Toon posts:

celly 533 niet over te klokken ???

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
nouwee.... k had dus een celleron 533 + converter + cooler gekocht voor mijn asus p3b-f mobo'tje... alleen het vreemde is dat hij nog geen enkel mhz'je over te clocken is... dus volgens mij doe ik iets niet goed of ik ben vreselijk genaaid bij de aankoop

systeem : asus p3b-f + celleron 533, 128 mb 100 mhz ram en een viper2 32mb agp videokaart

ik heb al verschillende bios-settings geprobeerd maar alleen de 533 werkt (8*66 dus) bij een FSB van 75 mhz klapt windows (98se) er gelijk uit bij het opstarten.

ook heb ik de geheugensetting t2 nu geactiveerd ennuu... daar merk ik verder ook geen verschil door, is er ook 1 of andere truuk om die multiplier lock eraf te halen ??

ervaren tweakers please help !! in 3dmark heb ik nu maar een score van +/- 1330 en das volgens mij veeelste weinig

Verwijderd

Bij mij "klapt" windows ook :( wanneer ik de fsb op 112 (i.p.v 66) wil zetten van mijn celly 300A, op fsb 100 is er geen probleem. En de multiplierlock kan je er niet afhalen :(.

Verwijderd

Topicstarter
wat wazig ???? hoe kan een celeron 300 nou wel op 100 mhz draaien en de 533 die ik heb niet

Verwijderd

100mhz is geen enkel probleem, want de processor wordt niet warm en het voltage hoeft niet omhoog zelfs niet met de turbo frequency aan :)!

Verwijderd

Heb je wel de agpclk/cpuclk op 2/3 gezet, want anders krijgt de agp teveel mhz! Als je dat op 2/3 zet dan moet de fsb waarschijnlijk wel op 100mhz :) !

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Nee de celly533 is gewoon niet over te clocken.
op fsb van 68 wel nog :-)
Het is de hoogste celly-1 en die zitten dus aan het eind.
Mij lukt het ook niet maar ik kan hem nog ruilen voor celly-2 566 :-)

Verwijderd

De celly 533 is volgens mij echt wel over te klokken :) ik dacht zelfs tot maximaal 750mhz, vraag me niet hoe.

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 12:44

troje

was here!

Hangt er dus vanaf welke celly 533 je hebt... Er zijn er namelijk 2 in omloop, de oude PPGA (bruin) met de oude core en de nieuwe FC-PGA (groen) met de coppermine core.

De oude krijg je met veel pijn en moeite misschien een paar procent hoger geklokt, die zit echt aan zijn tax. De nieuwe klokt bijna altijd op 800 :) :)

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Verwijderd

Topicstarter
aha... en ik zie dat ik in het bezit ben van zon fijne ppga ;-(( (waar ik overgens nog een bedrag van 340,- voor neer heb moeten leggen)

maar dan zit ik nu met de tweede vraag draait zon FC-PGA ook op mijn mobo ??

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 12:44

troje

was here!

Hmmm.....kijk ff op de website van asus of kijk bij overclockers.com. Ik weet het zelf niet.

Je kan trouwens beter een 566 kopen, de 533 wordt officieel niet meer geleverd en de 566 is na de prijsdrop niet veel duurder. De 566 kan je bijna gegarandeerd klokken op 850....er zijn niet veel mensen die dat niet hebben kunnen halen!

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de tips !! ik ga hem morgen gelijk omruilen, jaja op zondag... in apeldoorn hebben we koopzondag morgen ;-) kan ik morgen toch nog eens echt relaxed q3 spelen

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
volgens mij kan dat wel op die p3b-f het kan namelijk voor zover ik weet op elk bx mobo. maar je moetr waarschijnlijk wel een bios update doen.

de core van de mendocino zit bij 550-600 mhz wel op z'n eind hij wil zelden hoger. tezij je vapochill, of een andere extreme koeling wil gebruiken.

maar je hebt nog een probleem je hebt mischien een andere converter nodig. niet alle ppga converters zijn fcpga compatible
en je oude is ppga en de de nieuwe dus flip chip
Pagina: 1