
paar keer achter elkaar ofzo. wil soms niet echt lukken.
bij de mijne zie je gewoon de vonken eraf slaan, best wel een leuk gezicht.

• Sick Nick
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

Anders kijk je toch in het boekje van je mobo?
In het boekje van m'n A7V133 staan alle piepjes iig uitgelegd.

• POLICE
Ik heb het geprobeerd met alleen 512 mb ik heb echt alle combinaties geprobeerd en heb in het mobo boekje gezocht en daar staan bij de piepjes niks van 1x een piep en dan uit. Ik heb de batterij een paar eruit gehaald en in gestopt, het moet toch zo batterij eruit en dan meteen erin of moet je nog 5 min. ofzo w8en.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op mijn mobo betekend 1 piepje en daarna uitschakelen dat er geen geheugen in zit.
Als hij een piep geeft in een eindeloze loop (dus piep.....wacht......piep....enz) dan zit het geheugen er wel in maar is het kapot.

• nixon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06-2025

nixon

:( A7V.Probeer andere bios.Vroeger ik had hetzelfde problemo.:)

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zaterdag 23 juni 2001 19:39 schreef nixon het volgende:
:( A7V.Probeer andere bios.Vroeger ik had hetzelfde problemo.:)
kan het mis hebben hoor, correct me if so.

als je een beepje hoort en hij schakelt zichzelf uit, wil dit dus niet. ;)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 23 juni 2001 19:42 schreef Vae_Victis het volgende:

[..]

kan het mis hebben hoor, correct me if so.

als je een beepje hoort en hij schakelt zichzelf uit, wil dit dus niet. ;)
Kan wel, gewoon hotswappen met een A7V133 ;)

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zaterdag 23 juni 2001 19:44 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Kan wel, gewoon hotswappen met een A7V133 ;)
ja oke, mare .... hum tsja. you got me. >:)
nam eigenlijk aan dat hij geen 2de mobo tot zijn beschikking had.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 23 juni 2001 19:46 schreef Vae_Victis het volgende:

[..]

ja oke, mare .... hum tsja. you got me. >:)
nam eigenlijk aan dat hij geen 2de mobo tot zijn beschikking had.
Zal ook wel niet, want dan zou ik gewoon die brakke A7V aan de kant flikkeren en dat andere plankje gebruiken :)

• POLICE
Heb inderdaad geen 2e mobo tot me beschikking :( , hmmm... wat moet ik doen??
Het ligt denk ik ook echt aan het bios want het herkende eerst me geheugen netjes, alleen toen ik ging ik die bus naar 133 mhz verzette ging het mis. Hij moet gecleared worden. Als ik thuis ben zal ik die batterij er voor 5 min. uit laten en dan proberen. Als iemand nog andere oplossingen ofzo heeft zou ik het graag willen weten.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zaterdag 23 juni 2001 19:47 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Zal ook wel niet, want dan zou ik gewoon die brakke A7V aan de kant flikkeren en dat andere plankje gebruiken :)
Hee, nu moet je stoppen he, heb zelf ook zo'n mobotje.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Je kunt ook met jumpers op mobo de MHZkes instellen, staan alle in boekje.

Verwijderd

Doet ie het wel als je alleen die 128mb erin zet?
Probeer dat maar eens.

Verwijderd

Hallo ik ken het probleem je doet het een klein beetje verkeerd je moet niet de batterij er uit halen nu zeg ik hoe het wel moet. Kijk eens op pagina 14 van je boekje van asus A7V kijk eens heel goed bij de batterij daar zie twee soldeer puntjes zitten daar moet met een stukje metaal even
die twee puntjes verbinden dan maak je een een soort kort sluiting dan reset je de hele boel mee MAAR!!! let op er mag GEEN stroom op staan alle stekkers er uit als je dat gedaan hebt start die normaal op (8>

• Splasher
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Heb je ook je Bios gereset met die contact puntjes op je MOBO vlak bij je baterij ???

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

Verwijderd

Ja dat klopt staat alles weer standart

• Splasher
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Gevonden die Contact puntjes :? :?

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

• POLICE
yep, heb dat ook gedaan die 2 contact puntjes met elkaar verbonden had dat ook gezien in het boekje, ik moest toevallig naar de wc en heb daar bijna het hele boekje gelezen :). Als ik thuis ben zal ik dat met die mhz zelf instellen met jumpers proberen, kben nu namelijk op werk.

• POLICE
O ja, ik heb het ook alleen met die 128 mb geprobeerd ik heb alle combinaties geprobeerd, en nog steeds hetzelfde probleeem.

Verwijderd

Het staat niet in het boekje hoe het moet doen hoorde het van de TD waar ik hem gekocht had Maar werkt wel *D*D*D

Verwijderd

ik ken het probleem, hep afgelopen donderdag 128 mb erbij gekocht, dacht leuk, 256 samen, had er namelijk al een, maar na het erin zetten wilde mijn beeldscherm niet meer opkomen. Geheugen loopt bijna niet op 100 mhz, maakt niet uit welk merk je erin stopt, bank 2 en 3 reageren helemaal niet, of ik doe iets grondig fout, en na inderdaad ff de puntjes met elkaar in contact te brengen en minimaal een uur niets doen, kan ik eindelijk het bios in om geheugen heel snel op 133 te zetten. Kan dus maar 1 reepje in bij mij, hep geheugen weer trug moeten brengen. asus a7v, brakbrakbrak.

• POLICE
aha dus jij had ook dat hij 1x ging piepen en toen uitging. Hij bij pakte hij wel het geheugen alleen het komt omdat die 128 mb reep niet op 133 mhz. kan draaien.

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 20:27 schreef toffee het volgende:
ik ken het probleem, hep afgelopen donderdag 128 mb erbij gekocht, dacht leuk, 256 samen, had er namelijk al een, maar na het erin zetten wilde mijn beeldscherm niet meer opkomen. Geheugen loopt bijna niet op 100 mhz, maakt niet uit welk merk je erin stopt, bank 2 en 3 reageren helemaal niet, of ik doe iets grondig fout, en na inderdaad ff de puntjes met elkaar in contact te brengen en minimaal een uur niets doen, kan ik eindelijk het bios in om geheugen heel snel op 133 te zetten. Kan dus maar 1 reepje in bij mij, hep geheugen weer trug moeten brengen. asus a7v, brakbrakbrak.
Met deze problemen kun je beter je mobo terug brengen.
Ik bedoel niet op 100Mhz en maar 1 bankje kunnen gebruiken lijkt me niet echt fijn.
(of is de garantie eraf)

Verwijderd

Waarom moeten mensen toc haltijd zeiken op die A7V? ik heb hem ook gehad en ik heb er Duron700@1000 en een TB1,2GHz@1.3GHz op gehad en PC100 en PC133 geheugen en ik heb er nog NOOIT, NOG NOOIT!!! problemen mee gehad...retesnel en stabiel bordje...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 24 juni 2001 12:35 schreef KaoZ het volgende:
Waarom moeten mensen toc haltijd zeiken op die A7V? ik heb hem ook gehad en ik heb er Duron700@1000 en een TB1,2GHz@1.3GHz op gehad en ik heb er nog NOOIT, NOG NOOIT!!! problemen mee gehad...retesnel en stabiel bordje...
Inderdaad, helemaal mee eens. Heb hier nog steeds zo'n A7V met een TB 950@950, en één keer deed-ie moeilijk (bleek uiteindelijke dooie CPU te zijn), dus het ding is gewoon perfect!

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Precies :)

Verwijderd

Ik heb een K7v en als ik aan de FSB kom of iets anders waardoor me systeem niet meer opstart en begint te loeien, dan reset ik hem paar keer of zet hem uit en zet hij automatisch de FSB weer op 100Mhz en RAM op 100Mhz en cache en alles gewoon op Default!!! Hehe snap niet waarom jij dan helemaal je batterij eruit haalt en CMOS probeert te clearen :)

Kan natuurlijk zijn dat een A7v dat niet doet ;)

Verwijderd

/qwoot
Waarom moeten mensen toc haltijd zeiken op die A7V? ik heb hem ook gehad en ik heb er Duron700@1000 en een TB1,2GHz@1.3GHz op gehad en ik heb er nog NOOIT, NOG NOOIT!!! problemen mee gehad...retesnel en stabiel bordje...
//qwoot off

nou ja, ik zit niet altijd te zeiken op die a7v omdat ie een a7v is, maar gewoon omdat ik er een slechte ervaring mee hep, dus laten we niet gaan generaliseren. Het valt me wel op dat die a7v de meeste problemen oplevert van een heleboel bordjes, kan dus volgens mij geen toeval zijn.

/qwoot nogmaal :)
Met deze problemen kun je beter je mobo terug brengen.
Ik bedoel niet op 100Mhz en maar 1 bankje kunnen gebruiken lijkt me niet echt fijn.
(of is de garantie eraf)
//qwoot off

hij is helaas al een tijdje in mijn bezit, dus garantie zal er wel niet meer op zitten, en ik hep hem nu weer lopend gekregen, al doet hij soms wel eens raar, en hierbij ben ik ook de bon nog eens kwijt. maar ik kan me herinneren dat de fabrieksgarantie abnormaal lang is bij asus, weet iemand hier meer van?

silverraider out

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48
1 piep en je systeem gaat uit?

Dan krijgt me moederbord geen signaal meer van de fan op de CPU.
Zit het stekkertje er nog goed op?

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

kijk anders ff op de Asus site, staat meer uitleg over de piepjes enzo, meer dan in het boekje

Verwijderd

Ik heb zelf ook een asus bord echt klasse hoor.
Maar het valt me wel op dat hij heel kieskeurig is wat geheugen betreft.
Somige merken willen er absoluut niet op draaien.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst naar [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url] ;)

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 16:38
Precies hetzelfde probleem had ik dus ook ik had er 256 mb pc 133 kingston geheugen in zitten (A7v revision 1.02 en bios 1007) en toen ik er nog 256 mb pc 133 kingston bij in stopte ging mijn pc piepen dat ie het geheugen niet kon vinden. Geheugen getest op andere pc geen probleem, dus ikke cmos clear etc...nada, niente....toen terug naar Norrod, had gelukkig nog garantie en kreeg ik dus een nieuw mobo A7V revisie 1.04 :P
zo te horen dus mobo vervangen, hopelijk met garantie??

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

GRUMBLER: mijn A7V lust idd ook geen Kingston, zal wel geen goed geheugen zijn blijkbaar. Nu heb ik er 1x 256 PC133 noname (Hyundai-chips) en 1x256 PC133 Dane-Elec (Ook Hyundai) inzitten, en dat werkt als de beste.

Virussen? Scan ze hier!

• GRUMBLER
Op maandag 25 juni 2001 11:40 schreef wildhagen het volgende:
GRUMBLER: mijn A7V lust idd ook geen Kingston, zal wel geen goed geheugen zijn blijkbaar. Nu heb ik er 1x 256 PC133 noname (Hyundai-chips) en 1x256 PC133 Dane-Elec (Ook Hyundai) inzitten, en dat werkt als de beste.
Wildhagen,
De 1.04 revisie pakt het dus wel goed, tenminste tot dusver....... :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 25 juni 2001 11:45 schreef GRUMBLER het volgende:

[..]

Wildhagen,
De 1.04 revisie pakt het dus wel goed, tenminste tot dusver....... :)
wazig hoor :)

Iig mijn bordje is een rev 1.02, dus...

Virussen? Scan ze hier!

• GRUMBLER
Op maandag 25 juni 2001 11:46 schreef wildhagen het volgende:

[..]

wazig hoor :)

Iig mijn bordje is een rev 1.02, dus...
Inderdaad wazig....maar het rare is dus dat de 1.02 revisie dus wel 256 mb pakte maar 512 dus niet...misschien dat dit probleem in de 1.04 revisie is opgelost, ikke niet weet :?
maakt me ook niets uit, dat het goed draait is het belangrijkste 8-)
Pagina: 1